درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 04:12   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13161صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 18 شهریور 1393 - 09:58
بزرگان صنعت دیجیتال جهان خواستار لغو تحریم‌ها و فراهم شدن امکان سرمایه‌گذاری در ایران شدند
دیپلماسی کارآفرینی بدون مرز
ده‌ها مدیر موفق شرکت‌های تکنولوژی ایرانی و آمریکایی و چندین کارآفرین مشهور و استاد دانشگاه در یک کنفرانس در دانشگاه برکلی آمریکا خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران و رفع موانع سرمایه‌گذاری در ایران شدند.
  

دیپلماسی کارآفرینی بدون مرز

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ده‌ها مدیر موفق شرکت‌های تکنولوژی ایرانی و آمریکایی و چندین کارآفرین مشهور و استاد دانشگاه در یک کنفرانس در دانشگاه برکلی آمریکا خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران و رفع موانع سرمایه‌گذاری در ایران شدند. در این کنفرانس یک‌روزه که تحت نام Bridge (پل) برگزار شد، تجربه‌های موفق شرکت‌ها و شخصیت‌ها در ایران و آمریکا و فرصت‌های مناسب توسعه دیجیتالی ایران مورد بحث قرار گرفت. دیوید مک کلور، کارآفرین مشهور در یک سخنرانی بااعلام اینکه به‌زودی سرمایه‌گذاری روی ده‌ها استارت‌آپ ایرانی را آغاز می‌کند از ایرانیان خارج از کشور خواست با سرمایه‌گذاری کوچک حداقل ۱۰ هزار دلاری روی شرکت‌های استارت‌آپ جهشی بزرگ را در صنعت آی‌تی ایران رقم بزنند. بابک پرویز، مبدع اصلی عینک گوگل نیز که هم‌اکنون یکی از مدیران ارشد آمازون است، در سخنرانی خود در کنفرانس «پل» چشم‌انداز سرمایه انسانی ایران را حتی از چین و هند هم بالاتر دانست. در این کنفرانس همچنین استادان دانشگاه‌های ایرانی موانع و محدودیت‌های علمی ناشی از تحریم‌ها را برای دانشجویان مطرح کردند. همچنین تعدادی از مدیران شرکت‌های بزرگ آی‌تی در ایران نیز ضمن برشمردن موانع توسعه آی‌تی در کشور، خواستار تبادل تجربیات علمی و تجاری بیشتر بین شرکت‌های ایرانی و سیلیکون‌ولی شدند.


کنفرانس پل ۲۰۱۴ دانشگاه برکلی
دیپلماسی سیلیکونی
ده‌ها مدیر و کارآفرین ایرانی و خارجی زمینه‌های سرمایه‌گذاری تکنولوژی در ایران را بررسی کردند


دیوید مک کلور یک کارآفرین مشهور آمریکایی:
من به تحریم‌ها علیه ایران اهمیتی نمی‌دهم و با سرمایه‌گذاری در ایران عملا نشان می‌دهیم که این خواست ما است


شهرام شریف: ده‌ها کارآفرین و مدیر موفق از جهان تکنولوژی در یک کنفرانس یک روزه در دانشگاه برکلی گردهم آمدند تا چالش‌ها و موانع پیش‌روی توسعه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در صنعت آی تی در ایران را بررسی کنند.
هدف این کنفرانس که با عنوان Bridge (پل) برگزار شد، ایجاد یک ارتباط یا یک پل بین سیلیکون ولی و ایران بود. تمثیلی که در طرح گرافیکی خود کنفرانس (ارتباط بین سی‌و‌سه پل اصفهان به گلدن گیت سانفرانسیسکو) هم متجلی شده بود. در جریان این کنفرانس تعداد قابل توجهی از ایرانیان موفق خارج از کشور از نزدیک با فضای آی‌تی در ایران آشنا شدند و برخی از کارآفرینان مشهور جهان تکنولوژی هم از تمایل خود برای حضور در ایران و سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های استارتاپ و صنعت آی‌تی ایران سخن گفتند. مدیران ایرانی شرکت‌های بزرگ موفق تکنولوژی در آمریکا هم تجربیات خود را برای شکل‌دهی یک صنعت یا شرکت موفق در اختیار حاضران گذاشتند.
کنفرانس پل یکی از معدود تلاش‌های سال‌های اخیر برای نزدیک کردن چندین گروه ذی‌نفع در حوزه آی‌تی به هم بود، اما در عین حال مهم‌ترین هدف همه سخنرانان و حاضران ارتقای جایگاه ایران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشورمان در این عرصه بود.


از اسکایپ و استونی الگو بگیریم
کنفرانس با سخنان کوتاه جک سیترین مدیر انستیتو مطالعات دولتی دانشگاه برکلی آغاز شد و پس از او بهروز عبدی مدیر شرکت اینونسنس پشت تریبون ایستاد. او نخستین نفری بود که در این کنفرانس به سرمایه انسانی به‌عنوان یک مزیت اصلی اشاره کرد و پس از او نیز بسیاری از سخنرانان سرمایه انسانی ایران را مورد تاکید قرار دادند.
کامران الهیان یکی از برگزارکنندگان این کنفرانس در سخنانش به گاندی اشاره کرد که رهنمودهایش یکی از فقیرترین کشورهای جهان را به جمع 10 اقتصاد برتر دنیا آورد. الهیان گفت که باید گذشته را فراموش کنیم با ساختن اقتصاد به سمت آینده حرکت کنیم، درست مانند کاری که در کشور استونی با ساخت اسکایپ انجام شد. (مایکروسافت بعدا اسکایپ را خرید).
الهیان گفت که ما به کارآفرینان بدون مرز نیاز داریم که فارغ از سیاست‌ها آنچه را درست است انجام دهند.


روی استارت‌آپ کشورتان سرمایه‌گذاری کنید
دیوید مک کلور که ازجمله کارآفرینان مشهور و مدیرعامل شرکت 500 استارت‌آپ است، سخنران بعدی مراسم بود. او در جریان صحبت‌هایش در این کنفرانس تلاش کرد کارآفرینان خارج از کشور را به سرمایه‌گذاری در ایران ترغیب کند و خود نیز از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزاردلاری روی ۱۰ استارت‌آپ ایرانی خبر داد.
مک کلور که تاکنون در بیش از ۸۰۰ استارت‌آپ در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کرده، گفت که صنعت نرم‌افزار می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای ایران ایجاد کند.
مک کلور بااشاره به مشابهت‌هایی از بازار ترکیه و اندونزی به ایران گفت که من به تحریم‌ها علیه ایران اهمیتی نمی‌دهم و با سرمایه‌گذاری در ایران عملا نشان می‌دهیم که این خواست ما است.
بابک پرویز که از او به عنوان مخترع عینک گوگل نام می‌برند و هم‌اینک یکی از مدیران شرکت آمازون است، از دیگر سخنران این کنفرانس بود. او چشم‌انداز سرمایه انسانی ایران را فوق‌العاده و حتی از هند و چین هم بالاتر دانست.
بابک پرویز گفت که هر کشوری پتانسیل‌های خود را دارد و نیاز نیست لزوما از سایر کشورها الگوبرداری کند.


دنیا روی استعدادهای ایران حساب باز می‌کند
محمود نظاری، رئیس هیات مدیره همکاران سیستم هم در سخنرانی خود در کنفرانس Bridge 2014 گفت: «استعدادهای جوانان ایرانی کشف نشده است. به نظر من ما در ایران جوانان بسیار مستعد، به روز و خود انگیخته داریم که دنیا می‌تواند روی آنها حساب کند»
نظاری عدم آمادگی اکوسیستم برای توسعه فناوری، بی‌توجهی به کپی‌رایت، مهاجرت و فرار مغزها، عدم ارتباطات بازار سهام ایران و آی‌تی را از جمله چالش‌های پیش روی صنعت آی‌تی در ایران عنوان کرد.
وی در ادامه برخی از دلایل موفقیت همکاران سیستم را برشمرد و گفت: «سخت کوشی در کنار ارتباط صمیمانه، تمرکز بر توسعه منابع انسانی، نگاه به مدل‌های موفق دنیا، توجه به مساله حاکمیت شرکتی، سرمایه‌گذاری بر پرورش مدیران جوان داخل سازمان و توجه به مشتری، از مهم‌ترین عوامل موفقیت شرکت بوده است.»
محمود نظاری، در انتهای سخنان خود، با اشاره به پتانسیل‌های موجود در ایران گفت: «ایران با داشتن جوانان مستعد و تحصیلکرده در حوزه فناوری، آمادگی رو به رشد برای پذیرش دنیای دیجیتال و نیازهای روز افزون در حوزه فناوری اطلاعات، یک بازار خوب و با پتانسیل در حوزه IT به شمار می‌رود. اعزام نیروهای IT ایرانی به سیلیکون ولی برای کار در آن محیط و یادگیری و همچنین اعزام نیروهای سیلیکون ولی به ایران برای کار محیط آی تی ایران، می‌تواند یک نمونه خوب همکاری برای تبادل دانش و تجربه باشد.»

از شکست نباید ترسید
دکتر فریدون قاسم‌زاده مدیرعامل افرانت از دیگر سخنرانان پنل نخست این کنفرانس بود که در سخنانش گفت که بازار اینترنت ایران یکی از دست‌نخورده‌ترین بازارها است. مدیرعامل افرانت نیز جمعیت جوان و تحصیلکرده را از فرصت‌های عالی ایران برشمرد و گفت که ایران هر سال ۹ هزار فارغ‌التحصیل در زمینه‌های آی‌تی دارد. قاسم‌زاده همچنین گفت که افرانت نخستین شرکت اینترنتی است که وارد بورس شده و طی سه سال سهام آن ۱۰ برابر رشد داشته است.
قاسم زاده همچنین به یک نقل قول اشاره کرد و گفت: برای پرورش نوآوری باید هزینه شکست را پایین آورد.
نازنین دانشور بنیانگذار سایت تخفیفان از دیگر سخنرانان این مراسم بود. او گفت که از سال ۲۰۱۱ به ایران بازگشته و با راه‌اندازی سایت تخفیفان و داشتن یک میلیون عضو به سود قابل توجهی رسیده است.
او یکی از مشکلات تجارت الکترونیکی در ایران را نماد الکترونیک دانست، ولی در عین حال اشاره کرد که به‌رغم مشکلات آینده آی‌تی در ایران روشن است. او خطاب به کارآفرینان گفت که به سمت ایران حرکت کنید از آینده نترسید. آراد رستم پور مدیرعامل و بنیانگذار شرکت زن هلث سخنران بعدی بود او گفت کارآفرین کسی است که اگر ۱۰ نفر هم گفتند نه او آری بگوید. به گفته رستم پور از شکست نباید ترسید اگر می‌ترسیدیم این چیزهایی که الان هست نبود. به گفته رستم‌پور، کارآفرینان مشخصه‌های زیادی دارند، اما یکی از مهم‌ترین آنها تسلیم نشدن در برابر موانع است که غیر ممکن‌ها را به ممکن تبدیل می‌کند.
شهاب جوانمردی مدیرعامل شرکت فناپ نیز در این کنفرانس گفت که طی پنج سال گذشته شرکت فناپ هر سال ۱۵ درصد رشد داشته است.
مریم رفوگران معاون شرکت آمریکایی برادکام هم در سخنرانی خود مسیر موفقی را که از دانشگاه صنعتی اصفهان تا UCLA و سپس ایجاد یک شرکت نوپا طی کرده شرح داد.


بلوغ برای سرمایه‌گذاری
کتر یحیی تابش استاد دانشگاه شریف هم در سخنرانی خود با ارائه نقاط عطف تاریخ توسعه علمی در ایران از صفویه تاکنون گفت که ایران به بلوغ لازم برای سرمایه‌گذاری‌های کلیدی رسیده است. سعید عمیدی از شرکت Plug&Play و پژمان نوزاد از جمله ایرانیان موفق در عرصه سرمایه‌گذاری تکنولوژی بودند که به بیان تجاربی از زندگی خود پرداختند. دکتر علی فتوت استاد دانشگاه شریف نیز با اشاره به وضع فارغ‌التحصیلان ایرانی تحصیلکرده در ا روپا و آمریکا گفت ایران و آمریکا در این زمینه هر دو بازنده‌اند. وی با بیان آنکه آنچه در آمریکا در مورد ایران شنیده می‌شود با واقعیت‌های ایران منطبق نیست به تضییقات ناشی از تحریم‌ها بر عملکردهای تحقیقاتی دانشجویان خود اشاره و آرزو کرد این رفتارها روزی به پایان برسد.
دکتر داریوش زاهدی استاددانشگاه برکلی (برنامه کارآفرینی در توسعه خاورمیانه) جمع‌بندی نهایی این کنفرانس را ارائه داد و در سخنانی صریح گفت که تمام سخنرانان پی در پی خواستار لغو یا سبک شدن تحریم‌ها و فراهم شدن امکان سرمایه‌گذاری در ایران


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۹۲
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد