درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:52   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13260صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 23 شهریور 1393 - 18:34
استانداردسازی وب سایت های روابط عمومی
استانداردسازی یکی از فعالیت هایی است که اخیرا در موسسه کارگزار روابط عمومی با هدف هماهنگ سازی فعالیت های روابط عمومی ها و ارائه حداقلی از کیفیت روابط عمومی برای کارگزاران پیگیری می شود. در واقع استانداردسازی در روابط عمومی های جهان تنها در حوزه اخلاق انجام شده و این نوآوری کارگزار روابط عمومی در انتشار کتاب استانداردهای روابط عمومی سرآغاز یک نوآوری است که در صورت ترجمه آن نقش ایران در توسعه دانش روابط عمومی جهان پر رنگتر خواهد شد.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی)- استانداردسازی یکی از فعالیت هایی است که اخیرا در موسسه کارگزار روابط عمومی با هدف هماهنگ سازی فعالیت های روابط عمومی ها و ارائه حداقلی از کیفیت روابط عمومی برای کارگزاران پیگیری می شود.


در واقع استانداردسازی در روابط عمومی های جهان تنها در حوزه اخلاق انجام شده و این نوآوری کارگزار روابط عمومی در انتشار کتاب استانداردهای روابط عمومی سرآغاز یک نوآوری است که در صورت ترجمه آن نقش ایران در توسعه دانش روابط عمومی جهان پر رنگتر خواهد شد.


در روابط عمومی سئو یا روابط عمومی اینترنتی که از مارس 2012 با ورود الگوریتم های پنگوئن و پاندای گوگل و متعاقب آن الگوریتم مرغ مگس خوار به وجود آمد، مساله استانداردسازی به نوع دیگری وجود دارد. استانداردها در سایت های روابط عمومی می تواند دو برداشت را داشته باشد:


1. استانداردسازی در ساختار و محتوای سایت
2. استانداردسازی در طراحی سایت


استانداردسازی در ساختار و محتوای سایت های روابط عمومی در سئو پی آر معنا پیدا می کند اما در طراحی سایت تنها استاندارد موجود زمان لود صفحه است. در واقع استانداردسازی در روابط عمومی اینترنتی تکیه اصلی خود را بر اصول زیر قرار می دهد:


1. اصل دسترسی: در هر وبسایت روابط عمومی، مخاطبان بایستی به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی یابند.
2. اصل سرعت: صفحات سایت باید با سرعت متوسط اینترنت حداکثر در 3 ثانیه بارگزاری شوند.
3. اصل دقت محتوا: محتوای ارائه شده بایستی دقیق و با ارائه منبع ارائه شود.
4. اصل یکتایی: محتواهای سایت نباید از سایت ها و تارنمای های دیگر گرفته شوند و باید حداکثر تلاش بر تولید محتوای یگانه که در اینترنت وجود ندارد گذاشته شود.
5. اصل توجه به مخاطب: بازخوردهای مستقیم و غیر مستقیم از مخاطبان دریافت شود و در تولید محتوای آتی مورد توجه قرار گیرد.
6. اصل حضور در شبکه های اجتماعی: یک وبسایت به تنهایی نمی تواند تمام اهداف روابط عمومی را تامین کند و به منظور حضور در اجتماعاتی که مخاطبان روابط عمومی در آن حضور دارند، روابط عمومی باید صفحه ای نیز در این شبکه ها ایجاد کرده و آن را روزآمد کند.
7. اصل تعامل: یک سایت بدون تعامل با وبسایت های همرده و وبلاگ ها نمی تواند کارایی لازم را برای انجام فعالیت های روابط عمومی داشته باشد.
8. اصل پدیداری: حضور وبسایت در تمام سایت ها باعث بالا رفتن ارزش سایت نمی شود بلکه روابط عمومی ملزم است که تنها با سایت های همرده خود ارتباط برقرار کند و از آنها لینک دریافت کند.
9. اصل تولید محتوای رایگان: تنها ابزار موثر روابط عمومی در اینترنت محتوای مناسب و متناسب است. این محتوا باید به طور رایگان تولید شده و در اختیار سایت هایی که این مقالات را به صورت رایگان منتشر می کنند به همراه لینک قرار گیرد.
10. اصل عدم همکاری: روابط عمومی هرگز نباید خود را وارد مقوله های کلاه سیاه سئو کند.


علاوه بر این اصول در روابط عمومی اینترنتی (سئو پی آر)، کارگزار روابط عمومی باید تمام تلاش خود را بر کیفیت محتوا قرار دهد. محتوای بی کیفیت، اگرچه شاید برای مدتی در چشم بازدیدکنندگان قرار داده شود اما به مرور باعث بی اعتبار شدن سازمان می شود. همچنین سوء استفاده از نوشته های دیگران و نقل مطالب بدون منبع، بزرگترین لطمه را به حیثیت روابط عمومی در اینترنت می زند. در این موارد عموما شاید با مشکلی مواجه نشوید اما کافیست یک تیتر مخاطبان شما را متوجه فعالیت های غیر اخلاقی تان کند. بنابراین سعی کنید حتی الامکان از روش های میان بر و کم هزینه که اعتبار موقتی برای شما و شرکتتان ایجاد می کند به شدت بپرهیزید.


• بهینه سازی و استانداردسازی روابط عمومی
روابط عمومی ها در جهان عموما توسط شرکت های روابط عمومی بهینه سازی می شوند و شاید بتوان نمونه هایی را در ادبیات جهانی روابط عمومی از استانداردسازی با عنوان بهینه سازی مشاهده کرد. در این فعالیت که عمدتا توسط آژانس ها و انجمن های روابط عمومی انجام می شود، روابط عمومی ها طی فرآیندی مشخص مورد ارزیابی قرار گرفته و پیشنهادهایی برای بهبود فرآیند کار روابط عمومی ارائه می شود.


در روابط عمومی اینترنتی (سئو پی آر) نیز مشابه این عمل انجام می شود. یعنی ابتدا سایت های آنلیزگر داخلی و خارجی، سایت را مورد ارزیابی قرار می دهند و ارزیابی هایی در خصوص نظرات و بازخوردهای سایت در خود سایت و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. نقاط قوت و ضعف دیده شده و بر مبنای آن برنامه ای برای توسعه سایت ارائه می شود. توسعه سایت یکی از تخصص های حوزه IT است و در این تخصص با توجه به توسعه فعالیت های سازمان بهترین راهکارها برای حفظ آرشیو سایت و توسعه بخش های جدید ارائه می شود.


در نهایت مجری سایت، تغییرات لازم نرم افزاری را بر روی سایت اجرا می کند. بخش دیگری این تغییرات بایستی توسط مسئول روابط عمومی اینترنتی انجام شود. روابط عمومی اینترنتی مباحثی نظیر برقراری ارتباط با سایر وبسایت ها، وبلاگ ها، فروم ها، شبکه های اجتماعی را بر عهده دارد و ضمن آن تولید محتوا متناسب برای هر کدام از این بخش ها بر عهده واحد روابط عمومی اینترنتی می باشد.
جهت اطلاعات بیشتر در خصوص روابط عمومی سئو یا سئو پی آر می توانید مقالات مرا در شارا دنبال کنید.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد