درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 04:35   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13599صفحه نخست » چهارشنبه، 16 مهر 1393 - 14:51
درخواست عجیب رسانه های کرمان در تغییر یک مسئول روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش سایت خبری تحلیلی جیرفت نیوز، به هر حال با توجه به عملکرد ضعیف روابط عمومی این اداره کل عریض و طویل که طی سالیان اخیر تبدیل به مرکز روابط خصوصی افرادی خاص شده است...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش سایت خبری تحلیلی جیرفت نیوز، به هر حال با توجه به عملکرد ضعیف روابط عمومی این اداره کل عریض و طویل که طی سالیان اخیر تبدیل به مرکز روابط خصوصی افرادی خاص شده است، و همواره در برخورد با رسانه ها  نوعی نگاه مغرضانه  و در اطلاع رسانی نوعی سانسور خبری را سر لوحه کاری خود قرار داده است باعث متضرر شدن این اداره کل در انعکاس مشکلات حوزه راه و شهر سازی شده  که تغییر و تحولات در این حوزه را ضروری نموده است.
 
 لازم به ذکر است عدم فعالیت مثبت و در زمینه انعکاس مشکلات حوزه راه و شهر سازی، عدم تعامل با رسانه های مستقل و تبعیض در میان رسانه ها توسط این مسئول روابط عمومی بی تجربه که از لابی گری هایی نیز رنج می برد، زمینه فساد مالی در این سازمان را فراهم نموده است از مهمترین دلایل تغییر این مسئول به شمار می روند.
 
 جا دارد مسئولین سازمان بازرسی کشور به برخی سند های مالی که از طریق تایید مسئول روابط عممی از این اداره کل پرداخت شده اند را با ورود خود بررسی نماید.

 
 به گزارش سایت خبری تحلیلی جیرفت نیوز به نقل از دقیانوس، سانه ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسوولان رسالت اطلاع رسانی به موقع و شفاف به مردم را بر عهده دارند و از این رو دعوت از خبرنگاران در جلسات به معنای اهمیت قایل شدن مسئولان برای اطلاع رسانی به مردم در مورد تصمیمات اتخاذ شده و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم است.
 
 رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی به جامعه به صورت شفاف و به موقع است اما همچنان نگاه بسته در حوزه اطلاع رسانی در برخی ادارات جنوب استان کرمان وجود دارد و خبرنگاران به برخی جلسات دعوت نمی شوند و یا به صورت گزینشی دعوت میشوند.
 
 مقصر راه و شهرسازی، یا هر نهاد و اداره دیگری است مهم نیست ولی آنچه مسلم است این بی خبر آمدن و رفتن ها حداقل زیانش تردید مردم در چرایی این اقدام است که مگر خبرنگاران و خود مردم محرم نیستند و مگر رسانه ها کاری جز اطلاع رسانی به عموم مردم دارند یا شاید حضور خبرنگاران متعدد باعث می شد با طرح سوالات مختلف گوشه ای از مشکلات مردم که در جنوب کرمان کم نیست پیگیری و برطرف شود.
 
 دعوت گزینشی از خبرنگاران در جلسات مربوط به اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان امر جدیدی نیست و در گذشته نیز این مساله سابقه داشته است اما هیچگاه مسوولان مربوطه به صورت شفاف عدم دعوت از اصحاب رسانه را اعلام نکرده اند.
 
 طی چند روز اخیر در حالی سفر معاون ساخت و توسعه راه روستایی وزیر راه و شهرسازی به جنوب کرمان انجام شد که روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان نتوانست ماموریت اطلاع رسانی حرفه ای خود را به دور از غرض ورزی و گزینشی عمل کردن در اعزام و ساماندهی مناسب خبرنگاران از تمام رسانه های خبری فعال جنوب استان در این برنامه انجام دهد.
 
 روابط عمومی این دستگاه متولی با توجه به نگاه گزینشی و فیلترینگ بسیاری از خبرنگاران خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دارای مجوز رسمی و نشریات و رسانه‌های اثرگذاراستانی و تنها با اعزام تعداد قلیلی از خبرنگاران مسیر اطلاع رسانی فراگیر و حرفه ای این افتتاحیه را با چالش و مشکل روبرو ساخت و تعدادی از رسانه ها و سایت‌های خبری مهم استان را محروم از اعزام خبرنگار و پوشش  اخبار این همایش نمود.
 
 این کم لطفی های جهت دار و نگاه فیلترینگ مدیریت بازمانده قبلی در روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان مورد تحلیل ها و گمانه ‌زنی‌های فراوانی قرار گرفته که برخی از صاحبنظران حوزه رسانه دیدگاه ایشان را در عدم انعکاس گسترده و فراگیر خدمات دولت تدبیر و امید می دانند.
 
 اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان سالهاست بواسطه ضعف های شدید اطلاع رسانی و تعامل رسانه ای و بی توجه به قداست حرفه ای خبری در بدنه مدیریت روابط عمومی و نگاه جهت دار آن ؛ بسیاری از خبرنگاران و رسانه های خبری را محروم از اطلاع رسانی شفاف اخبار و رویدادها و جلسات این سازمان مهم نموده که با واکنش های متعددی از سوی خبرنگاران رسانه های اثر گذار منطقه هم روبرو بوده است.
 
 روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان  با همان رویکرد و نسخه پیچیده شده قبلی و برخورد چکشی ؛ بسیاری از رسانه ها و سایتهای خبری دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز محروم از پوشش زنده ومستقیم وحرفه ای اخبار می‌نماید که باید تمهیدات مناسب تری در ایجاد تعامل ونگاه منطقی تر به مقوله خبر و خبرنگار و اطلاع رسانی از سوی متولیان امر گرفته شود تا در روند اطلاع رسانی شفاف خلاء فیلترینگ را شاهد نباشیم.
 
 با توجه به اینکه خبرنگاران رسانه های مختلف مکتوب و خبرگزاری ها ارتباط بیشتر و نزدیکتری با مردم دارند در نتیجه به دیدگاه ها و خواسته های مردم هم آشنایی بیشتری دارند و جلسات را با این داشته ها پیگیری می کنند و بازتاب می دهند که به این ترتیب تا حد زیادی ابعاد مختلف تصمیم گیری ها در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد .
 
 علیرغم اینکه از سوی خبرنگاران بارها قضیه عدم تعامل با رسانه ها منتقل شده و هر دفعه قول بهبود روابط با خبرنگاران را داده اند اما چه سود که از عمل خبری نیست.
 
 جامعه زمانی پیشرفت میکند و توسعه می یابد که سه ضلع مثلث مردم ، مسئولان و رسانه با هم تعامل داشته باشند و بصورت همگرا عمل کنند نه اینکه تقابل ایجاد کنید.
 
 رسانه های جنوب استان کرمان برای انعکاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم محروم و مظلوم جنوب کرمان همواره بدون توقع و انتظار آمادگی کامل داشته و در صورت دعوت از آنان تا پاسی از شب نیز در جلسات حضور می یابند و هدف آنان تنها بازتاب دستاوردها و تصمیمات جلسات و برنامه‌ها به مردم است و اگر نقد و انتقادی به مسوولی نیز شده در راستای اصلاح امور بوده و هدفی دیگری در آن دخیل نبوده است.
 
 مردم نیز از رسانه ها انتظار دارند نتایج تصمیماتی که در جلسات از سوی مسوولان به منظور رفع مشکلات آنان گرفته می شود به اطلاعشان برسد که امیدواریم برخی مسوولان جنوب استان کرمان با عدم دعوت گزینشی برخی خبرنگاران را نامحرم ندانند و در جلساتی که علنی و به منظور اتخاذ تصمیماتی برای رفع مشکلات مردم برگزار می شود از تمام خبرنگاران دعوت کنند.
 
 البته متأسفانه برخی مسئولین نسبت به انقلاب‌های ارتباطی دید پایینی دارند و با این اوصاف باید بدانیم که پشت درب‌های بسته و حبس اطلاعاتی فساد به وجود می‌آید و ما ندانیم که سیاست‌گذارها قرار است چه کاری انجام دهند در کشور تنها عده‌ای خاص به اطلاعات دست می‌یابند و عده‌ای به دلیل عدم آگاهی از اهداف سیاستگذار ضرر می‌بینند که این تفاوت‌ها باعث ایجاد فساد در کشور می‌شود.
 
 بنابراین گزارش در سفر روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی به جنوب کرمان که به منظور بهره‌برداری از چند طرح انجام شد از حدود ۲۰ نشریه و سایت خبری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعال در جنوب استان کرمان و ۶ خبرگزاری مطرح کشور تنها خبرنگاران تعداد اندکی از نشریات و یک خبرگزاری حضور داشتند و مابقی سایت‌های خبری، خبرگزاری‌های مطرح کشور و نشریات محلی و سراسری به دلایل نامعلومی دعوت نشده بودند.

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد