درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 15:21   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1306صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 17 مرداد 1391 - 15:57
بررسی نقش روابط عمومی در افزایش فروش بیمه عمر
نویسنده: رسول جعفریان کیکانلو دانشجوی کارشناس ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور - در این پژوهش نقش روابط­ عمومی­ که شامل برنامه ریزی،حسن شهرت و مدیریت بحران می­باشد را بر فروش بیمه عمر شرکت بیمه سامان سنجیده می شود.
  

چکیده
با توجه به اهمیت بحث روابط­ عمومی و نقش آن به­ عنوان یک وظیفه مدیریتی که روابط سودمند و دوجانبه را بین سازمان و گروه­های متفاوتی که موفقیت و شکست سازمان به آن­ها وابسته است،شناسایی می­ کند و همچنین بحث بیمه عمر که یکی از مباحثی است که اطمینان و آرامش فکری و ایجاد تعادل و آسایش در زندگی اجتماعی و اقتصادی برای هر فرد را فراهم می­کند، لذا در این پژوهش تاثیر مولفه ­ها و نقش روابط­ عمومی­ که شامل چاپ و نشر، ارتباطات و افکارسنجی،برنامه ریزی و پژوهش،حسن شهرت و مدیریت بحران می­باشد را بر فروش بیمه عمر شرکت بیمه سامان سنجیدیم.روش تحقیق در این پژوهش از نوع توصیفی می­باشد.تعداد۳۵۰ پرسش­نامه پس از تایید پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ با سطح اطمینان ۹۵/۰ مقدار آن ۸۵/۰ و روایی پرسش­نامه از طریق محتوا بین ۳۰ نمایندگی از شرکت بیمه سامان توزیع شد.جهت تحلیل داده های جمع آوری شده از آزمون ویلکاکسون و همچنین جهت رتبه بندی فرضیات از آزمون فریدمن استفاده شده است که با توجه به آزمون فریدمن فرضیه اول که مربوط به چاپ و نشر می­باشد در رتبه اول قرار گرفت. پس از انجام آزمون­های آماری تمام فرضیات مذکور پذیرقته شدند.و در پایان نتایج پس از تجزیه و تحلیل پیشنهادات ارائه گردید.
واژگان کلیدی: روابط­ عمومی، بیمه عمر(ببمه شده، بیمه­ گر، استفاده ­کننده)، فروش

مقدمه
در نگرش سنتی کسب­ و­کار، فرایند خرید و فروش کالا و خدمات با “پول” رقم می­خورد اما اکنون این نگرش کارایی خود را از دست داده است و “احترام” یا مشتری­ مداری به ­عنوان محور فعالیت سازمان­ها و الزام بقای آن­ها مورد تاکید و توجه قرار گرفته است. به­طوری که طی دهه گذشته، در سایه رویکردهای جدید مدیریتی، نقش و اهمیت مشتری، تصاعدی رشد کرده است و دیگر حدی برای مشتری­ مداری وجود ندارد. (ماهنامه جهان گستر، ۱۳۷۴: ۶۱)
توانایی پذیرش و انجام همزمان تغییر و توسعه، رمز موفقیت مدیران موفق امروزی است. در دنیای متغیر کنونی آن­چه رضایت بخش است این است که مدیر بتواند از عهده تقاضاهای فرد برآید. در این­صورت به پیشرفت و توسعه دائمی نیاز خواهد داشت. فشارهای وارده از رقبای برتر در یک محیط ناپایدارتر و بی ثبات­ تر اقتصادی بیشتر از قبل است. مشتریان درخواست بهبود کیفیت را دارند. برای موفق شدن در چنین محیطی مجبور به حفظ مهارت­های فردی و دانش و استفاده از آخرین فنون برای برانگیختن و ترغیب دیگران به پذیرفتن رهبری و عقایدتان هستید. (ماهنامه علمی/تخصصی انجمن روابط­ عمومی ایران،۱۳۸۹: ۷۲ ).
بیمه ­های اشخاص، همانند دیگر بیمه­ ها، پاسخ­گوی تشویش خاطر است. با این وصف، بیمه­ های اشخاص دارای دو ویژگی است: نخست آن­که همان­طور که از نامش پیداست، پیش آمدهایی را در بر می­گیرد که به­ طور مستقیم به شخص انسان مربوط می­شود مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری­ها. دوم آن­که : پیش آمدهای مورد نظر، همیشه جنبه خسارتی ندارند مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. بیمه ­های اشخاص بر خلاف بیمه­ های اموال، فارغ از مفهوم زیان و ضرر است. بیمه ­های اشخاص در بر گیرنده­ی بیمه ­هایی است که موضوع آن­ها دادن تامین به اشخاص علاقه­ مند در مقابل هزینه­ های احتمالی یا بار مالی ناشی از وقوع یک ریسک فردی مشخص (مانند زنده ماندن در پایان مدت بیمه، فوت، حادثه و بیماری) می باشند. (صالحی، ۱۳۷۸: ۹).
علاقه انسان­ها به اطمینان یافتن از تأمین آینده خود و افراد خانواده­ شان در زندگی متلاطم و پرفراز و نشیب سبب ایجاد بیمه ­های زندگی (بیمه­ عمر) شده است. اکنون، میزان استفاده افراد از این بیمه به­ عنوان یکی از شاخص­های اندازه‌گیری رفاه در جامعه شناخته می‌شود.

اهمیت موضوع:
سنجش افکارعمومی، حلقه اتصال مدیریت و مخاطبان است و امروز همگان دریافته­ اند که شناخت افکارعمومی قابلیت پیش بینی رویدادها را افزایش داده و از بروز بحران­های درون و برون سازمانی تا حد زیاد پیش­گیری می­کند. روابط­ عمومی از طریق افکارسنجی در جهت هدف نهایی خود، یعنی ایجاد، حفظ وتداوم تفاهم میان سازمان و مخاطبان تلاش می کند.
روابط­ عمومی در جایگاه صحیح خود به صورت یک سیستم باز شناخته می­شود. سیستمی که به محیط اطراف حساس است، به طور مداوم در حال مبادله متقابل با محیط می­باشد و به­عنوان بخشی از مدیریت، در تلاش تاثیر پذیری مستمر برون داده­ها از درون داده­ هاست. در این شیوه، تبلیغات[۱] فقط بخش کوچکی از فعالیت روابط ­عمومی است که استراتژی آن نیز از درون “مبادله متقابل” شکل می­گیرد. وجود چنین جایگاه و نقشی برای روابط­ عمومی در شرکت بیمه می­تواند در توسعه بیمه موثر باشد. (سفیدی ،۱۳:۱۳۸۰).
در باب اهمیت روابط­ عمومی، «پیتر دراکر»، اندیشمند معاصر مدیریت، می­گوید: «تمام مدیران اثر بخش، متخصص در امر روابط­ عمومی بوده و به نحو خستگی ناپذیری به تبلیغ خود و افکارشان می­ پردازند» (کوتلیپو سنتر،۳:۱۹۷۱) تقویت روابط­ عمومی­ها جهت تقویت روابط عاطفی مدیران و کارکنان، جایگاه روابط­ عمومی در اطلاع رسانی دولت و فرهنگ­سازی در سازمان­ها از دیگر کارکردهای این نهاد است.
صنعت بیمه به عنوان یک نهاد اقتصادی- اجتماعی تحت تاثیر شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرار دارد و مجموعه این شرایط، محیط رشد و بستر حرکت آن­ را تشکیل می­دهند. با در نظر گرفتن عدم رشد مطلوب صنعت بیمه در ایران، تلاش جهت ارتقا و توسعه فرهنگ بیمه امری اجتناب پذیر است. بدین ترتیب، نظریه مفهوم و عملکرد روابط­ عمومی می­توان آن­ را به ­عنوان ابزاری مفید و کارساز در تبیین فرهنگ بیمه به­ ویژه توسعه این صنعت به ­عنوان “حامی اقتصادی بزرگ” مردم مورد توجه قرار دارد.
این نوع پوشش با توجه به ویژگی‌های مربوط به خنثی کردن اثر تورم در سرمایه و محاسبه سود صندوق­های سرمایه گذاری به شکل مرکب، مناسب‌ترین گزینه برای کسانی است که نگران آینده خانواده خود هستند. روابط ­عمومی فرآیندی مدیریتی است که هدف آن جلب و حفظ رفتارهای مثبت و موافق گروه­های اجتماعی و سازمان های مستقل، برای رسیدن به ماموریت و اهداف سازمان است. مسئولیت اصلی روابط­ عمومی، ساخت و حفظ «محیطی دلپذیر» برای سازمان است.(آمور،۴:۲۰۰۶).

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد