درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 13:28   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13483صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 9 مهر 1393 - 11:35
7 عبارت و کلیشه که باید در روابط عمومی از آن اجتناب کرد
برایان گرین - این موارد تنها مربوط به نوشته ها نمی شود بلکه سخنرانانی که می خواهند سخنرانی کنند نیز بهتر است این موارد را رعایت کنند. یکی از همکاران ما که در نگارش کتاب راهنما، جلد یک با ما همکاری کرده است در خصوص این موارد نوشته است:
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برایان گرین- در روز جمعه، ای اس پی ان ها بحث «خارج از خطوط» را منتشر کرده اند که داستان طولانی راجع به پرونده رایس است. من از این داستان که به طرز بسیار جالبی به کلیشه ها و روابط عمومی مرتبط می شود درس هایی را گرفته ام که در این نوشتار قصد دارم که ابعادی از آن را در 7 عبارت و کلیشه که در روابط عمومی باید از آن اجتناب کرد بیاورم.


این موارد تنها مربوط به نوشته ها نمی شود بلکه سخنرانانی که می خواهند سخنرانی کنند نیز بهتر است این موارد را رعایت کنند. یکی از همکاران ما که در نگارش کتاب راهنما، جلد یک با ما همکاری کرده است در خصوص این موارد نوشته است:


1. نسل بعدی، بهترین نژاد در خط حمله قرار دارد: این یادداشت می تواند به عنوان بخشی از کار هر روزه روابط عمومی ها به کار رود. ما نیاز داریم که پیام هایی را ارائه می کنیم نشان دهیم و اینکه فقط حرف بزنیم در بیشتر اوقات چهره ما را آنگونه که باید نمی سازد.


2. سینرژی (همکاری): در حالیکه مفهوم سینرژی بد نیست، این مورد باید در دنیای شرکت های بزرگ که استفاده های نابجایی از آن می کنند اصلاح شود زیرا به دلیل استفاده بیش از اندازه آن بدبینی را در میان مخاطبان ایجاد می کند و دیگر همچون گذشته اعتماد را ترویج نمی کند.


3. در این روز یا در این عصر: برای خواننده یا نویسنده شفاف است که وقتی شما چیزی را می نویسید درباره حال حاضر است. بنابراین اینکه مدام بنویسیم در این دوره تاریخی، در این عصر، یا امروزه هیچ محلی از اعراب ندارد و تنها یک کلیشه گویی است که توضیح واضحات می باشد.


4. بهترین هستیم: وقتی منبع هدف گواهی دارد که واقعا بهترین است، این عالی است. اما اگر هیچ گواهینامه، مدرک و گواهی دال بر بهترین بودن خود ندارید، این واژه در حد همان واژه باقی می ماند و چیزی بیشتر را منتقل نمی کند. در بهترین حالت مخاطبان شما در همان لحظه باور می کنند که شما بهترین هستید اما به مروز زمان شواهدی پیدا می شوند که نشان می دهند که شما دروغ گفته اید و این بدترین ضربه را به اعتبار شما می شود.


5. می خواهم به شما بگویم: نیازی به این عبارت نیست. مسلما وقتی شما پشت تریبون ایستاده اید و سخنرانی می کنید یا متنی را از یک سخنران پیاده می کنید و او می گوید «می خواهم به شما بگویم»، نیازی به ترجمه آن و بیان آن ندارید. در واقع با گفتن این عبارت شما تنها چیزی گفته اید اما معنای مشخصی را منتقل نکرده اید.


6. دنیای واقعی: چه جهان دیگری ممکن است که وجود داشته باشد که حالا شما می خواهید درباره دنیای خودمان یا دنیای واقعی سخن بگویید. حتی برخی از متفکران معتقدند که دنیای مجازی نیز به نوعی دنیای واقعی است. بنابراین سعی کنید از حشو بی مورد اجتناب کنید.


7. صادقانه بگویم: وقتی این جمله را می گویید گویا بخش های دیگری از گفتارتان صادقانه نبوده است و در این بخش استثنائا می خواهید با مخاطبان صادق باشید. این یک لطمه به اعتبار کسی است که این جمله را می نویسد یا بیان می کند.


مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد