درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:45   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13776صفحه نخست » دوشنبه، 28 مهر 1393 - 21:58
بررسی نقش تبلیغات دیداری و تاثیر آن در حفظ محیط زیست
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه تبلیغ و تبلیغات یکی از موضوعاتی است که تمام مردم جهان حتی در دوردست ترین نقاط با آن آشنا و درارتباطند و از آن تاثیر می پذیرند. درواقع بهره‌گیری از راهبردهای دیداری برای بازنمایی و ارائه تصویری اطلاعات یکی از ابزارهای موثر و اثربخش برای انتقال و درک اطلاعات به شمار می آید.
  

بررسی نقش تبلیغات دیداری و تاثیر آن در حفظ محیط زیست

 

نویسندگان:

دکتر رضا آقا موسی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، مدیریت، دکتری
زهرا ملکی
malekiz70@yahoo.com
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

دانشگاه پیام نور تهران مرکز

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه تبلیغ و تبلیغات یکی از موضوعاتی است که تمام مردم جهان حتی در دوردست ترین نقاط با آن آشنا و درارتباطند و از آن تاثیر می پذیرند. درواقع بهره‌گیری از راهبردهای دیداری برای بازنمایی و ارائه تصویری اطلاعات یکی از ابزارهای موثر و اثربخش برای انتقال و درک اطلاعات به شمار می آید. دراین تحقیق به بررسی نقش تبلیغات دیداری و تاثیر آن در حفظ محیط زیست با رویکرد اصلاح الگوی مصرف پرداخته شده که متغیرهای مستقل‌‌‌، انواع تبلیغات دیداری: تلویزیون‌‌‌، اینترنت‌‌‌، روزنامه‌ها و مجلات‌‌‌، تیزرهای تبلیغاتی‌‌‌، تبلیغات متحرک و کالاهای مصرفی می باشند که با استفاده از مدل سه مرحله‌ای رفتارمصرف کننده کاتلر اثر آنها بر متغیر وابسته حفظ محیط زیست سنجیده شده است. جامعه آماری تحقیق، سطح شهر تهران می باشد که با استفاده ازپرسشنامه و با بکارگیری روش نمونه گیری تصادفی ساده اطلاعات مورد نیاز از یک گروه شامل 384 نفر‌‌، گردآوری شده است. روایی پرسشنامه  با نظرات اساتید و صاحب نظران و پایایی آن به وسیله تحقیق مقدماتی 30 نسخه پرسشنامه، با ضریب آلفای کرونباخ 89% مورد تایید واقع شد. پژوهش با هدف کاربردی و روش پیمایشی و با استفاده از فنون آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شده‌ است. بررسی‌های تحقیق نشان ‌می‌دهد که جذابیت لازم برای جلب توجه افراد به پیامهای زیست محیطی دررسانه‌های دیداری کم است. به طوریکه که تبلیغات تلویزیونی‌‌‌، اینترنتی‌‌‌، روزنامه‌ها و مجلات و تیزرهای حاوی پیامهای زیست محیطی نتوانسته‌اند توجه مخاطبان را به خود جلب کند اما در مرحله علاقه و دلبستگی و نیز رفتار موثر بوده‌اند.
 
واژگان کلیدی: تبلیغات  دیداری – اینترنت – تلویزیون - روزنامه ها و مجلات -  محیط زیست

  

مقدمه:
طبیعت بزرگترین دایره بسته زندگی است که همه اجزای آن بایکدیگر ارتباط متقابل دارند. انسان نیز جزئی از این نظام است‌‌، اما تنها جزئی است که نظام سازگاریافته طبیعت را برهم ریخته و تعادل آن رادر برخی موارد برهم زده است‌‌، به طوری که طبیعت با همان شیوه همیشگی و با آن روشهای زیستی تغییر نیافته و ابزارهای تدافعی خود دیگر قادر به ترمیم خود نیست و بیش از هر زمان برای ترمیم و احیای خود نیازبه مداخله و همیاری جدی انسان دارد.(پورخباز‌‌‌‌،1381‌‌) (یخکشی‌‌‌، 1381‌‌‌) در اشتیاق خود برای استفاده هر چه بیشتر از تکنولوژی، بیشتر از آنچه که بتوانیم محیط زیست را مجددا برای زندگی مساعد کنیم، از آن بهره‌برداری کردیم و فراموش کردیم که میزان توسعه و کاربرد منابع توسط ما، پیچیدگی مدیریتی را تشدید و طبیعت را با سرعتی خارج از قدرت ترمیم آن تخریب می‌کند.(برومند، 1370)(بنامتی، 2008). در این میان پایین بودن سطح سواد و آگاهیهای زیست محیطی، پایین بودن میزان مطالعه در خصوص مسائل زیست محیطی، پایین بودن کارایی و نقش NGO  ها، بالا بودن قیمت مطبوعات ، مجلات ،کتب و نشریات و یا هزینه شرکت در همایش های زیست محیطی، عدم وجود تبلیغات زیست محیطی در تلویزیون به عنوان رسانه ملی، اینترنت به عنوان شبکه جهانی ،نشریات ، تیزرهای تبلیغاتی وسایر رسانه ها و درنهایت عدم وجود جذابیت و کشش لازم برای جلب توجه و علاقه  بینندگان به مسائل زیست محیطی در برنامه های  مربوط ، ازجمله علل عمده بی توجهی به محیط زیست پیرامون و بالطبع منابع طبیعی و تجدیدناپذیر و حیاتی به شمار می روند. از طرفی همواره به تبلیعات چون عاملی نگریسته می‌شود که در تغییر آرا واندیشه‌ها موثر است، یا عاملی که افراد را برآن می دارد که به اندیشه یا حقیقتی ایمان آورند. تبلیغات با اندیشه ها و باورها ارتباط دارد، در واقع تبلیغ یک پدیده اجتماعی است که برگرفته از یک نیاز اجتماعی است و در برگیرنده هدفی اجتماعی می باشد

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد