درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 13:05   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13276صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 14 فروردین 1385 - 15:00
خدمات روابط عمومی برای بازارسازی
بازارسازی فعالیتی است شروع کننده و از این حیث با روابط عمومی در هم گره می خورند چراکه روابط عمومی بر خلاف تبلیغات برای شروع فعالیت ها خوب است. به بیان گویا روابط عمومی خبر تولید می کند و کارهای جدید و بازارهای جدید خبرسازند. از طرف دیگر روابط عمومی بخش تحقیقاتی دارد و این تحقیقات نهایتا می تواند به شناخت بازار و افکار عمومی مردم درباره یک کالا یا خدمت منتهی شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| برای بازارسازی هیچ چیز بهتر از یک سیستم عملیاتی روابط عمومی عمل نمی کند و در این نوشتار قصد داریم که به مجموعه فعالیت هایی که روابط عمومی و بازاریابی برای بازارسازی انجام می دهند بپردازیم.


بازارسازی فعالیتی است شروع کننده و از این حیث با روابط عمومی در هم گره می خورند چراکه روابط عمومی بر خلاف تبلیغات برای شروع فعالیت ها خوب است. به بیان گویا روابط عمومی خبر تولید می کند و کارهای جدید و بازارهای جدید خبرسازند. از طرف دیگر روابط عمومی بخش تحقیقاتی دارد و این تحقیقات نهایتا می تواند به شناخت بازار و افکار عمومی مردم درباره یک کالا یا خدمت منتهی شود. در نتیجه می توان پیش بینی های لازم جهت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی را با اهرم روابط عمومی انجام داد.


بخشی از فعالیت های بازارسازی نیز در حوزه روابط عمومی قرار نمی گیرد و بیشتر به حوزه بازرگانی و حسابداری مرتبط می شود. این قبیل فعالیت ها عبارتند از:
• اعتبار داخلی در چرخه تولید و گردش مالی مشترک
• معاوضه کالا به کالا، کالا به خدمت و کالا به ارزش افزوده
• پایین آوردن قیمت تمام شده
• قراردادهای خواهر خواندگی بین مجموعه ها در راستای استفاده از ظرفیت های خالی و مشترک
• بهره گیری از توانمدی های فنی مشترک
• بهره گیری از نیروهای متخصص مشترک
• استفاده مشترک از ابزارها، ماشین ها و سایر لوازم گران قیمت و هزینه بر برای پشتیبانی
• پایین آوردن هزنیه حمل و نقل، دپو و انبار کالا
• تشکیل خطوط تولید در محصولات و دریافت خدمات
• تسهیم، خرید و تقسیم مواد اولیه و ضایعات
• بالابردن کیفیت محصولات و خدمات
• ایجاد کنسرسیوم، جویت ونچر، سندیکا جهت حفاظت از منافع مشترک
• بهره گیری از امتیاز دهی، رتبه بندی و اعتبار دهی به کالاها و محصولات
• پیگیری و بهره مندی از استانداردهای روز دنیا با شرکت در دوره ها، سمینارها و همایش ها
• ایجاد گروه های تحقیق و توسعه مشترک
• استفاده از مدیریت های توسعه بازار مشترک
• معماری سازمانی و تغییر بهینه فرآیندها در راستای اصلاح


در عین حال موارد بالا در زمینه اطلاع رسانی نیازمند روابط عمومی هستند و هرچه روابط عمومی در نهادهای تخصصی و بازارسازی با این مفاهیم بیشتر آشنا باشد می تواند خبرسازی های بیشتری را این مسائل داشته باشد و در نتیجه زمینه فعالیت های مشترک و توسعه ای را برای هر کسب و کاری فراهم کند.


روابط عمومی به عنوان بخش اطلاع رسانی و در ارتباط با مخاطبان یا مشتریان می تواند با بخش بازاریابی به طور یکپارچه فعالیت های بازارسازی را حمایت کند.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد