درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:14   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13920صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 6 آبان 1393 - 11:31
پیام رفسنجانی به مراسم افتتاح دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی
زمان نهادینه کردن «دانستن» به عنوان حق همه انسان‌ها فرارسیده است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر می‌رسد زمان آن فرارسیده از ظرفیت‌های حرفه روابط عمومی در ارتباطات بین‌المللی و نهادینه کردن «دانستن» به عنوان حق همه انسان‌ها، بهره‌برداری خردمندانه‌تر و بهنگامی داشته باشیم.
  

زمان نهادینه کردن «دانستن» به عنوان حق همه انسان‌ها فرارسیده است

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پیامی به مراسم افتتاح دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی که با حضور استادان، متخصصان و دانشجویان رشته روابط عمومی و مسؤولان روابط عمومی سازمان‌ها، ارگانها و نهادها در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شده بود، گفت: مطمئناً کسانی که «روابط عمومی» را «هنر هشتم» نامیده‌اند، هم از پیچیدگی‌های دنیای فراصنعتی امروز و هم از نقش اطلاع‌رسانی در از بین بردن جهالت به عنوان بن‌بست فکری انسان‌ها خبر داشته‌اند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این پیام که توسط آقای رضا سلیمانی، مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام قرائت شد، روابط عمومی را تلفیق تجربیات میدانی زندگی جوامع متمدن و آموز‌های علمی جامعه‌شناسی خواند و افزود: به ضروری‌ترین نیاز هر جامعه و نهادها و سازمان‌های آن، برای برقراری ارتباطی دوسویه با قاطبه مردم، می‌پردازند که با ترکیب عقل و احساس، بهترین ظرف برای رشد آگاهی انسان در روابط فردی و اجتماعی است.
هاشمی رفسنجانی در این پیام خاطر نشان کرد: بی‌تردید اگر در ماهیت دانش، هنر و فلسفه مدیریتی روابط عمومی تأمل کنیم، می‌بینیم که همکاری و تعامل، جوهره اصلی آن هستند که بر پایه همزبانی و همدلی، همفکری و هم‌رأیی را برای توسعه حکومت‌های مردم‌سالار شکل می‌دهند.
وی بهترین مصداق برای نتیجه آگاهی انسان‌ها و حرکت تدریجی همه جوامع را مسیر رأی مردم خواند و گفت: حتی دیکتاتورها که معمولاً با کودتا بر سر کار می‌آیند، برخورداری از حمایت‌های مردمی را ادعا می‌کنند.
هاشمی رفسنجانی افزود: در چنین شرایطی، روابط عمومی پدیده مبارکی است که آگاهی انسان‌ها را افزایش می‌دهد و با سنجش افکار عمومی و انتشار آن در یک محدوده جغرافیایی و حتی دنیای بدون مرز امروز که نتیجه انفجار اطلاعات است، روشنایی حقیقت را بر تاریکی‌های دروغ می‌تاباند.
هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: لذا به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده که از ظرفیت‌های این حرفه در ارتباطات بین‌المللی و نهادینه کردن «دانستن» به عنوان حق همه انسان‌ها، بهره‌برداری خردمندانه‌تر و بهنگامی داشته باشیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که «چون جهان امروز، بیش از هر وقت دیگر، به آگاهی، به عنوان اکسیر همدلی نیاز دارد»، گفت: در زمانه‌ای که خبر از در و دیوار اینترنت و ماهواره‌ها می‌بارد، اگر برای رشد آگاهی انسان‌ها باشد، به همکاری‌ها می‌انجامد و اگر با تیغ سانسور برای گسترش جهالت باشد، همان می‌شود که جوامع انسانی در زمان بربریت و قرون وسطی شاهد آن بود.
این پیام می‌افزاید: از طرف دیگر، امروز شاهد تکامل و بلوغ افکار عمومی، ظهور فناوری‌های ارتباطی پیچیده و توسعه شبکه‌های اجتماعی هستیم، دستاوردی که فضای لازم را برای نقش‌آفرینی دمکراسی و تثبیت اراده مردم مهیاتر می‌سازد. در چنین فضایی، روابط عمومی که «شنیدن» را بر «گفتن»، «مدارا» و «تحمل» را بر «طرد»، «نقد» را بر «تملق»، «چندصدایی» را بر «تک‌صدایی» و «آگاهی» را بر «جهل» ترجیح می‌دهد، فضایی می‌سازد که در آن هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی را یارای کتمان حقایق نیست و در آن صورت حقیقت و دانایی، ‌محور همه سیاست‌های کلی و قوانین موضوعی می‌شود که دورنمای بالقوه آن را قرآن کریم در نخستین آیات با تأکید بر «خواندن» و «قلم» ترسیم می‌نماید که «علّم الانسان ما لم یعلم»
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر نقش آگاهی مردم در جامعه گفت: اینجانب که در کوران مبارزات، اعجاز آگاهی مردم را برای آفرینش خیزشی عمومی علیه استبداد و استعمار دیده‌ام و در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب، به تناسب مسئولیت‌ها، شیرینی حضور آگاهانه مردم را در گردنه‌های صعب چشیده‌ام، می‌دانم که برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی آن هم برای دهمین بار، چه تأثیر شگرفی در نهادینه کردن حق مردم برای دانستن دارد.
ایشان نشست‌های علمی با حضور استادان به نام و مسئولان و کارشناسان روابط عمومی‌های نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی را تلفیقی از تجربیات علمی و عملی دانست و گفت: امیدوارم این نوع حرکت‌ها در کشور ما، به تکریم روابط عمومی به عنوان یک حرفه بالنده، مؤثر و کاربردی منجر شود و از ظرفیت‌های آن در حرکت رو به رشد جامعه به سمت ترقی و پیشرفت توأم با حفظ جایگاه والای مردم به عنوان صاحبان اصلی قدرت بهره‌برداری شود.
هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی پیام خویش آورد: برای سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی، آرزوی موفقیت دارم و به سهم خود، تلاش‌های تک‌تک دست‌اندرکاران «هنر هشتم» را به عنوان ناشران آگاهی ارج می‌نهم، از برگزارکنندگان این گردهمایی علمی قدردانی می‌کنم و یک دهه پایداری در برگزاری این رویداد را به فال نیک گرفته و تبریک می‌گویم.


منبع: فارس


 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد