درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:40   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1369صفحه نخست » پنجشنبه، 26 مرداد 1391 - 06:56
مقاومت در برابر وسوسه خرید اینترنتی
مترجم: مریم رضایی
  

خرید اینترنتی می‌تواند برای جیب ما خیلی خطرناک باشد، ولی ما همیشه به مزایای آن می‌اندیشیم. همیشه فکر می‌کنیم به جز چیزهایی که چشممان آنها را می‌گیرد، خرید دیگری نمی‌کنیم.
 

حتی خرید اینترنتی را به این دلیل دوست داریم که در زمان ما برای خرید رفتن صرفه‌جویی می‌کند. اما واقعیت این است که هر چقدر مدت زمان بیشتری در اینترنت به جست‌وجو بپردازید، پول بیشتری صرف می‌کنید.
بنابراین قبل از آنکه جست‌وجوی بدون هدف را آغاز کنید، بدانید به دنبال چه چیزی هستید و گرنه گشت زدن بی هدف در اینترنت می‌تواند برای جیب شما خیلی خطرناک باشد.
گاهی اوقات افراد خرید اینترنتی را به عنوان یک تفریح انتخاب می‌کنند، اگرچه اغلب خودشان آن را این گونه نمی‌بینند. ممکن است دچار استرس و خستگی شده باشید یا فقط به استراحت کوتاهی نیاز داشته باشید. به اینترنت رجوع می‌کنید که کمی در آن پرسه بزنید. قبل از آنکه خودتان بفهمید، لباس بسیار زیبایی در سبد خرید اینترنتی شما ظاهر می‌شود و انگشت شما دکمه خرید را کلیک می‌کند. این کار خیلی راحت اتفاق می‌افتد.
بیشتر ما از خرید چیزهایی که دوست داریم لذت می‌بریم. این کار هیچ اشکالی ندارد. وقتی چیزی را که دوست دارید می‌خرید، هورمون دوپامین آزاد می‌شود که احساس خوبی در شما ایجاد می‌کند. این به طور طبیعی کاملا در برابر حس پرداخت پول قرار دارد. به همین دلیل، خرده فروشان اینترنتی از آن بهره می‌برند. آنها می‌خواهند حس بد اقدام به پول دادن از شما دور شود.
در نتیجه، خرده فروشان عملیات کلیک و خرید اجناس را خیلی خیلی آسان می‌کنند. استفاده آسان از کارت‌های اعتباری از یک طرف و جمع‌آوری آدرس سایت‌های اینترنتی مورد علاقه شما از طرف دیگر، باعث می‌شود ظرف چند دقیقه پول زیادی خرج کنید. فروشندگان هم برای اینکه به شما کمک کنند، خیلی راحت اطلاعات کارتتان را به شما یادآوری می‌کنند و همه چیز را برای فشار دادن دکمه خرید آماده می‌کنند.
حتی به شما اجازه نمی‌دهند به سوال‌های مهمی مانند این که «آیا واقعا به این جنس نیاز دارم؟ آیا واقعا از آن استفاده می‌کنم؟ آیا می‌توانم هزینه آن را بپردازم؟» پاسخ دهید.
به یاد داشته باشید که خرده فروشان اینترنتی در مورد خریداران مطالعه کرده‌اند و به خوبی می‌دانند چطور شما را به خرید کردن وادار کنند.
مثلا می‌دانند اگر محصولی زیر 20 دلار باشد (حتی 99/19 دلار) این عقیده کلی وجود دارد که مشتری تنها از روی احساس آن را می‌خرد. بنابراین آنها این معامله‌های فریبنده را پیشنهاد می‌دهند. در همین زمان نظرتان را در مورد یک خرید 19 دلاری دیگر جویا می‌شوند.
گاهی اوقات فروشندگان تایمری می‌گذارند که می‌گوید فقط در این محدوده زمانی خاص می‌توانید از این خرید استثنایی بهره‌مند شوید و پیشنهاد می‌کنند بهتر است عجله کنید و مبلغ مورد نظر را قبل از آنکه فرصت داشته باشید در مورد آن فکر کنید، بپردازید!
این کار حتی اگر واقعا آن کالا را دوست نداشته باشید، توانایی شما را برای منطقی فکر کردن از بین می‌برد. برای فکر کردن در مورد چیزی باید زمان داشته باشیم. بنابراین مرورگر خود را ببندید و یک ساعت بعد یا حتی بهتر فردای آن روز دوباره به آن مراجعه کنید.
دفعه بعدی که آن کالا را می‌بینید ممکن است جذابیت اولیه را برای شما نداشته باشد. وقتی 24 ساعت می‌گذرد، عقل و منطق شما وارد کار می‌شود و وقتی برای بار دوم چیزی را می‌بینید، دیگر هورمون دوپامین به شکل اولیه ترشح نمی‌شود. یعنی آن کالا مثل اول هیجان انگیز نیست.
در نهایت 5 نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند بر وسوسه خرید اینترنتی غلبه کنید:
1) هرگز با یک کلیک خرید نکنید. این کاری است که شرکت آمازون تاکنون انجام داده است. آنها از این کار پول زیادی به دست می‌آورند. با یک کلیک روی دکمه خرید، کار تمام شده است. بهتر است مواردی را انتخاب کنید که از شما اطلاعات خرید می‌خواهند و با این کار سرعتتان را پایین بیاورید. در غیراین صورت، پول زیادی خرج می‌کنید. به افکار سودجویانه آنها پاسخ ندهید.
2) آدرس ایمیل خود را به آگهی‌دهندگان اینترنتی ارائه نکنید. در این صورت آگهی‌های تبلیغاتی رایگان را که به Inbox شما فرستاده می‌شود و شما را به دیدن آنها دعوت می‌کند، محدود می‌کنید.
3) سایت‌های خرید مورد علاقه تان را جمع آوری و دسته‌بندی نکنید. بار دیگر کارهایی انجام دهید که سرعت شما را کمی کاهش می‌دهد و به شما اجازه فکر کردن می‌دهد. اینکه در دنیای الکترونیک امکان کاری وجود داشته باشد، به این معنی نیست که حتما باید آن را انجام دهید.
4) در مقابل پیشنهادهای اضافی آگهی دهندگان اینترنتی مقاومت کنید. آنها دقیقا قبل از اینکه پرداخت هزینه کالا را به پایان برسانید، اصرار می‌کنند محصولات جانبی یک کالا را هم خریداری کنید. چیزی را فقط به دلیل این که به حراج گذاشته شده نخرید. برای این کار، فایل‌های کوکی (اطلاعات سایت در قالب فایل متنی) را در مرورگرتان به صورت دوره‌ای حذف کنید، چرا که فروشنده ها از آنها برای بررسی اطلاعات شخصی شما استفاده می‌کنند.
5) از محدودیت زمانی در خرید بپرهیزید. قبل از این که هر خرید مهمی انجام دهید، 24 ساعت صبر کنید. به یاد داشته باشید قضاوت، در فاصله بین فکر و عمل قرار دارد. به خودتان فضا بدهید تا آگاهانه فکر کنید.

منبع: Forbes

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد