درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:10   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13341صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 30 شهریور 1393 - 18:22
روابط عمومی‌ها مفهوم اعتدال را در حوزه فعالیت‌شان عملیاتی کنند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون اول رییس جمهور بر لزوم اطلاع رسانی صحیح، دقیق و به موقع از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: دولت به دنبال افشاگری نیست اما اطلاع‌رسانی را وظیفه خود و حق مردم می‌داند و معتقد است مردم باید به طور شفاف از اتفاقات کشور مطلع باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  معاون اول رییس جمهور بر لزوم اطلاع رسانی صحیح، دقیق و به موقع از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: دولت به دنبال افشاگری نیست اما اطلاع‌رسانی را وظیفه خود و حق مردم می‌داند و معتقد است مردم باید به طور شفاف از اتفاقات کشور مطلع باشند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز(شنبه) در نشست هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها مسئولیت مهمی بردوش دارند گفت: دولت تدبیر و امید کار خود را در مقطع خاصی آغاز کرد و لازم است همه بخشها از جمله مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی به دولت کمک کنند تا هم از مشکلات فعلی عبور کنیم و هم کارها و اقدامات انجام شده به نحو مطلوبی به اطلاع مردم رسانده شود.
معاون اول رییس جمهور افزود: البته در این میان باید مراقب باشیم تا با جریاناتی که در فضای رسانه‌ای علیه دولت فعالیت می‌کنند، برخوردی مناسب داشته باشیم تا در دام آنها گرفتار نشویم و نتوانند ما را به مسیری که می خواهند هدایت کنند.

ضرورت توجه به افکار عمومی به عنوان پدیده ای مهم
معاون اول رییس جمهور از افکار عمومی به عنوان پدیده‌ مهم و قدرتمندی که موفقیت و عدم موفقیت نظام اجرایی یک کشور را شکل می‌دهد یاد کرد و گفت: اگر از توجه به افکار عمومی غفلت کنیم، هرچقدر هم که تلاش نماییم، ممکن است در نهایت شاهد این باشیم که افکار عمومی در جهت دیگری حرکت کرده است.
معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه روابط عمومی پایه و اساس دولت در افکار عمومی است خاطرنشان کرد: دولت در دو سطح با افکار عمومی مواجه است که یکی سطح گفتمانی است که محصول حماسه مشارکت مردم در انتخابات است و دیگری سطح اجرایی که به بخشهای اجرایی کشور باز می‌گردد.

گفتمان دولت یازدهم بر سه پایه اعتدال،‌ تدبیر و امید شکل گرفته است
دکتر جهانگیری با بیان اینکه گفتمان دولت یازدهم بر سه پایه اعتدال، ‌تدبیر و امید شکل گرفته است تصریح کرد: امروز که در روزهای آغازین دومین سال دولت تدبیر وامید هستیم باید تلاش کنیم این گفتمان دولت در دستگاه‌های اجرایی به یک موضوع پایدار تبدیل شود و وظایف روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی نیز این است که این گفتمان را در مجموعه خود تثبیت کرده و در جهت ارتقاء آن تلاش کنند.
معاون اول رییس جمهور در ادامه از روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک نهاد دوسویه نام برد و افزود: ‌روابط عمومی‌ها از یک سو با دولت و ازسوی دیگر با افکار عمومی جامعه مرتبط هستند و مطالبی را از دولت به افکار عمومی و مطالب دیگری را از افکار عمومی به دولت انتقال می‌دهند.
دکتر جهانگیری ارتباط با جامعه و نخبگان کشور را از وظایف روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی دانست و با تاکید براینکه کار روابط عمومی‌ها با کار تبلیغاتی متفاوت است اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید به گونه ای عمل کنند که جایی برای همه گروه‌ها باز شود و صدای آنها در جامعه شنیده شود.

پرهیز از افراط و تفریط و بازگشت به عقلانیت و قانون
وی افزود: روابط عمومی باید ارتباط خود را با نخبگان جامعه که شکل‌دهنده افکار عمومی هستند تسهیل کند و تلاش نماید تا مفهوم اعتدال را در حوزه فعالیت خود عملیاتی کنند.
دکتر جهانگیری بر لزوم پرهیز از افراط و تفریط در دستگاه‌های اجرایی و حاکم شدن عقلانیت تاکید کرد و از روابط عمومی‌ها خواست به خواست‌های مردم پاسخ‌های سنجیده و منطقی ارایه دهند.
معاون اول رییس جمهور تدبیر را از ویژگیهای دولت یازدهم برشمرد و گفت: اساس تدبیر قانون‌گرایی برای حل مسائل کشور است و لازمه آن وجود دولت قانون‌گرا و توانمند است و لازم است تلاش کنیم از طریق افزایش ارتباط خود با مردم، نخبگان،رسانه‌ها و افکار عمومی حس دولت‌داری را در مردم تقویت کنیم تا مردم احساس کنند که دولت برای حل مشکلاتشان تلاش می‌کند.
معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه دولت یازدهم به دنبال زیاده خواهی و افزایش مسئولیت‌ها و وظایف خود نیست تصریح کرد: دولت تدبیر وامید متکی به قانون اساسی است و فراتر از آن چیزی را دنبال نمی‌کند.
معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: اگر دولت توانمند باشد همه قوا و در نهایت نظام توانمند می‌شود و اگر بتوانیم از امید که بزرگترین سرمایه اجتماعی و موتور محرک برای پاسخگویی به منافع ملی جامعه است پاسداری کنیم، آنوقت شرایط برای حرکت دولت در جهت منافع ملی کشور فراهم می‌شود.

ایجاد تصویر مثبت در ذهن مردم از عوامل موفقیت دولت است
معاون اول رییس جمهور در ادامه یکی از عوامل موفقیت برای دستگاه‌های اجرایی را ایجاد یک تصویر مثبت از دولت در ذهن مردم دانست و گفت: اگر تصویر مثبتی از دستگاه‌های اجرایی و دولت در ذهن مردم شکل بگیرد، آنگاه مردم بیش از آنکه ضعفها را ببینند به نقاط قوت دولت توجه خواهند کرد.
دکتر جهانگیری با اشاره به تلاش برخی رسانه‌ها برای تبدیل نمودن موضوعات فرعی به مسائل جدی گفت: یکی از اتفاقات بد برای دولت یازدهم این است که برخی جریانات و برخی افراد بتوانند دولت را از وظیفه اصلی خود که خدمت‌رسانی به مردم است خارج کرده و به حاشیه‌هایی وارد کنند که خودشان می‌خواهند که البته در این میان مردم بیش از دیگران متحمل آسیب و زیان می‌شوند.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر وامید از نقدها استقبال می‌کند گفت: این یک افتخار برای دولت است و افتخار دیگر نیز این است که سهم رسانه‌های منتقد دولت بیش از سهم رسانه‌های حامی دولت است.
معاون اول رییس جمهور گفت: دولت ضعف دستگاه‌های اجرایی در اطلاع رسانی را یک نقیصه جدی می‌داند و از اینکه گفته شود دستگاه‌های اجرایی به وظیفه روابط عمومی به خوبی عمل نمی‌کنند احساس ناخوشایندی خواهد داشت.
معاون اول رییس جمهور افزود: دولت در بخش اطلاع رسانی دارای ضعف‌هایی است البته نمی‌توان منکر تلاش‌ها و زحمات روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شد اما در هر صورت باید این واقعیت را بپذیریم که دولت در ارتباطات رسانه‌ای خود باید تقویت شده و تلاش بیشتری بنماید.

باید برای مردم حق اطلاع رسانی قائل شویم
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه قانون ما را موظف می‌کند که حقوق شهروندان را به صورت کامل رعایت کنیم گفت: ما باید برای مردم حق اطلاع رسانی قائل شویم زیرا در قانون به دسترسی آزاد به اطلاعات برای مردم تاکید شده که باید به آن عمل کنیم.
دکتر جهانگیری بر لزوم تدوین الگوی ارتباطی و اطلاع رسانی برای هر بخش تاکید کرد و افزود: با تدوین این الگو هر بخش و افراد موثر در هر دستگاه از یک الگوی مشخص تبعیت می‌کنند و مسئولیت‌ها و وظایف دقیق خود را می‌دانند.
دکتر جهانگیری با بیان اینکه یکی از نقدهایی که به دولت می‌شود عدم انسجام و چندصدا بودن است گفت: باید در این زمینه دقت کافی شود و قابل قبول نیست که یک بخش در دولت حرفی بزند و بخش دیگر برخلاف آن سخن بگوید.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده خود آزاد هستند خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید توجه داشته باشند که در خصوص آینده و درباره مسائل مهمی که بر زندگی مردم تاثیر دارد، علی‌رغم آنکه این مسائل در حوزه اختیارات آنها باشد اما اجازه ندارند بدون هماهنگی و مشورت با رییس جمهور در خصوص این مسائل اطلاع رسانی کنند.
وی با اشاره به سخنان برخی مسئولان که در خصوص افزایش قیمت نان مطرح شده بود گفت: دولت هنوز در این زمینه هیچ بحثی نکرده و تصمیمی اتخاذ نشده اما برخی مسئولین در مصاحبه با خبرنگاران اظهار نظرهایی کرده‌اند.
دکتر جهانگیری اضافه کرد: البته در این زمینه بخشنامه‌ای تدوین شده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد تا دستگاه‌ها مطالبی را که هنوز قطعی نشده بدون هماهنگی منتشر نسازند.

اجتناب از تبلیغات و پرهیز از اقدامات نمایشی از سیاستهای دولت است
معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های دولت در بخش اطلاع رسانی گفت: یکی از سیاست‌های دولت در این زمینه اجتناب از تبلیغات به معنای پروپاگانداست و در مقابل حرکت به سمت ارتباط با گروه‌های مرجع و اطلاع‌رسانی دقیق از وضعیت کشور را دارای اهمیت می داند.
معاون اول رییس جمهور پرهیز از اقدامات نمایشی را از دیگر سیاست‌های دولت در حوزه اطلاع‌رسانی دانست و افزود: اقدامات دستگاه‌های اجرایی باید توصیفی باشد و به سمتی رود که جامعه را نسبت به کارهای انجام شده اغنا کنند.
وی همچنین بر لزوم پرهیز از محدود کردن ارتباطات تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید ارتباطات خود را با نخبگان جامعه افزایش دهند واین را بپذیرند که دانش ما کامل نیست و باید از نخبگان و اساتید دانشگاه در مسائل مختلف مشورت بگیریم.

کنترل تورم و خروج از رکود از سیاستهای جدی دولت است
معاون اول رییس جمهور در ادامه سخنان خود به برخی سیاستهای مهم دولت تدبیر وامید اشاره کرد و گفت: دولت مصمم است تورم را کنترل کرده و فشاری که بر مردم وارد می‌شود را کاهش دهد.
دکتر جهانگیری افزود: این یک سیاست جدی در دولت تدبیر و امید است و تاکنون دستاوردهای خوبی بیش از آنچه پیش بینی شده بود حاصل شده به گونه‌ای که یک توفیق استثنایی برای عملکرد یکساله دولت تدبیر وامید است.
معاون اول رییس جمهور خروج از رکود اقتصادی را از دیگر سیاست‌های مهم دولت عنوان کرد و افزود: باید برای تحقق این امر تلاش کنیم و کشور را وارد دوره رونق اقتصادی نماییم زیرا معتقد هستیم برای اینکه بتوانیم چالش بیکاری در کشور را از میان برداریم چاره‌ای جز خروج از رکود و افزایش سرمایه‌گذاری وجود ندارد.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: برای این منظور مصوباتی در دولت فراهم شده و لایحه‌ای نیز تقدیم مجلس شورای اسلامی گردیده که انتظار داریم نمایندگان مجلس این لایحه را تصویب کنند چرا که اگر برخی از بخشهای مهم و کاربردی آن به تصویب نرسد، برای خروج از رکود با مشکل مواجه خواهیم شد.

سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی یک اصل برای دولت است
معاون اول رییس جمهور در ادامه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: این سیاست‌ها یک چارچوب اقتصادی برای اداره کشور است و دو هدف را دنبال می‌کند که یکی مصون شدن کشور در برابر تکانه‌های بیرونی و دیگری عدم آسیب پذیری از مسائلی مانند تحریم‌های ظالمانه است.
معاون اول رییس جمهور افزود: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی یک اصل برای دولت است به گونه‌ای که دولت هیچ اقدامی در تضاد با این سیاستها انجام نخواهد داد و تصمیمی مقایر با آن اتخاذ نخواهد کرد.

بزرگترین سرمایه دولت، حمایت‌های مقام معظم رهبری است
دکتر جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت بزرگترین سرمایه خود را حمایت‌های مقام معظم رهبری می‌داند خاطرنشان کرد: دولت تا پایان به این حمایت‌ها نیاز دارد اگرچه همواره اصرار داشته‌ایم که از رهبری هزینه نکنیم و تاکنون نیز تلاش کرده‌ایم این چنین نباشد.
دکتر جهانگیری تلاش برای رفع مشکل کم‌‌آبی را از اولویت‌های دولت تدبیر و امید خواند و گفت: در مقطعی قرار داریم که محدودیت منابع آب بسیار جدی است و از مردم انتظار داریم با صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب دولت را یاری کنند.

دولت برای ادامه طرح تحول نظام سلامت تردیدی ندارد
وی از طرح تحول در نظام سلامت به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت یاد کرد و گفت: برخلاف تصور برخی افراد، دولت در استمرار اجرای این طرح هیچ تردیدی ندارد و با جدیت آن را دنبال خواهد کرد.
معاون اول رییس جمهور به برنامه‌های دولت در حوزه سیاست خارجی نیز اشاره کرد و افزود: حل مسائل با کشورهای همسایه از سیاست‌های جدی دولت است و در یکسال گذشته ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه ایجاد شده و دولت توانسته با چین رابطه‌ای استراتژیک ایجاد کند و مناسبات خود را افزایش دهد.
دکتر جهانگیری ادامه داد: روابط ایران با کشور روسیه نیز در وضعیت عالی قرار دارد به گونه‌ای که ممکن است حجم مبادلات تجاری فی‌مابین بزودی تا ده برابر وضعیت فعلی افزایش پیدا کند.

مبارزه با مفاسد به معنی مقابله با مسئولان گذشته نیست
معاون اول رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهتمام و جدیت دولت تدبیر وامید در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مبارزه با مفاسد به معنی مقابله با مسئولان گذشته نیست بلکه این دولت نمی‌تواند فسادی را مشاهده کند و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد و حتما به صورت شفاف در خصوص آن اطلاع رسانی خواهد کرد.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: موضوع مبارزه با فساد در دستگاه های اجرایی یک اصل است و نباید اجازه دهیم که موارد فساد در دولت تدبیر وامید اتفاق بیافتد و برای این منظور کمیته پیگیری در دستگاهها تشکیل شده و آنها مکلف شده‌اند گلوگاه‌های فساد را شناسایی و با آن مقابله کنند.
در این نشست پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور، شماری از مدیران و روسای مراکز روابط عمومی های دستگاههای اجرایی به بیان نظرات و دیدگاههای خود برای ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر پرداختند و پیشنهاداتی نیز برای بهبود اطلاع رسانی مطرح کردند.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد