درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:49   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13971صفحه نخست » پنجشنبه، 8 آبان 1393 - 20:10
در گزارش جدید بانک جهانی اعلام شد: صعود دو پله‌ای فضای کسب‌و‌کار ایران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شادی آذری: بانک جهانی طبق سنت هرساله خود، گزارشی از فضای کسب‌و‌کار کشورهای جهان را منتشر کرده است. در این گزارش بانک جهانی که موسوم به «گزارش فضای کسب‌و‌کار سال 2015» است، ایران از میان 189 کشور مورد بررسی، رتبه 130 را در فضای کسب‌و‌کار به خود اختصاص داده که نسبت به رتبه 132 سال گذشته، دو پله صعود کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  شادی آذری: بانک جهانی طبق سنت هرساله خود، گزارشی از فضای کسب‌و‌کار کشورهای جهان را منتشر کرده است. در این گزارش بانک جهانی که موسوم به «گزارش فضای کسب‌و‌کار سال 2015» است، ایران از میان 189 کشور مورد بررسی، رتبه 130 را در فضای کسب‌و‌کار به خود اختصاص داده که نسبت به رتبه 132 سال گذشته، دو پله صعود کرده است.


این رتبه بندی بر اساس رتبه‌های مختلفی که هر کشور در 10 شاخص جزئی‌تر به خود اختصاص می‌دهد، به‌دست آمده است. این شاخص‌ها عبارتند از: راه‌اندازی کسب‌و‌کار، اخذ مجوز ساخت‌و‌ساز، ثبت دارایی‌ها، کسب اعتبارات، حمایت از سرمایه‌گذاری، مالیات، تجارت، اجرای قراردادها، قوانین ورشکستگی و دریافت انرژی برق.


شاخص نخست: بر اساس این گزارش رتبه جدید ایران در راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار 62 است که این رتبه در سال 2014، 70 بوده است و بنابراین کشورمان در این زمینه 8 پله صعود کرده و این به معنای آن است که راه‌اندازی کسب‌و‌کار در ایران آسان‌تر شده است.


این شاخص بر اساس چهار معیار سنجیده می‌شود که شامل این موارد است: تعداد مراحل قانونی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار، زمان لازم برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار، هزینه متوسط راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار (به‌عنوان درصدی از درآمد سرانه) و حداقل سرمایه لازم برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار (به‌عنوان درصدی از درآمد سرانه). ارقام مربوط به ایران در هریک از این معیارها به شرح زیر است:


تعداد مراحل قانونی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار: 6؛ زمان لازم برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار: 12 روز، هزینه متوسط راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار(به‌عنوان درصدی از درآمد سرانه): 1/3 درصد، و حداقل سرمایه لازم برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار (به‌عنوان درصدی از درآمد سرانه): صفر درصد.


شاخص دوم: اما در زمینه اخذ مجوز ساخت‌و‌ساز رتبه کشورمان از رتبه 161 در گزارش سال 2014 به رتبه 172 در سال 2015 رسیده است که این از تنزل 11 پله‌ای ایران در این شاخص حکایت دارد که نشان می‌دهد اخذ مجوز ساخت‌و‌ساز در کشورمان دشوارتر شده است. تعداد مراحل قانونی مورد نیاز برای اخذ مجوز ساخت و ساز 15 مرحله، زمان لازم برای اخذ مجوز ساخت‌و‌ساز 5/318 روز و هزینه لازم برای اخذ مجوز ساخت و ساز نیز 3/5 درصد از ارزش بنا اعلام شده است.


شاخص سوم: در بخش ثبت دارایی‌ها، رتبه ایران از 159 در سال 2014 به 161 در سال 2015 رسیده است که دو پله تنزل را نشان می‌دهد.


زمان ثبت دارایی‌ها در ایران 35 روز است و هزینه ثبت دارایی‌ها نیز معادل 6/10 درصد ارزش دارایی بوده است. تعداد مراحل ثبت دارایی‌ها و اموال در ایران نیز 9 مرحله اعلام شده است.


شاخص چهارم: در زمینه کسب اعتبارات (دریافت وام)، ایران رتبه 89 را به خود اختصاص داده که نسبت به سال گذشته سه پله سقوط کرده است. رتبه ایران در سال گذشته در این زمینه 86 بوده است. این حکایت از آن دارد که وام‌گیری در ایران نسبت به سال گذشته دشوارتر شده است. این رتبه بر اساس چهار معیار سنجیده شده است که عبارتند از: 1) قدرت حقوق قانونی که ایران در این زمینه رتبه 2 از 12 را به‌دست آورده است. 2) عمق اطلاعات اعتباری که ایران در این زمینه رتبه 7 از 8 را به دست آورده است. 3) میزان پوشش ثبت سوابق اعتباری افراد در بخش خصوصی که در ایران 8/33 درصد از تعداد بزرگسالان کشور است. 4) میزان پوشش ثبت سوابق اعتباری افراد در بخش دولتی که در ایران 0/45 درصد از تعداد بزرگسالان کشور است.


شاخص پنجم: میزان حمایت از سرمایه‌گذاران خرد در ایران تنزل یافته است. بر اساس گزارش بانک جهانی، رتبه ایران در حمایت از سرمایه گذاران خرد از رتبه 143 در سال 2014 به رتبه 154 در سال 2015 تنزل یافته است که حکایت از تنزل 11 پله‌ای ایران دارد.


این شاخص بر پایه سه معیار سنجیده شده است که به این شرح هستند: 1) میزان قوانین مربوط به تضاد منافع، ایران در این زمینه از شاخص کل 10 رقم 4 را به خود اختصاص داده است.2) میزان حاکمیت سهامداران، ایران در این شاخص از کل 10 امتیاز توانسته است امتیاز 3/4 را به خود اختصاص دهد. 3) قدرت حمایت از سرمایه‌گذاران خرد، ایران از کل 10 امتیاز توانسته است امتیاز 2/4 را به خود اختصاص دهد.
شاخص ششم: در زمینه پرداخت مالیات‌ها رتبه ایران از 118 در سال 2014 به 124 در سال 2015 سقوط کرده است که کاهش رتبه‌ای 6 پله‌ای را نشان می‌دهد.


سه معیار در اندازه‌گیری این شاخص دخیل بوده‌اند که به این شرح هستند: 1) تعداد مالیات‌هایی که فرد در هر سال باید بپردازد، این رقم در ایران 20 است. 2) زمان محاسبه و پرداخت مالیات که این کار در ایران در هر سال بیش از 344 ساعت زمان می‌برد. 3) نرخ کل مالیات (به‌عنوان درصدی از سود)، این رقم برای ایران 1/44 درصد برآورد شده است.


شاخص هفتم: تجارت با ایران تسهیل شده است؛ به این معنا که رتبه تجارت با ایران در سال 2014 رتبه 155 را به خود اختصاص داده بود و امسال این رتبه به 148 بهبود یافته و رتبه ایران در تجارت 7 پله صعود کرده است. این شاخص بر اساس شش معیار سنجیده شده است که به این شرح هستند: 1) تعداد مدارک مورد‌ نیاز برای صادرات، این رقم در ایران 7 است. 2) زمان لازم برای صادرات، بر اساس این گزارش زمان لازم برای صادرات از مرزهای ایران 25 روز است. 3) هزینه صادرات (به دلار آمریکا برای هر کانتینر) در ایران 1350 دلار برآورد شده است. 4) تعداد مدارک لازم برای واردات، این تعداد برای ایران رقم 11 را به خود اختصاص داده است. 5) زمان لازم برای واردات، این زمان برای واردات به ایران 37 روز برآورد شده است. 6) هزینه واردات (به دلار آمریکا برای هر کانتینر)، در مورد ایران 1555 دلار اعلام شده است.
شاخص هشتم: رتبه ایران در سهولت اجرای قراردادها از رتبه 67 به رتبه 66 بهبود یافته و به این ترتیب اجرای قراردادها تسهیل شده است. سه معیار در سنجش این شاخص مورد بررسی و اندازه‌گیری قرار گرفته‌اند که به این شرح هستند:


1) تعداد مراحل، اجرای قراردادها در ایران 40 مرحله دارد.
2) زمان، نهایی شدن قراردادها در ایران 505 روز زمان می‌برد.
3) هزینه دادرسی، این رقم 17 درصد از کل مبلغ قرارداد در ایران را شامل می‌شود.
شاخص نهم: رتبه ایران از نظر قوانین مربوط به ورشکستگی 138 اعلام شده که نسبت به سال گذشته یک رتبه تنزل یافته است. سال گذشته این رتبه 137 اعلام شده بود.
چهار معیار در اندازه‌گیری این شاخص دخیلند که به شرح زیر است: 1) زمان، زمان مربوط به تعطیلی یک بنگاه اقتصادی در ایران 5/4 سال اعلام شده است. 2) هزینه (به‌عنوان درصدی از سرمایه بنگاه) این رقم در ایران 15 است. 3) نرخ احیا و تجدید بنگاه اقتصادی که در ایران 5/19 درصد اعلام شده است.
4) قدرت قوانین مربوط به ورشکستگی، ایران در این معیار از کل 16 امتیاز رقم 7 را به خود اختصاص داده است.


شاخص دهم: رتبه ایران در دریافت اشتراک برق با 12 پله صعود از رتبه 119 در سال 2014 به رتبه 107 در سال 2015 ارتقا یافته است. به این ترتیب دریافت اشتراک برق در ایران تا حد قابل توجهی تسهیل شده است.


تعداد مراحل لازم برای اخذ اشتراک برق در ایران 6 مرحله، زمان لازم برای این کار 77 روز و هزینه لازم برای آن به‌عنوان درصدی از درآمد سرانه، 6/865 درصد برآورد شده است.


در گزارش بانک جهانی آمده است که 85 درصد از اقتصادهای اروپا و آسیای مرکزی توانسته‌اند بین سال‌های 2013 تا 2014 دست کم یک اصلاح را در قوانین ایجاد کنند تا فعالیت اقتصادی کارآفرینان داخلی تسهیل شود. در گزارش سال 2015 آمده است که طی سال گذشته در این دو منطقه فضای قانون‌گذاری بهبود یافته و بر دستاوردهای سال‌های گذشته افزوده شده است. به‌عنوان مثال ده سال پیش، راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار جدید به‌طور متوسط برای یک کارآفرین در مقدونیه 48 روز طول می‌کشید. این زمان اکنون فقط به 2 روز کاهش یافته است. البته در این گزارش آمده است که چالش‌ها همچنان در این مناطق وجود دارند.
بر اساس گزارش بانک جهانی سنگاپور توانسته است رتبه نخست از نظر فضای کسب‌و‌کار را به خود اختصاص دهد و پس از آن به ترتیب کشورهای نیوزیلند، هنگ کنگ، دانمارک، کره‌جنوبی، نروژ، آمریکا، انگلیس، فنلاند و استرالیا رتبه‌های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.
کشور اریتره از قاره آفریقا نیز در رتبه آخر قرار گرفته است.
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد