درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 11:39   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی
  حمله و دفاع ظالمانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13743صفحه نخست » یکشنبه، 27 مهر 1393 - 01:07
رنج می‌بَرَد تا دیگران لذت ببرند
پرویز اسماعیلی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دانشجویش نبوده‌ام اما بخش مهمی از آنچه می‌دانم، مدیون اوست. همین دِین، مرا به نوشتن درباره دکتر یونس شکرخواه وادار می‌کند. اگرچه می‌هراسم از اینکه ناتوانی و فرصت اندک، باعث شود که حق مطلب را ادا نکنم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دانشجویش نبوده‌ام اما بخش مهمی از آنچه می‌دانم، مدیون اوست. همین دِین، مرا به نوشتن درباره دکتر یونس شکرخواه وادار می‌کند. اگرچه می‌هراسم از اینکه ناتوانی و فرصت اندک، باعث شود که حق مطلب را ادا نکنم.

بار اولی که در زمستان 73 و طبقه چهارم مرکز مطالعات و گسترش رسانه او را دیدم، شیفته منش و زلالی نگاه و رفتارش شدم. جنس دیگری بود و جذبم کرد. هرگاه و هر جا سخن از «شکرخواه» می‌شد، مخاطبش می‌شدم. تا همین حالا که قرار است جایزه بین‌المللی دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران به او اعطا شود. بُرشی می‌زنم به خوبی‌هایی که ایشان را متمایز می‌کند:

1) شخصیت فردی، شخصیت علمی و شخصیت حرفه‌ای دکتر شکرخواه تناقض و فاصله‌ای با هم ندارند. نمی‌توان این سه شخصیت او را تفکیک کرد. برای فردی در مرتبت او، این یک استثنا است.

در شخصیت فردی؛ شکرخواه، بیرون و درون ندارد. قلب او در نگاه و کلامش هویداست و هنری هم در مخفی کردن نیّاتش ندارد. احساسم این است که «ارتباط» با خدا و بنده خدا را اینگونه تعریف کرده است؛ با خدا کودکی می‌کند و با بندگان خدا مهربانی. و دلیل اصلی اینکه هر روز افتاده‌تر می‌شود، همین است که هر روز درخت وجود او بار بیشتری از معرفت و دانش می‌گیرد.

در شخصیت علمی؛ همزمان استادی پیشگام و دانشجویی متواضع است. کمتر استادی می‌توان یافت که چون او هنرمندانه با دانشجویش (هر آنکه از او می‌آموزد) رفاقت و رقابت کند و او را بالا بکشد. راز طراوت دانش او، یکی همین توأمانِ آموزش و آموختن است. دوم اینکه او ریشه در سنت دارد اما از فناوری عقب نمانده است. به همین دلیل، هم «آقا» و هم «آنلاین» است. و سوم؛ به تمام فضای ارتباطی و اطلاع‌رسانی، از مکتوب تا آنلاین و مجازی، از رادیو تا پلتفرم‌های چند رسانه‌ای؛ و از حیث تکنیک از خبرنویسی تا مستندسازی چیره دست است. او برای اهلِ دانستن، ذخیره‌ای تمام نشدنی است.

در شخصیت حرفه‌ای؛ جامع تجربه و علوم آکادمیک است. هر زندگی برای او، یک تحریریه است. یک خبر و یک روایت است. دکتر شکرخواه یک روزنامه‌نگار مولف به تمام معنا باقی مانده است؛ هنری بزرگ. علم و قلم او در کشاکش روزگار و رقابت آدم‌های رنگی، آسیب ندید. همین انسجام در اندیشه و عمل او را در صدر نشاند. چنانچه این عناوینند که باید شایسته شکرخواه بشوند، نه بر عکس.

2) دکتر شکرخواه نَسب به خراسان می‌برد. خطّه‌ی ارتباطات‌خیز ایران! جمعیت کثیر مشهدی‌ها در میان اساتید و دست‌اندرکاران حوزه ارتباطات حکایتی است؛ از مهدی محسنیان‌راد، یونس شکرخواه، هادی خانیکی، حسن بشیر و احمد توکلی تا حسین انتظامی و علی‌اصغر محکی و دیگران. اما خوب که یونس شکرخواه محدود به دوستان مشهدی نشد و از سید فرید قاسمی تا فریدون صدیقی، یکی از لرستان و دیگری از خطه کردستان، از صمیمی‌ترین دوستانش هستند.

فراتر از این؛ شکرخواه متعلق به تاریخ ملیِ ارتباطات است. چه به واسطه پیشگامی و راه‌اندازی اولین روزنامه‌های آنلاین در ایران (جام‌جم آنلاین و همشهری آنلاین) و چه به لحاظ صاحب سبکی و ایده‌پردازی و تالیف ده‌ها کتاب، ترجمه و مقاله در حوزه‌های ارتباطات، روزنامه‌نگاری آنلاین و روابط عمومی.

3) نقش دکتر شکرخواه در صحنه بین‌المللی ارتباطات نیز غرور انگیز است. نه به نمایندگی از دانشگاه و نه به عنوان سردبیر یک روزنامه آنلاین، بلکه با تکیه بر همه اعتبار و مهارتی که «یونس شکرخواه» در سی سال مجاهده برای آموختن و سپس آموختنِ علم ارتباطات کسب کرده؛ بارها نماینده شایسته ایران در نشست‌های تخصصی مرتبط با جامعه اطلاعاتی نظیر WSIS بوده است. و با رقابت علمی و مواضع حرفه‌ای‌، سطح نفوذ و توانمندی اساتید ایرانیِ علم ارتباطات را به رخ کشیده است. دقایقِ نگاه او در مفهوم‌سازی و واژگان‌سازی برای تنظیم سندهای جهانی در حوزه ارتباطات مغتنم است.

4) درباره نسبت یونس شکرخواه و سیاست، دیدگاه‌های مختلفی است. برخی معتقدند شکرخواه اصلاً سیاسی نیست یا خبرِ سیاسی را کمتر دوست دارد. حال آنکه او عاشقِ رویداد است، چون گامِ اول دانستن است. برخی هم شکرخواه را روزنامه‌نگاری میانه‌رو می‌دانند به این معنی که اهمیت همه حوزه‌ها را به نسبت خودشان پاس می‌دارد. من اما معتقدم که شکرخواه یکی از سیاسی‌ترین روزنامه‌نگاران ایرانی است. در همین اتمسفر نفس می‌کشد اما بالاتر از سطح، به صحنه سیاست می‌نگرد. گواه اینکه در میانِ همه چهره‌های موجه و سلایق سیاسی، دوستانِ سینه چاکی دارد!

5) «آقای شکرخواه» نه به افراد و نگرش‌ها، که به رسانه وفادار است. چه بسا فرصت‌های بهترِ اقتصادی که به عشق رسانه کنار گذاشته است. 16 سال بودن با روزنامه کیهان و همچنین گذراندن دوره‌های پیوسته و موثر با صنعت چاپ، کتاب هفته، جام جم آنلاین و همشهری آنلاین و ... آموزه دیگر او به ما روزنامه‌نگاران است.

6) و سرانجام اینکه شکرخواه دوستان متواضعی هم دارد که آن عزیزان هم سهمی از این تقدیرها دارند. مثل استاد نمکدوست که او را «استاد خبر» می‌نامد و در مقایسه مهارت او به خود، ارتفاعِ قله دماوند و تپه‌های عباس‌آباد را مثال می‌زند. و یا استاد فریدون صدیقی که در یک جمله‌ی پر مغز، شکرخواه را چنین تعریف می‌کند: «رنج می‌برد تا دیگران لذت ببرند».

چه تیتری بهتر از این؟
•منبع : خبر آنلاین
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  جادوی روابط‌عمومی


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  روانشناسی رنگ‌ها و کاربرد آن در روابط‌عمومی


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  حمله و دفاع ظالمانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد