درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 19:42   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13669صفحه نخست » شنبه، 21 مهر 1397 - 23:40
ایجاد رشته روزنامه نگاری در دانشگاه تهران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 21 مهر ماه 1335 شورای دانشگاه تهران با ایجاد رشته روزنامه نگاری در این دانشگاه موافقت کرد. این نخستین بار بود که چنین تصمیمی گرفته می شد. این رشته چند سال بعد برای دوره چهار ساله خود دانشجو پذیرفت و چند سال بعد از آن هم تعطیل شد،
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 21 مهر ماه 1335 شورای دانشگاه تهران با ایجاد رشته روزنامه نگاری در این دانشگاه موافقت کرد. این نخستین بار بود که چنین تصمیمی گرفته می شد. این رشته چند سال بعد برای دوره چهار ساله خود دانشجو پذیرفت و چند سال بعد از آن هم تعطیل شد، زیرا عذر آورده شده بود که برای استخدام فارغ التحصیلان این رشته، به حد کافی نشریه وجود ندارد! و دانشگاه نمی خواهد که داوطلبان صرفا به خاطر دریافت مدرک لیسانس وارد آن شوند و پس از فراغت از تحصیل به شغل و پیشه دیگری بپردازند و در نتیجه هرچه را که درباره روزنامه نگاری آموخته اند بفراموشی بسپارند و نقض غرض شود.


     نگاهی به تاریخ ایران در قرن جاری هجری خورشیدی نشان می دهد که دولتها از اینکه اهل حرفه روزنامه نگاری بخواهد نشریه منتشر کند بیمناک بوده اند و با راههای مختلف سد ایجاد کرده اند و ....


    بااینکه ایران دهها سال پیش از این دارای روزنامه شده بود، تا سال 1335 (1955) برنامه آموزش روزنامه نگاری نداشت. نخستین دوره آموزش روزنامه نگاری را موسسه اطلاعات در خرداد 1335 هجری خورشیدی دایر کرد. سپس دانشگاه تهران به تاسیس دو دوره آموزش روزنامه نگاری کوتاه مدت برای روزنامه نگاران شاغل وقت دست زد که در آنها منحصرا دو استاد امریکایی تدریس می کردند. سپس دانشکده وابسته به موسسه کیهان دوره روزنامه نگاری دایر کرد و ....


    آموزش روزنامه نگاری در ایران به دلیل کمبود مدرسان واجد شرایط لازم، نداشتن برنامه های درسی مدرن، عدم انتخاب دانشجو بر پایه درست (عدم توجه به استعداد حرفه ای و ...)، فقد پرکتیکوم در طول تحصیلات روزنامه نگاری و نبودن نشریه کافی جهت اشتغال پس از فراغت از تحصیل، پیشرفت چشمگیر نداشته است و بسیاری از دانشجویان این رشته به دلیل اینکه در امتحان ورودی دانشگاهها موفق به ورود به رشته دیگر نشده اند، آن را برگزیده اند. از آنجا که روزنامه نگاری، یک رشته تجربی است ( نه کاملا آکادمیک) در کشورهای پیشرفته، مدرسان این رشته از میان کسانی انتخاب می شوند که ضمن احراز شرایط تدریس، سالها عملا کار روزنامه نگاری کرده باشند و دانشجویان رشته روزنامه نگاری صرفا از میان داوطلبانی انتخاب می شوند که استعداد این کار را داشته و از هوش و روانشناسی خاص برخوردار باشند.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد