درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 09:40   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13783صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 28 مهر 1393 - 23:46
چند رسانه ای در روابط عمومی ها
نویسنده: عادل میرشاهی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بخشی از روابط عمومی دیجیتال تولید چند رسانه ای است. روابط عمومی باید بتواند چندرسانه ای هایی را برای معرفی فعالیت های خودش تولید کند. پیش از اینکه بخواهیم به بخش چند رسانه ای در روابط عمومی بپردازیم باید از خود این سوالات را بپرسیم:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بخشی از روابط عمومی دیجیتال تولید چند رسانه ای است. روابط عمومی باید بتواند چندرسانه ای هایی را برای معرفی فعالیت های خودش تولید کند. پیش از اینکه بخواهیم به بخش چند رسانه ای در روابط عمومی بپردازیم باید از خود این سوالات را بپرسیم:


1. آیا می خواهیم چند رسانه ای تولید شده را در قالب سی دی، دی وی دی یا بی دی به بازار عرضه کنیم؟
2. آیا خریداری برای چند رسانه ای تولید شده وجود دارد؟
3. آیا توان تکثیر و پخش گسترده چندرسانه ای ها را برای تمام مخاطبان خود داریم؟
4. چه نرخی از مخاطبان هدف ما می توانند از چند رسانه ای استفاده کنند؟
5. آیا مخاطبان ما علاقه ای به استفاده از چند رسانه ای ها دارند؟
6. آیا مخاطبان ما توان استفاده از چند رسانه ای ها را دارند؟


در صورتی که می خواهیم چند رسانه ای خود را (که برای آن بازار وجود دارد) به بازار عرضه کنیم یا می توانیم آن را به طور رایگان برای مخاطبان خود عرضه کنیم و طیف قابل توجهی از مخاطبان ما می توانند از چند رسانه ای استفاده کنند و مخاطبان ما تجهیزات بهره برداری از چند رسانه ای را در اختیار دارند، تولید چند رسانه ای منطقی است. در غیر این صورت باید به دنبال راه های جایگزین باشیم.


پس از کسب اطمینان نسبت به منطقی بودن چند رسانه ای در صدد تولید آن بر می آییم. در واقع وظیفه روابط عمومی تولید چند رسانه ای نیست، بلکه تنها وظیفه آن تولید محتوا برای چند رسانه ای است که بسته به نوع کار موضوعات تعریف می شوند و روابط عمومی برای تولید محتوا اقدام می کند.


برای تولید هر چند رسانه ای همانطور که از نامش پیداست به چند نمونه فایل نیاز داریم که باید در فرآیند تولید چند رسانه ای آنها را تولید و برای طراح آماده کنیم. این فایل ها عبارتند از:
1. فایل های فلش: به خاطر داشته باشید که اگر از فایل های فلش استفاده می کنید، حتما نرم افزار فلش پلیر را درون دیسک مالتی مدیا قرار دهید تا در صورت عدم دسترسی مخاطب به نرم افزار بتواند آن را از دیسک نصب کرده و سپس فایل فلش شما را اجرا کند.


2. فایل های پی دی اف: توصیه می شود که به جای استفاده از فایل های ورد، اکسل و پاور پوینت، محتوای آنها را به فایل پی دی اف کانورت کرده و در این مورد نیز نرم افزار ادوبی اکروبات ریدر را برای استفاده مخاطبانی که این نرم افزار را در سیستم خود ندارند در دیسک قرار دهید.


3. فایل های موسیقی: معمولا چند رسانه ای ها از 5 تا ده عدد فایل موسیقی استفاده می کنند که در زمان بررسی محتوای آن توسط مخاطب، موسیقی اجرا می شود. برای این منظور سعی شود که فایل های انتخاب شده موسیقی بدون کلام و لایت باشد تا مخاطبان را درگیر خود نکند و بتوانند در آرامش به مرور محتوای شما بپردازند.


4. فایل های ویدئویی: این فایل ها در قالب فایل هایی با فرمت های مختلف تهیه و به طراح عرضه می شود. بهتر است فایل ها با پسوندهایی باشند که پلیر ویندوز بتواند بدون نیاز به کدک ها آن را پخش کند. با توجه به حجم در دسترس در چند رسانه ای، توصیه می شود که فیلم ها و کلیپ ها کوتاه و با کیفیت انتخاب و در چند رسانه ای قرار گیرند.


5. فایل های صوتی: در برخی مستندات امکان این وجود دارد که برای یک سخنرانی، تنها فایل صوتی موجود است. در این حالت بهتر است از نماهنگ استفاده شود. یعنی یک سری عکس های پی در پی در مورد موضوعی که سخنرانی در آن زمینه است تهیه شود و بر روی صدای سخنرانی میکس شوند.


6. فایل های عکس: برای نمایش گالری از فایل های عکس با کیفیت استفاده شود. در صورتی که تعداد عکس ها زیاد است شاید بهتر باشد که امکان کپی آن در کامپیوتر نیز قرار داده شود تا سیستمی که قرار است محتوای چند رسانه ای را بخواند با مشکل روبرو نشود.


7. فایل های متنی: معمولا فایل های متنی را که در کنار آن عکس هایی قرار دارند در داخل فایل اتوران یا چند رسانه ای قرار می دهند. بدین صورت که برای بخش های مختلف توضیحات و عکس هایی قرار داده می شوند. در صورتی که مایلید خبرنگاران از اطلاعات استفاده کنند می توانید نسخه وردی آن را نیز در کنار هر بخش قرار دهید که دسترسی راحت تری برای مخاطبان به وجود آید.


تذکر بسیار مهم: بسیاری اوقات سازمان ها فکر می کنند که محتوای چند رسانه ای شان نباید توسط دیگران کپی شود. در این حالت آنها برای دیسک خود از قفل های سخت افزاری استفاده می کنند. این کار باعث می شود که تجربه بسیار خوبی از استفاده چند رسانه ای به مخاطبان شما داده نشود. بنابراین یا از قفل های نرم افزاری برای این مورد استفاده کنید و یا اصلا چند رسانه ای تولید نکنید، یا اطلاعاتی که قرار است کپی نشوند را در دیسک قرار ندهید.


نکته دیگر نیز امکان کپی کردن محتوای چند رسانه ای بر روی دیسک کامپیوتر است. برای بسیاری افراد که از رایانه های قدیمی استفاده می کنند، استفاده از چند رسانه ای به دلیل گرافیک بالای آن ممکن نیست. در این موارد بهتر است امکان کپی کردن آن را در هارد دیسک فراهم کنید تا مخاطبان در این مورد با درد سر روبرو نشوند.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد