به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس شاهرخ رمضان نژاد رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح دوره آموزشی تخصصی "گزارش نویسی خبری" ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی های وزارت جهادکشاورزی، اضافه کرد:این آموزش ها در دو بخش تخصصی روابط عمومی و آشنایی بیشتر با سیاست ها و مختصات جدید بخش کشاورزی ارائه می شود و در نتیجه آن شناخت و بهره گیری از فرصت های ارتباطی و اطلاع رسانی برای توسعه بخش کشاورزی فراهم خواهد شد.
وی توسعه آموزش های تخصصی را در جهت حرفه ای کردن روابط عمومی های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و با اشاره به بخشنامه اخیر معاون اول رییس جمهوری در خصوص لزوم بکارگیری مدیران متخصص و توانمند در روابط عمومی ها، این بخشنامه را در تخصصی و حرفه ای شدن روابط عمومی دستگاه های اجرایی، مفید ارزیابی کرد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه، کمک به جریان سازی اطلاعاتی صحیح را از وظایف روابط عمومی های وزارت جهاد کشاورزی عنوان و تاکید کرد: اگر روابط عمومی ها در ارائه تصویر صحیح از بخش کشاورزی، اقدام مناسب و به موقع انجام ندهند،احتمال شکل گیری جریان اطلاعاتی به دور از واقعیت افزایش می یابد که این امر، نظام برنامه ریزی و تصمیم گیری کشور را از مسیر درست آن منحرف می کند.
وی انتساب موضوع کم آبی کشور به مصرف آب کشاورزی را از مصادیق جریان سازی به دور از واقعیت عنوان کرد و کمک به اصلاح جریان اطلاع رسانی در بیان واقعیت ها و دستیابی به به فرهنگ، اخلاق و وفاق ملی در مصرف بهینه آب کشور از سوی تمام مصرف کنندگان آب اعم از صنعتی،کشاورزی و شرب را از وظایف روابط عمومی ها برشمرد.
رمضان نژاد با اشاره به کمبود آب به عنوان ویژگی کشور بر لزوم مدیریت جامع و پایدار منابع آبی کشور به جای مقصر یابی تاکید کرد و افزود: تداوم حیات بشر به استمرار کشاورزی وابسته است براین اساس باید با بکارگیری روش های جدید در به حداقل رساندن مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی، اقدام کرد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، استفاده از ادبیاتی همچون «هدر رفت آب» در کشاورزی در تولید اخبار و اطلاعات رسانه ای را در جهت فاصله گرفتن از واقعیت ها دانست و تکرار بکارگیری این واژگان را حاصل فعال نبودن روابط عمومی ها عنوان کرد و افزود: رسالت اصلی روابط عمومی ها،تبیین این مسایل و فرصت سازی برای کشاورزی است.
وی در ادامه، داشتن روحیه خلاق، شوق و انگیزه کافی و علاقه وافر به کار را از جمله ویژگی های روابط عمومی فعال عنوان و بر ضرورت تقویت این ویژگی ها در همکاران عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد./