درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 17 فروردین 1399 - 17:21   

روزنامه ها در فهرست جدید کسب و کارها و خدمات ضروری در کانادا در دوران شیوع کرونا

  روزنامه ها در فهرست جدید کسب و کارها و خدمات ضروری در کانادا در دوران شیوع کرونا


ادامه ادامه مطلب یک

شرکتهای گروه فولاد مبارکه پیشتاز در مهار کرونا ویروس

  شرکتهای گروه فولاد مبارکه پیشتاز در مهار کرونا ویروس


ادامه ادامه مطلب دو

راهکارهایی برای شادتر بودن در دوران کروناویروس

  راهکارهایی برای شادتر بودن در دوران کروناویروس


ادامه ادامه مطلب سه

تبدیل یک چالش به فرصتی برای صنعت بیمه

  تبدیل یک چالش به فرصتی برای صنعت بیمه


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت پروژه نمونه کارها؛ فرآیند تصمیم گیری منطقی
  مبارزه با COVID-19 یک جنگ است
  نحوه حمایت دولت از فعالان حوزه نشر اعلام شد
  صنعت برق همیشه بیدار/ پیام مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان
  «صداقت و عمل درست» عامل شادی انسان
  چهار نکته آسان برای برجسته کردن رویداد مجازی
  تعطیلی روزنامه‌ها در عصر کرونا، معادله‌ای چند مجهوله
  معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه مطرح کرد: فولاد مبارکه معین کشور در مقابله با ویروس کرونا
  مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خبر داد: تحقق «رونق تولید» در سال ۹۸و عزم راسخ برای «جهش تولید» در سال ۹۹
  شرکتهای گروه فولاد مبارکه پیشتاز در مهار کرونا ویروس
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13684صفحه نخست » فناوری نوچهارشنبه، 23 مهر 1393 - 07:40
7 اصل اساسی در روابط عمومی دیجیتال
دکتر هادی کمرئی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای ساخت برند در فضای آنلاین و افزایش آگاهی از برند که مهمترین اقدام روابط عمومی در این فضا می باشد، کارگزار روابط عمومی بایستی اصولی را رعایت کند که در این نوشتار به مهمترین آنها می پردازیم. با بهره گیری از این اصول می توانید بهترین شرایط را برای پدیداری برند در فضای دیجیتال به وجود آورید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای ساخت برند در فضای آنلاین و افزایش آگاهی از برند که مهمترین اقدام روابط عمومی در این فضا می باشد، کارگزار روابط عمومی بایستی اصولی را رعایت کند که در این نوشتار به مهمترین آنها می پردازیم. با بهره گیری از این اصول می توانید بهترین شرایط را برای پدیداری برند در فضای دیجیتال به وجود آورید.


اصل اول. هرگز به دنبال راه های غیر اخلاقی سئو با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه نگردید. این تکنیک ها عموما شما را از مسیر واقعی منحرف می کنند و روابط عمومی در این حالت بیشتر از اینکه به دریافت پوشش فکر کند، به دریافت لینک فکر می کند و محتوا را از خاطر می برد.


اصل دوم. چیزی برای اعلام کردن یا بیان داستان داشته باشید. اگر در سازمان خبری دارای ارزش های خبری ندارید، سعی کنید با استفاده از تحقیقات موردی، طراحی اینفوگرافیک، مقاله و یادداشت های مختلف، همواره جریانی از اطلاعات را به سمت مخاطبان هدایت کنید.


اصل سوم. داستانی ویژه و انحصاری ارائه کنید. روابط عمومی باید محتواهایی را ارائه کند که در سایر بخش ها قابل دسترسی نیست. این به معنای افشاگری در روابط عمومی نیست، بلکه این به معنای دسترسی به منابع دست اول و موثقی است که می توانند محتوای خوبی برای داستان شما داشته باشند.


اصل چهارم. موضوع را توضیح دهید. گاهی اوقات در روابط عمومی ترجیح داده می شود که به جای توضیح مساله، از کنار آن عبور شود یا اینکه این تصور وجود دارد که اگر به موضوع پرداخته شود به بحران دامن زده می شود. در حالیکه روابط عمومی بایستی دوراندیشانه به مساله پرداخته و آن را از زوایای مختلف مطالعه کند و در نهایت اطلاع رسانی مورد نیاز را جهت اصلاح یا آگاه کردن انجام دهد.


اصل پنجم. بصری باشید. ارزش یک عکس بسیار بیشتر از صدها واژه ای است که هر روزه در گزارش های خبری خود از آنها استفاده می کنید. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن از تصویر برای بصری ساختن محتوای خود استفاده کنید.


اصل ششم. پیشنهادات خود را با داده های موثق حمایت کنید. اگر از خبرنگاری می خواهید که برایتان گزارش یا داستانی را تنظیم و منتشر کند، از اطلاعات و داده های موثق و کامل استفاده کنید تا هم کار او برای بهره گیری از داده ها راحت باشد و هم اطلاعات منتشر شده اثربخشی کافی را داشته باشند.


اصل هفتم. هرم رسانه ها را برای برنامه ریزی ارتباط رسانه ای در نظر داشته باشید. رسانه هایی که کمتر احتمال دارد که محتوای شما را منتشر کنند در راس هرم و آنها که بیشتر محتوایتان را منتشر می کنند در قاعده هرم قرار می گیرند. در این زمینه شما می توانید از دو استراتژی بالا به پایین و پایین به بالا استفاده کنید.


با رعایت این اصول می توانید از اشتباهات بسیار بزرگ در حوزه روابط عمومی دیجیتال جلوگیری کنید.

 

مدیرکل روابط عمومی و بازاریابی بانک توسعه تعاون

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نیاز به یک انقلاب در روزنامه نگاری


  روز جهانی درستی‌سنجی/ چه کسی باید درستی اخبار و شایعات را در ایران بررسی کند؟


  نقش پول در دموکراسی ـ چه کِسی باید نامزد مقام ریاست جمهوری شود؟ (نظریهِ مهم اندی رونی روزنامه نگار آمریکایی)


  چک لیست روابط عمومی برای کارآفرینانی که با بحران COVID-19 درگیرند


  گوگل گزارش‌هایی روزانه از رفت‌وآمد مردم در طول بحران کرونا منتشر می‌کند


  اخبار کرونا؛ با اخبار جعلی چه کنیم؟


  تحولات خواسته و ناخواسته شیوع کروناویروس


  «اینفودمیک» در عصر «پاندمیک» کووید-۱۹


  وظیفه روابط عمومی اعتمادساز در بحران سرمایه اجتماعی


  پدیده کرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"