درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:51   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13013صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 10 شهریور 1393 - 21:45
از کمپین سطل آب یخ تا کمپین قطره آب
این اقدامات که به صورت خودجوش انجام می شوند، در واقع باید توسط روابط عمومی سازمان ها حمایت شوند. حقیقت اینجاست که علیرغم فیلترینگ شبکه های اجتماعی در ایران، این شبکه ها همچنان با اقبال گسترده ای در میان مردم روبرو شده اند و در نتیجه عدم استفاده از این شرایط گاهی کار را برای روابط عمومی ها و سازمان ها در رسیدن به اهداف شان مشکل می کند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خطر! از ذخیره آب تهران تنها چند قطره باقیست. پیام کمپینی است که اخیرا در فیسبوک برای حمایت از مصرف مناسب آب در کشور راه اندازی شده است.
این کمپین کمی بعد از کمپین سطل آب یخ که برای حمایت از بیماری ALS راه اندازی شده بود تدارک دیده شد.


این اقدامات که به صورت خودجوش انجام می شوند، در واقع باید توسط روابط عمومی سازمان ها حمایت شوند. حقیقت اینجاست که علیرغم فیلترینگ شبکه های اجتماعی در ایران، این شبکه ها همچنان با اقبال گسترده ای در میان مردم روبرو شده اند و در نتیجه عدم استفاده از این شرایط گاهی کار را برای روابط عمومی ها و سازمان ها در رسیدن به اهداف شان مشکل می کند.


در کمپین یک قطره آب، ابتدا مقدمه بسیار کوتاه و در عین حال گویایی مطرح شده است:
«بر آنیم پیش از وقوع فاجعه زنگ خطری باشیم
برای یادآوری روزی که یک قطره آب،
حتا یک قطره
یعنی زنده ماندن!


در این دوره ی حساس همه ی مردم ایران از قبیل اقوام، دوستان، آشنایان، افراد سرشناس و تاثیرگذار در داخل وخارج از ایران را به کمپین "یک قطره آب" دعوت می کنیم که شاید "قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود"
برای پیوستن به کمپین "یک قطره آب"
با هدف جلب توجه جامعه به بحران کمبود آب در ایران،
قدم اول صفحه ی این کمپین را لایک و به اشتراک بگذارید. »
آنگاه در یادداشت های بعدی با درج صفحه ای گرافیکی برای این کمپین از مخاطبان خواسته شده است که در گام نخست این کمپین را لایک کرده و آن را به اشتراک بگذارند.


همچنین این کمپین دارای یک لوگوی متناسب است که به صورت یک تصویر گرافیکی به همراه شعار کمپین منتشر شده است. این کار گرافیکی می تواند توسط کسانی که می خواهند از کمپین دفاع کنند به عنوان عکس یا پس زمینه فیسبوک قرار بگیرد.


گام دیگری که در این کمپین برداشته شده است، درخواست از مخاطبان برای تغییر کاور و پروفایل صفحات شخصی به تصاویر کمپین است. این کار رشد کمپین «یک قطره آب» را ویروسی می کند.


اطلاع رسانی گام بعد در کمپین یک قطره آب است. آنها در یادداشت های یک خطی اطلاعاتی را درباره میزان بهره مندی و استفاده آب توسط ایرانیان در مقایسه با آمار جهانی ارائه می دهند.
«میزان مصرف آب هر فرد طبق استاندارد جهانی روزانه ۱۵۰ لیتر است. در ایران مصرف متوسط مردم 190 لیتر تخمین زده شده است.»


گام بعدی در کمپین یک قطره آب، ارائه اخبار مرتبط و تکان دهنده است. در یادداشتی به همین منظور آمده است: «ماه گذشته گزارشی از ناسا در خصوص شرایط جوی زمین در ۳۰ سال آینده منتشر شد که نگرانی بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای خاورمیانه را در پی داشت.


در این گزارش آمده که به دلیل شرایط لایه اوزن و همچنین انحراف زمین به میزان یک میلیونم درصد از مسیر چرخشی خود به دور خورشید، ۴۵ کشور جهان دچار خشکسالی شدید شده و در صورت عدم ذخیره منابع آبی دچار بحران در تولید کشاورزی و همچنین دامداری خود می شوند.


نکته قابل توجه در این گزارش آن است که ایران رتبه چهارم فهرست ۴۵ کشور در معرض خطر را به خود اختصاص داده است.»
گام بعدی استفاده از اینفوگرافیک است که در کمپین یک قطره آب به خوبی از آن بهره گرفته شده است.
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

گام بعدی استفاده از جمله های کوتاه حکیمانه از خردمندان و بزرگان است. در یادداشتی از این کمپین می خوانیم: «در این شب‌ها
که از بی‌روغنی دارد چراغ ما
فتیله‌ش خشک می‌سوزد
و دود و بوی خنجیرش، ز هر سو، می‌رود بالا
بگو پیر خرد، زرتشت را، یارا
چراغ دیگری از نو برافروزد
درین شب‌های هول هرچه در آن رو به تنهایی
چراغ دیگری بر طاق این آفاق روشن کن
«یکی فرهنگ دیگر، نو، برآر ای اصل دانایی»
دکتر شفیعی کدکنی»


استفاده از هاشتگ ها در کمپین یک قطره آب به شکل زیر باعث می شود که مخاطبان بیشتری به سمت این کمپین بیایند.
«#کمپین #یک‌قطره‌آب حرکتی با هدف جلب توجه جامعه به #بحران کمبود آب در ایران»


گام بعد بهره گیری از سازمان های رسمی در کشور و شخصیت های برجسته برای حمایت از کمپین است. در کمپین یک قطره آب این کار توسط وزیر نیرو انجام شده است.
«استقبال و حمایت وزیر محترم نیرو ، جناب آقای مهندس #چیت‌چیان از کمپین #یک‌قطره‌آب»
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


نکته مهمی که در این کمپین رعایت شده است، سخن گفتن با زبان معیار مردم است. چیزی که در بسیاری از کمپین های ناموفق روابط عمومی وجود ندارد.
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


این کمپین نمونه ای موفق از یک کمپین خوب در شبکه های اجتماعی است. روابط عمومی ها نیز علاوه بر افراد می توانند در این گونه فعالیت ها مشارکت کنند. در صورتی که نمونه کاری را انجام دادید، آن را برای ما ارسال کنید تا با نام خودتان در سایت شارا منتشر شود.


نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس سئو پی آر)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
علی ابوئی
| 1393/7/19 - 10:45 |     0     0     |
طی مشاهدات چند وقته من آب توی اماکن عمومی مثل پارکها بیشتر اتلاف میشود و باید به حالش فکری شود.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد