درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 07:50   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13700صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 23 مهر 1393 - 18:34
گویندگی در تیزر تبلیغاتی
در روابط میان‌فردی گوش دادن اهمیت بسیار زیادی دارد، آنقدر که محبوبیت بسیاری از آدم‌ها در زندگی ما به این دلیل است که آنها حرف‌های ما را به خوبی گوش می‌دهند، بنابراین شما هم قطعاً با من موافق هستید که خوب گوش دادن یک هنر است و می‌توان با این هنر تأثیر گذاشت و در عین حال تأثیر گرفت.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199



شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در روابط میان‌فردی گوش دادن اهمیت بسیار زیادی دارد، آنقدر که محبوبیت بسیاری از آدم‌ها در زندگی ما به این دلیل است که آنها حرف‌های ما را به خوبی گوش می‌دهند، بنابراین شما هم قطعاً با من موافق هستید که خوب گوش دادن یک هنر است و می‌توان با این هنر تأثیر گذاشت و در عین حال تأثیر گرفت.


به حتم همین موهبت عظیمِ خدادادی که گاهی از آن غافل می‌شویم، سازندگان تیزر تبلیغاتی را بر آن داشته تا مبالغ بسیار بالایی را برای گوینده یک تیزر ۵ ثانیه‌ای هزینه کنند.شما از طریق گوش‌تان می‌شنوید که کالایی مناسب خرید است و برای خرید آن از این طریق جذب و ترغیب می‌شوید.

آگهی‌های تبلیغاتی بسیاری را دیده‌اید اما تا به حال به‌این فکر کرده‌اید که آنچه می‌بینید یا می‌شنوید توسط شخصی با لحنی محکم بیان می‌شود!
گویی گوینده تیزر بارها از آن محصول استفاده کرده و از آن رضایت کامل داشته است.
آری، گوش دادن تا حد زیادی قدرت تصمیم‌گیری را افزایش می‌دهد. همۀ افرادی که به دفترهای مشاوره روانشناسی می‌روند و زندگی‌شان متحول می‌شود، می‌روند که بشنوند؛ می‌شنوند و تحت تأثیر قرار می‌گیرند، به همین سادگی!

به همین دلیل کسانی که یک محصول را معرفی می‌کنند، تمام تلاش خود را می‌کنند تا با بیانی قاطعانه و با استفاده از فن بیان جملات را ادا کنند؛ که اگر غیر از این باشد شنونده ویژگی‌های مطرح شدۀ محصول را باور نمی‌کند.

متن تیزر می‌بایست کوتاه، گویا و رسا باشد؛ نهایتاً یک جمله.
یک تیزر بهتر است زمانی بین ۱۵ تا ۲۵ ثانیه باشد. تیزر با مدت زمان بالاتر از ۲۵ ثانیه رپورتاژ آگهی محسوب می‌شود.

اغراق در فن بیان در خوانش تیزرها اهمیت بسیاری دارد. باید قبل از خواندن تیزر بدانیم موسیقی آن تند و یا کُند است، این خود رهنمود ما برای خواندن تیزر به بهترین شکل است.

مهران دوستی گوینده پیشکوست رادیو که این روزها صدایش را در تیزر تبلیغاتی همچون آموزشگاه ماهان، برنج آوازه، پدیده شاندیز و … می‌شنوید می‌گوید: «از آنجایی که تبلیغ یک کالا باید توسط مردم باور شود بسیار مهم است کسی که تیزر را می‌خواند صدای آشنایی داشته باشد، صدایی که مردم آن را باور دارند و بارها آن را شنیده‌اند. خواندن تیزر کار یک گوینده ۳۰ ساله است (به‌صورت حرفه‌ای). اینکه ما صداهای مختلف و جدیدی را در تیزرهای تبلیغاتی می‌شنویم روند حرفه‌ای نیست. توصیه می‌شود اگر می‌خواهید خواننده تیزر شوید اول به مخاطب فرصت بدهید صدای شما را بشناسد و بعد دست به خواندن تیزر بزنید.»

ولی متأسفانه ما شاهد حضور صداهایی ناآشنا و نامناسب در رسانه ملی هستیم که صاحبان شرکت‌ها به این دلیل که هزینه کمتری را صرف ساخت تیزر می‌‌کنند از این صداها استفاده می‌کنند، غافل از این که صدا می‌تواند یک معرف بسیار خوب و بی‌واسطه برای کالای آنها باشد.

جالب است بدانید اولین آگهی بعد از انقلاب در برنامه صبح جمعه با شما (آگهی خودروی ملی) توسط آقای نوذری خوانده شد و بعد از آن اولین مجوز برای دفتر تبلیغاتی داده شد.

تاریخچه تیزر تبلیغاتی در دنیا
نخستین تیزر تبلیغاتی به تاریخ اول جولای ۱۹۴۱ در ایالات متحده به روی آنتن رفت که برای آن شرکت بلووا واچ (Bulova Watch) به شبکه NBC شهر نیویورک، وابسته به WNBT (امروزه WNBC) برای در اختیار داشتن آنتن به مدت ۲۰ ثانیه پیش از آغاز یک مسابقه بیسبال، بین دو تیم بروکلین داگرز (Brooklyn Dodgers) و فیلادلفیا فیلیز (Philadelphia Phillies)، هزینه‌ای برابر با ۹ دلار آمریکا پرداخت کرد.
این آگهیِ بسیار ساده، نام شرکت بلووا واچ (Bulova Watch) را بر روی نقشه‌ای از ایالات متحده آمریکا نشان می‌داد در حالیکه گفتار متن، شعار شرکت را بیان می کرد: «آمریکا خودشو با بلووا تنظیم می کنه!»
امروزه اکثر آگهی‌های تبلیغاتی از پیام‌های کوتاه تبلیغاتی تشکیل شده‌اند که در بازه‌ای از آگهی‌های کوتاه چند ثانیه‌ای تا آگهی‌های بلند چند دقیقه‌ای (و همین طور برنامه‌های بلند اطلاع‌رسانی) می‌گنجند. تبلیغاتی از این دست در این سال‌ها برای فروش هر نوع کالایی که تصور شود، از محصولات خانگی و انواع کالاها و خدمات گرفته تا رقابت‌های انتخاباتی، به کار بسته شده است.

تأثیر آگهی‌های تبلیغاتی بر گروه بینندگان، بسیار موفق و چنان فراگیر و نافذ بوده است که ناممکن است سیاست‌مداران بتوانند در یک رقابت انتخاباتی، در ایالات متحده، بدون بهره‌گیری از آگهی‌های تبلیغاتی به پیروزی دست یابند

 

http://tnews.ir

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد