درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:26   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13421صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 6 مهر 1393 - 22:41
5 نکته برای بازاریابی پیچ شما
خبر خوب این است که روابط عمومی ها احتمالا ابزارهای بیشتری در اختیار دازند که حتی تصور آن نیز برایشان غیر ممکن بوده است. انقلاب مجددی که شرکت ها در حال حاضر با آن روبرو هستند این است که ممکن است درخشش روابط عمومی را از بین ببرد. در این نوشتار به 5 نکته که می تواند در این شرایط به متقاعد کردن خبرنگاران یا پیچ کردن بازاریابی کمک کند مطرح می شود.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی سخت است. تنوع ارتباطات مدرن می تواند یک موهبت به شمار رود.
خبر خوب این است که روابط عمومی ها احتمالا ابزارهای بیشتری در اختیار دازند که حتی تصور آن نیز برایشان غیر ممکن بوده است. انقلاب مجددی که شرکت ها در حال حاضر با آن روبرو هستند این است که ممکن است درخشش روابط عمومی را از بین ببرد. در این نوشتار به 5 نکته که می تواند در این شرایط به متقاعد کردن خبرنگاران یا پیچ کردن بازاریابی کمک کند مطرح می شود.


1. به محتوای موجود شرکت نگاه کنید.
شانس این وجود دارد که شرکت نوعی از بازاریابی محتوا یا حضور در رسانه های اجتماعی را در خدمت داشته باشد. اگرچه اغلب بازاریابی برجسته شده است، محتوا بخشی از استراتژی کلی روابط عمومی تلقی می شود. لورن هال مشاور بازاریابی گال در سایت بازاریابی خود می نویسد: «اگر چیزی را که مفید است ایجاد کنید، مخاطبان شما از شما حمایت خواهند کرد.»
اگر محتوای یک شرکت با ارزش باشد، آنگاه برخی مشتریان داستان های موفقی را در طول مسیر در اختیار شما قرار می دهند. نمایش این داستان ها به منظور افزایش اعتبار شما انجام می شوند. حتی برتر از آن، دریافت درخواست های مخاطبان برای تعامل مشتریان گذشته و آینده، در حالیکه مطمئن می شود که شرکت خارج از موارد درخواستی فعالیتی را انجام نمی دهد.
اگر یک نویسنده بالذات نیستید چه کنید؟ از یک دوربین استفاده نمایید. برخی چیزها به آسانی ارسال یک عکس یا ویدئو از لحظه ای جذاب در دفتر می تواند بعد انسانی شرکت را نمودار کند. بگذارید یک مخاطب کارکنان دوست داشتنی، سخت کوش و پر شور شما را ببیند و این می تواند برای خدمات شرکت بیشتر از هر تبلیغاتی اثرگذار باشد.


2. محصولات عالی خودشان را می فروشند.
شرکت ممکن است یک محصول عالی داشته باشد. اما خرید کسب کاری احساسی است، نه یک کار عقلانی.
وقتی شرکت را ترویج می کنید، بر «چرایی» موضوع تمرکز کنید. چرا باید شخصی ام پی تری اپل را خریداری کند، به جز اینکه آیا شما می توانید نام شرکت دیگری را ببرید؟ مردم محصولات اپل را خریداری می کنند، زیرا این شرکت انقلابی بود که محصولاتش زندگی انسان ها را تغییر داد. آنها این محصول را فقط برای گوش دادن موسیقی از اپل خریداری نمی کنند.
اگر شیطان در جزئیات است، مخاطبان با سر به آن برخورد می کنند. پاسخ به «چرایی» هرگز و به ندرت پاسخی در موردی از قبیل سرعت پردازنده، مایل در ساعت، یا حجم در هر گالن است. اگر یک دستگاه ام پی تری موسیقی پخش کند، این یک حداقل است. اما اگر یک ام پی تری پلیر شما را به جمع مصرف کنندگانی از موسیقی انقلابی دعوت کند، این فوق العاده خواهد بود.


3. همیشه ارائه کنید.
وقتی زمان ارائه گزارش محصول یا ویژگی جدید می رسد، خیلی زود شروع به گفتگو کنید و تمام محتوای رسانه ای، موانع و داستان ها را برای یک روز جادویی نگه ندارید. رهبران فکری را بر دیگران مقدم بدانید، به گونه ای که حتی اگر پوشش رسانه ای در روز رویداد به طور کامل انجام نشود، در نخستین روز به سردی شروع نکنید.
یک ضرب المثل قدیمی تبلیغ می گوید: مردم نیاز دارند که پیش از عمل پیام شما را حداقل 7 بار شنیده باشند. اجازه ندهید که این حقیقت که کالای شما کاملا آماده نیست عذری برای وقفه در کمپین روابط عمومی شود. به بازاریابان اپل نگاه کنید، کیسمتریکس نوشت: «چیزی که واقعا آنها را از دیگر مجموعه ها متمایز می کند... این است که آنها یک ماه پیش از ارائه محصول خود شروع به سخن گفتن درباره آن می کنند. معمولا پیش از آن حداقل یک نمونه را برای نمایش ارائه می دهند.»
مطمئن شوید که پیش از فروش محصول و آماده شدن آن حداقل یک گزینه ثبت نام برای دریافت آن در سایت خودتان قرار دهید.


4. خوب باشید.
یک شرکت می تواند بزرگترین داستان را در جهان ارائه کند، اما اگر یک خبرنگار از آن شرکت بدش بیاید، احتمال کمی وجود دارد که حتی یک قطعه در نشریات منتشر شود. خبرنگاران همین مردم هستند. برخی ممکن است در هر روز بالغ بر 300 پیچ دریافت کنند که می خواهد آنها را متقاعد کند تا درباره کسب و کارشان بنویسند. خبرنگاران چگونه اینباکس رمزآلود خود را مدیریت می کنند.
گزارشگران نیاز به تماس با شرکت دارند. آنها نیاز به یک داستان خوب دارند، چیزی که ترافیک زا، کلیک آور و چشم نواز باشد. این ها چیزهایی هستند که باعث می شوند نشریات پرفروش شوند. یک برچسب می تواند راهی طولانی را برای ایجاد یک ارتباط مثبت طی کند و شرکت را از جعبه هرزه نامه ها دور نماید.


5. ایده های قابل رشد انتخاب کنید.
آیا هرگز فهرستی که 15 نکته درخشان را درباره اینکه شما چگونه می توانید بر قلاب ها فرمانروایی کنید را خوانده اید؟ این فهرست ها ایده هایی مبتکرانه و سرگرم کننده هستند اما همچنین بستری برای بازاریابی سودآور می آفرینند. کشف استفاده های جدید برای محصولات می تواند چهره شرکت را در نظر مشتریان جدید و جاری اش متحول کند. اگر محصول واقعا ترفندی برای تسویه حساب است، تنوع جایگزین آن خواهد بود.
سوزان وارد متخصص کسب و کارهای خرد کانادایی نوشت: « بر نیازهای مرتبط بخش بازار یا بازی های در حال تاسیس با نیازها و ویژگی های مشابه تمرکز کنید.» وی افزود: «یک هنرمند ممکن است قالب فروش باشد.» وی ادامه داد: «یک کسب و کار دوچرخه اجاره ای ممکن است به ابزار اسکی در فصل زمستان تغییر ماهیت دهد.»
ایجاد یک پیچ روابط عمومی می تواند هماهنگ با گفتن داستانی به مراتب بزرگتر در طول زمان شود، حتی در صنایع. بهترین بخش چیست؟ منبع محتوای موجود. بر اساس نوشته سایت تاچ اسمیت: «یک یادداشت وبلاگی به یک مجموعه ویدئویی یا ویدئوی ترفندها می تواند به راهنمایی گام به گام در سایت تبدیل شود.» درباره محتوای موجود که مورد استفاده قرار می گیرند یا دوباره هدفگذاری می شوند، فکر کنید.
نگاهی به اطراف بیاندازید. کدام منابع دقیقا در اطراف شما قرار دارند؟ آیا شماره تلفن گزارشگر در یک دستمال نوشته شده است؟ یا تصویر مسخره هالووین به دیوار دوخته شده است؟ خلاقیت را دریابید و بگذارید سنگ های پنهان به تلالو کمپین روابط عمومی کمک کنند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد