درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 05:11   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13661صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 21 مهر 1393 - 10:20
جهانگیری: انسان کامل در روابط عمومیم! آرزوست
درد امروز و دیروز روابط عمومی کشور، عدم درک جایگاه و اهمیت نقش روابط عمومی در تحولات داخلی و خارجی است. اینکه هیچ مدیری امروز حاضر نیست روابط عمومی را به عنوان بخشی از استراتژی اصلی سازمان در کنار خود داشته باشد و به آن چون کپسول آتش نشانی می نگرد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بخشنامه جدید معاون اول رئیس جمهوری برای انتخاب افراد واجد صلاحیت برای روابط عمومی، یکی از دغدغه هایی است که به نظر نمی رسد یک بخشنامه بتواند تغییری در آن ایجاد کند.


جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در بخشنامه خود خطاب به دستگاه های اجرایی آورده است: «با توجه به نقش حساس روابط عمومی دستگاه های اجرایی در ایجاد ارتباط با مردم و انعکاس دغدغه ها و انتظارات مردم به مسئولین و متقابلا تبیین تصمیمات و سیاست های دولت و ضرورت استفاده از نیروهای شایسته در تصدی پست های سازمانی مرتبط با روابط عمومی دستگاه های اجرایی، مقتضی است دستگاه های اجرایی به هنگام انتصاب افراد برای تصدی پست های یاده شده از نیروهای با تجربه متخصص و کارآمد در این زمینه استفاده نمایند.»


در این بخشنامه از به کارگیری نیروهایی سخن رفته است که سه ویژگی را توامان دارند:
1. با تجربه هستند.
2. متخصص هستند.
3. کارآمد هستند.


به نظر نمی رسد با ارسال یک بخشنامه امیدوار بود دردی از روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی کشور دوا شود. این بخشنامه بیشتر شبیه توصیه نامه ای است از شخصی که می داند که مردم مشکلاتی دارند و باید به پاسخ های خود برسند و روابط عمومی را چاره راه می داند اما نمی داند که چگونه این روابط عمومی بیمار در کشور را معالجه کند. ضمنا باید مشخص گردد که یک متخصص با تجربه کارآمد روابط عمومی دارای چه ویژگی هایی است.


در واقع روابط عمومی امروز بیشتر از اینکه از ضعف مدیران خود رنج ببرد از عدم درک مدیران ارشد سازمان رنج می برد. این چیزی است که هیچ اشاره ای در بخشنامه آقای معاون اول نشده است.
درد امروز و دیروز روابط عمومی کشور، عدم درک جایگاه و اهمیت نقش روابط عمومی در تحولات داخلی و خارجی است. اینکه هیچ مدیری امروز حاضر نیست روابط عمومی را به عنوان بخشی از استراتژی اصلی سازمان در کنار خود داشته باشد و به آن چون کپسول آتش نشانی می نگرد. در واقع همیشه در تئوری های روابط عمومی گفته می شود که نخستین گام هر برنامه روابط عمومی، تثبیت جایگاه روابط عمومی در سازمان است و پس از آن می توان گام های بعدی را برداشت.


جناب آقای معاون اول! پیش از اینکه بخواهیم از تخصص ها سخن بگوییم باید از ساختارها، از موانع قانونی، از محدودیت های سازمانی، از بودجه، از سلیقه ها و نگرش های تحقیرآمیز برخی مدیران ارشد به هنرهشتم و از روابطی که بر ضوابط حاکم می شوند سخن بگوییم و تا علت درک نشود پرداختن به معلول بی فایده است و به قطع و یقین بدانید با این گونه توصیه نامه های فاقد ضمانت اجرایی – که مشابه آن را در گذشته بسیار داشتیم- روابط عمومی در این کشور در جایگاه واقعی خود قرار نمی گیرد.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد