درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:06   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13769صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 28 مهر 1393 - 16:49
آخوندی حجت را تمام کرد: لطفا بوق نباشیم!
سعید میرشاهی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- "روابط عمومی، بوق وزارتخانه نیست" این سخن یک منتقد رسانه ای یا استاد دانشگاه نیست بلکه این تعبیر یک "مدیر ارشد دولتی"، یعنی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی است که روز گذشته در یک کنفرانس روابط عمومی خطاب تمامی روابط عمومی ها، بیان شده است؛ سخنی که باید آن را بر سر در هر روابط عمومی نصب کرد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  "روابط عمومی، بوق وزارتخانه نیست" این سخن یک منتقد رسانه ای یا استاد دانشگاه نیست بلکه این تعبیر یک "مدیر ارشد دولتی"، یعنی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی است که روز گذشته در یک کنفرانس روابط عمومی خطاب تمامی روابط عمومی ها، بیان شده است؛ سخنی که باید آن را بر سر در هر روابط عمومی نصب کرد.

 در یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی که روز گذشته، 27 مهرماه به همت موسسه کارگزار روابط عمومی، در هتل المپیک برگزار شد، دکتر یونس شکرخواه، استاد علوم ارتباطات اجتماعی که به نام پدر ارتباطات دیجیتال هم شناخته شده است، ششمین جایزه پدر علم روابط عمومی (دکتر نطقی) را دریافت کرد. نکته جالب در این مراسم، تاکید وزیر راه و شهرسازی بر دو موضوع بسیار مهم است:

1- وزیر راه و شهرسازی خود را به عنوان یکی از شاگردان دکتر شکرخواه استاد ارتباطات و روابط عمومی معرفی کرد.
2- وزیر راه و شهرسازی به عنوان یک مدیر ارشد دولتی اشاره کرد که روابط عمومی ها نباید بوق تبلیغاتی باشند.

گزاره های اول و دوم با یکدیگر پیوند نزدیکی دارند؛ چرا که شکرخواه، استاد به روز و به قول امروزی ها آپدیت ارتباطات است که بسیاری از مدیران کنونی روابط عمومی و اطلاع رسانی که تخصص شان با حرفه شان مرتبط است، مستقیم و یا غیر مستقیم از شاگردان ایشان بوده اند و البته اشاره آخوندی به شاگردی شکرخواه با توجه به سن و سال و سوابق هر دو، نشان از نگاه فروتنانه وزیر نیز دارد.

نکته دیگر اینکه دکتر شکرخواه از جمله اساتید ارتباطات و روابط عمومی است که در عمل ثابت کرده است: "روابط عمومی بوق نیست" و نگاه نقادانه صاحبنظران، رسانه ها و مخاطبان یک سازمان به مدیران ارشد، میانی و سرپرستی یک سرمایه است.

توصیه کوتاه اما مهم وزیر راه و شهرسازی را چه خطاب به زیرمجموعه های خود در وزارتخانه و خصوصا حوزه های مختلف حمل و نقل اعم از ریلی، جاده ای، دریایی، هوایی و سایر حوزه های مرتبط بدانیم و چه آن را به تمامی روابط عمومی ها و وزارتخانه های دولتی و نیز بخش خصوصی تسری دهیم، حاوی پیام ارزشمندی در موضوع تقویت اطلاع رسانی و ارتباط بین روابط عمومی و رسانه است.

روزنامه نگاری در کشور ما حدودا قدمتی 180 ساله دارد و روابط عمومی نیز بیش از نیم قرن است که پا به عرصه ظهور گذاشته و البته سال هایی را بعد از انقلاب با توجه به آنچه ماهیت غربی اش خوانده شد، در خاموشی گذرانده است. نکته جالب توجه اینکه بسیاری از متولیان روابط عمومی چه در آمریکا به عنوان پایه گذار این رشته و چه در ایران، خود پیش از راه اندازی یا حضور در عرصه روابط عمومی، روزنامه نگار بوده اند.
از این رو، درک متقابل جایگاه روابط عمومی و رسانه هم برای فعالان رسانه ای و هم برای کارگزاران روابط عمومی حایز اهمیت است.

با این حال، به نظر می رسد ما ایرانیان عصر حاضر، شیوه های نقدپذیری و حتی نقادی یعنی نقد کردن را به درستی نیاموخته ایم. گاهی چنان تیشه به ریشه افراد یا موضوعی می زنیم که گویی هیچ اقدام مثبتی در این عرصه انجام نشده و بیشتر از آن، بسیاری اوقات روابط عمومی ها، آن چنان نگاهی تدافعی و واکنش گرانه، در مقابل یک نقد سازنده و اصولی که کاملا مستدل ارایه شده، دارند که گویی مقامات عالی یک وزارتخانه یا سازمان دولتی یا هر دستگاه و نهاد خصوصی، مبرا از خطا هستند و بدتر از همه اینکه به قول وزیر راه و شهرسازی، مسیر بوق تبلیغاتی و روابط عمومی تبلیغاتی را که در ادبیات روابط عمومی از آن به عنوان روابط عمومی تمجیدگرانه یاد می شود، طی می کنند.

با این حال باید پذیرفت هنوز نقادی در کشور ما، از سوی سازمان ها خصوصا نهادهای دولتی، چندان تاب آورده نمی شود همان گونه که برخی از فعالان رسانه ای نیز ادبیات نقد کردن را به درستی فرانگرفته اند لیکن یکی از ویژگی های سازمانی هر روابط عمومی، شفاف سازی صحیح عملکردها و اطلاع رسانی آن به طور جامع و دقیق به مخاطبان است تا از بروز هرگونه شایعه و بحران در سازمان پیشگیری کند.

پاسخگویی و ارایه جوابیه های مستدل به نقدهای رسانه ای از دیگر وظایف روابط عمومی هاست نه اینکه از رسانه ها مخصوصا رسانه های الکترونیک - که امروزه گسترش یافته اند - بخواهند خبر یا مطلب درج شده را از خروجی خود حذف کند یا تغییر دهد! و یا با اعمال فشار به دلیل وابستگی های مالی رسانه ها، به قول آخوندی، آنها را نیز مانند خودشان به بوق تبلیغاتی سازمان تبدیل کنند. برخلاف تصور، این موضوع نه به سود سازمان است و نه به نفع رسانه گرچه در ظاهر امر، هر دو به گونه ای از آن منتفع می شوند.

این سخن، یعنی اینکه روابط عمومی ها بوق تبلیغاتی نباشند، به این مفهوم نیست که مدافع سازمان خود نباشند بلکه مدافع بودن را به درستی تعریف کنند. گاهی اوقات دفاع از سازمان و مدیر، نقد کردن وی است نه تمجید از وی. در هنگام بروز بحران یا اعتراض، عذرخواهی کردن و اطلاع رسانی شفاف، مسیر درست است نه پنهان کردن و توجیه کردن. همان گونه که رسانه ها نیز نباید بوق تبلیغاتی گروه هایی باشند که برخلاف منافع و مصالح عمومی جامعه حرکت می کنند.

روابط عمومی ها، باید پیشتاز راه انتقاد و آزادی باشند و از سخنگویی صرف سازمان به مشاور زبده مدیران تغییر جهت دهند تا در گرو این خصوصیت مهم، اصلاح و بهبود عملکرد و رضایت مخاطبان حاصل شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده در حوزه اطلاع رسانی، یکی از مهم ترین مشکلات روابط عمومی ها در سازمان ها، نگرش نامناسب مدیر ارشد سازمان به فعالیت روابط عمومی و عدم شناخت وی از کارکردهای اطلاع رسانی است. خوشبختانه آخوندی نشان داده است از این دسته مدیران نیست و با این سخن، حجت بر مدیران روابط عمومی تمام است.

انتظار می رود اکنون که جناب آخوندی خود را شاگرد دکتر شکرخواه می داند و مشخصا اعلام می کند "روابط عمومی بوق وزارتخانه و تبلیغات نیستند"، روابط عمومی ها نیز همسو با نگرش این مدیر فهیم و بادانش دولتی در عرصه اطلاع رسانی، حرکت و پیشتازی نمایند. ضمن سپاس از همه تلاشگران این عرصه، بار دیگر یادآور می شود: لطفا بوق نباشیم!

منبع: تین نیوز

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد