درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 00:14   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13096صفحه نخست » شنبه، 15 شهریور 1393 - 13:40
امارات؛ ایجاد اکوسیستم نوآوری منحصربه‌فرد برای اقتصادی دانش‌بنیان
امارات عربی متحده به سرعت در حال تحول از یک اقتصاد متکی به نفت، به اقتصادی دانش‌ محور و نوآورانه است. در حقیقت، صنایع و خدمات دانش‌ بنیان بیش از درآمدهای نفتی در تولید ناخالص داخلی (GDP) امارات نقش دارند، به طوری که میزان آن از 1/32 درصد در سال 2001 به 5/37 درصد در سال 2012 افزایش یافته است.
  

 

امارات؛ ایجاد اکوسیستم نوآوری منحصربه‌فرد برای اقتصادی دانش‌بنیان

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امارات در نتیجه حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد خود را متنوع کرده و جایگاهی کلیدی در ملک و املاک، انرژی‌های تجدیدپذیر و صنایع هوایی به دست آورده است. این کشور همچنین به کانونی جهانی برای تجارت و مسائل لجستیک، خدمات مالی و توریسم تبدیل شده است. همه این دستاوردها با نوآوری و تحولات توسعه‌ای به دست آمده است: امارات بلندترین برج دنیا، یکی از بزرگ‌ترین خطوط هوایی دنیا، زیرساخت‌های مدرن و خدمات دولتی هوشمندی را در خود جای داده که همه اینها کمک می‌کنند این کشور فقط به بومی‌سازی نوآوری خارجی اکتفا نکرده و دارایی‌های فکری خود را توسعه دهد. ایجاد اقتصادی دانش‌بنیان با کمک نوآوری در «چشم‌انداز 2021» امارات لحاظ شده و هدف آن ایجاد کشوری است که مردم در صورت کسب تحصیلات و به‌کارگیری نوآوری بتوانند با اطمینان، اقتصادی رقابتی و انعطاف‌پذیر را شکل دهند. امارات برای رسیدن به این هدف، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در بخش آموزش و توسعه ظرفیت انجام داده و مبنایی برای رقابت‌پذیری بلندمدت ایجاد کرده است. بخش مخابرات نیز نقشی کلیدی در توسعه نوآوری و پیشبرد امارات به سوی اقتصاد دانش‌بنیان دارد. زیرساخت‌ها و خدمات مخابراتی از ارکان اقتصاد دانش بنیان است.

اکوسیستم نوآوری
سه رکن اصلی اکوسیستم نوآوری عبارت است از؛ سرمایه انسانی، سرمایه مالی و سرمایه تکنولوژیک. امارات فعالانه تلاش می‌کند نوآوری را از طریق سیاست‌ها و اقدامات هدفمند در راستای توسعه عامل انسانی این اکوسیستم توسعه دهد و در عین حال ملزومات سرمایه مالی و تکنولوژیک را هم فراهم کند. • سرمایه انسانی: سرمایه انسانی جزو اصلی همه تغییرات نوآورانه است؛ جمعیتی تحصیلکرده و متخصص و نیروی کاری که برای تحقق نوآوری بالقوه ضروری است. امارات برای رسیدن به این هدف، سرمایه انسانی خود را در جبهه‌های مختلف ایجاد کرده است. به همین منظور، این کشور از تجربیات و چشم‌انداز افرادی از 200 کشور مختلف دنیا بهره برده و جمعیت خود را نیز بین سال‌های 1975 تا 2012 افزایش قابل توجهی داده است. امارات به یمن سرمایه‌گذاری مداوم در کلیه سطوح آموزشی، در حال حاضر یکی از پیشرفته‌ترین نظام‌های آموزشی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را دارد. به علاوه، توسعه آموزش زنان و مشارکت اقتصادی آنان زمینه‌ نقش‌های مدیریتی زنان در این کشور را فراهم کرده است. ظهور فرهنگ نوآوری که به‌واسطه همکاری دولت، موسسات آموزشی، سازمان‌های کارآفرینی، شرکت‌ها و رسانه‌ها تقویت شده، در حال از بین بردن موانع فرهنگی است.
در مورد نظام آموزشی باید گفت امارات بیش از 20 درصد کل بودجه دولت را به بخش آموزش اختصاص داده که بالاتر از معیار میانگین 13 درصد است. این موضوع باعث بالا رفتن رتبه این کشور در زیرمجموعه آموزش در شاخص جهانی نوآوری شده و از رتبه 65 در سال 2011 به 15 در سال 2013 ارتقا یافته است.
ایجاد فرهنگی که نوآوری را ترویج می‌دهد و افراد را تشویق می‌کند فراتر از اصول موجود حرکت کنند، در محیطی که توانایی نوآوری را توسعه می‌دهد ضروری است. موانع فرهنگی بر سر راه نوآوری – از جمله ترس از شکست و فرار از ریسک کردن – می‌توانند مشکلاتی جدی در این زمینه ایجاد کنند. امارات روند از میان برداشتن این موانع را آغاز کرده است. اگرچه مردم امارات از قدیم اشتغال در مشاغل دولتی را ترجیح می‌دادند، اما در حال حاضر 71 درصد از نسل جدید این کشور (افراد زیر 35 سال) روحیات کارآفرینی دارند. همچنین ساعات کاری منعطف و امکان کار کردن در خانه، زنان را نیز به کارآفرینی سوق داده است. در حقیقت، زنان امارات بیش از سایر نقاط دنیا به کارآفرینی در عرصه تکنولوژی روی آورده‌اند، به طوری که 35 درصد کارآفرینان تکنولوژی در منطقه زن هستند، درحالی‌که میانگین جهانی این رقم 10 درصد است.
تلاش مشارکتی میان مقامات دولتی، شرکت‌های خصوصی، رسانه‌ها و سازمان‌های کارآفرینی این تحول فرهنگی را شکل می‌دهد و این روند از طریق مراسم و رویدادهایی با موضوع نوآوری و کارآفرینی و در نظر گرفتن جوایزی برای افراد موفق در این زمینه صورت می‌گیرد.
• سرمایه مالی: حتی سرمایه انسانی بسیار ماهر نمی‌تواند بدون سرمایه مالی از پتانسیل کامل خود استفاده کند. تامین سرمایه مالی کافی جزو سیاست‌های دولت است، اما منابع خصوصی نیز می‌توانند نقشی در این زمینه ایفا کنند. در امارات منابع مالی متعدد، از جمله صندوق‌های دولتی، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، برون‌سپاری و سرمایه‌‌گذاری در بنگاه‌های نوپا، وجود دارد.
• سرمایه تکنولوژیک: در کنار سرمایه‌های انسانی و مالی، سرمایه تکنولوژیک برای توسعه نوآوری ضروری است. اگرچه هزینه‌ای که امارات به عنوان درصدی از GDP خود به تحقیق و توسعه (R&D) اختصاص می‌دهد همچنان کمتر از معیارهای بین‌المللی است، اما این کشور در تلاش برای رسیدگی به این نیاز ضروری، اقدامات متعدد هدفمند و متمرکز بر صنعت را برای توسعه R&D آغاز کرده است. به علاوه، دولت قوانین مربوط به دارایی‌های فکری و کپی‌رایت را اصلاح و آنها را با استانداردهای بین‌المللی همگام کرده است. نمونه‌ای از طرح دولتی برای توسعه R&D شورای آموزشی ابوظبی است که 3/1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه دانشگاهی بین سال‌های 2009 تا 2018 اختصاص داده است. به علاوه، دولت مکانیزم سرمایه‌گذاری در تحقیق را برای نهادینه کردن فعالیت‌های تحقیقاتی در موسسات آموزش عالی و تامین مالی پایدار راه‌اندازی خواهد کرد.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۸۹
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد