درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:59   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12978صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 9 شهریور 1393 - 12:12
برای نخستین بار و در پنجاه و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات؛
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مباحث وایبری در مورد «راه‌های افزایش اعتماد مخاطبان به رسانه‌های جمعی» مکتوب شد
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  مباحث وایبری در مورد «راه‌های افزایش اعتماد مخاطبان به رسانه‌های جمعی» مکتوب شد
در پنجاهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات (شهریور 93) که بر روی کیوسک‌های مطبوعاتی توزیع شده است، برای نخستین‌بار مباحث یک گروه تخصصی در وایبر به‌صورت کامل چاپ شده است.
در مقدمه ماهنامه مدیریت ارتباطات برای درج مناظرات وایبری در یک نشریه تخصصی آمده است: «فضای مجازی دربردارنده فرصت‌های زیادی است که خیلی اوقات از آن غفلت می‌شود. این فضا تنها برای سرگرمی نیست. شاید خیلی از ما ندانیم که در شبکه‌های اجتماعی هستند گروه‌هایی که بحث‌های علمی و تخصصی را به‌طور جدی پیگیری می‌کنند. ماهنامه مدیریت ارتباطات در نظر دارد برای نخستین بار اقدام به انعکاس نظرات کارشناسی فعالان گروه‌های وایبری در خصوص موضوعات رسانه‌ای و ارتباطاتی کند. این ماهنامه آمادگی دارد مباحث کارشناسی حول موضوعات خاص ارتباطی که در گروه‌های مختلف وایبری منعکس می‌شود، را منتشر کند. در نخستین شماره از این دست مطالب، به مناظرات وایبری گروه «فرهنگخانه» پرداخته‌ایم؛ گروهی با یک‌صد نفر عضو که همگی از فعالان فرهنگی کشور هستند. موضوع اصلی بحث این گروه که انعکاس آن مورد توجه قرار گرفته، «راه‌های افزایش اعتماد مخاطبان به رسانه‌های جمعی» است».

در شماره پنجاه و دوم ماهنامه مدیریت ارتباطات همچنین نگین حسینی -روزنامه‌نگار و پژوهشگر مطالعات معلولیت- از منظر انتقادی مطالعات معلولیت نگاهی به برنامه ماه‌عسل با حضور «احسان و سولماز» داشته است.

«پرستاری که قصاب شد»، عنوان مطلبی از مصطفی مسجدی آرانی به مناسبت در گذشت ناصر احمدپور، پیشکسوت مطبوعات ایران که 9 مرداد دار فانی را وداع گفت، است.

از سعید رجبی فروتن -کارشناس سینما- نیز مطلبی با عنوان «خوانش انتقادی رویکردها، راهبردها و سیاست‌های سینمایی دولت یازدهم» منتشر شده و امیر انصار -پژوهشگر ارتباطات- به بهانه تشکیل وزارتخانه روابط‌عمومی توسط داعش، مطلب با عنوان «تروریست‌هاهم به روابط‌عمومی نیاز دارند» نوشته است.

گفت‌وگو با دکتر مسعود کوثری -استاد و پژوهشگر ارتباطات- در مورد فرهنگ سایبری با عنوان «زنان ولع بیشتری برای استفاده از وایبر دارند»، گفت‌وگوی ویژه این شماره از ماهنامه مدیریت ارتباطات را تشکیل می‌دهد. این گفت‌وگو توسط ساره گودرزی انجام شده است.

«نگاهی به کتاب نظریه‌پردازان فرهنگ سایبر» نوشته گودرز میرانی، «نظریه‌پردازان فرهنگ سایبر؛ کتابی خواندنی برای همه ارتباطی‌ها» نوشته عبدالله بیچرانلو و «نظریه‌پردازان فرهنگ سایبر در چند نگاه» مطالبی مرتبط با آخرین کتاب ترجمه‌شده دکتر مسعود کوثری با عنوان «نظریه‌پردازان فرهنگ سایبر» هستند.

* ظرفیت‌های ارتباطی موسیقی
پرونده «طرفیت‌های ارتباطی موسیقی» که زیر نظر حجت‌اله مرادخانی منتشر شده است، به کارکردهای ارتباطی موسیقی‌های مختلف در جامعه می‌پردازدو او در مطلب «تأملی در باب سه رویکرد درباره ارتباط مخاطب با موسیقی» در این خصوص نوشته است: «از حیث ارتباط با مخاطب شاید کمتر هنری تأثیرگذاری و فراگیری موسیقی را داشته باشد. در تأیید این ادعا می‌توان نگاهی گذار به تاریخ بشری داشته باشیم که در طول آن در میان تمام اقوام و تمدن‌ها، از ابتدایی‌ترین آنها تا پیچیده‌ترین ساختارهای اجتماعی امروزی، موسیقی همواره حضوری محسوس داشته و دارد. اما درباره چگونگی این تأثیرگذاری بر مخاطب و استمرار همیشگی این هنر، آرا و نظرات متفاوتی مطرح شده است. اینکه اصولاً موسیقی دارای چه امکاناتی است که توانسته با درگیر ساختن احساس شنوایی در انسان، ارتباطی قوی با وی برقرار سازد و همچنین منشأ قابلیت‌های این هنر در برانگیختگی احساسات و عواطف مخاطب به چه چیزی برمی‌گردد».

«قابلیت‌های ارتباطی موسیقی و جذب گردشگران خارجی» نوشته جواد مرادخانی، گفت‌وگو با فرمان فتحعلیان با عنوان «ظرفیت ارتباطی موسیقی تلفیقی، مرزهای سیاسی را درمی‌نوردد» توسط پیمان مرادخانی، «موسیقی راک، کنشی عصیانگرانه نســبت به زمانه» نوشته رسول احمدی‌فر، گفت‌وگو با هومن جاوید، خواننده راک با عنوان «جهانی شدن موسیقی راک، متأثر از رسانه‌هاست» توسط بهروز بلمه، گفت‌وگو با شاهین فرهت، پژوهشگر موسیقی با تیتر «ارتباطات، مبنایی اساسی برای نفوذ موسیقی در عرصه جهانی است» توسط حجت‌اله مرادخانی و «سیطره دیجیتالیسم و جهانی شدن موسیقی» نوشته حسین اکبری‌نسب، دیگر مطالب این پرونده را تشکیل می‌دهند.

* آسیب‌شناسی رفتار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی
مصطفی مسجدی آرانی، کارشناس رسانه در پرونده‌ای، با عنوان کلی »شناگران نابلد و دریای خروشان» به آسیب‌شناسی رفتار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی پرداخته است.

در مقدمه این پرونده آمده است: «10سال پس از ورود شبکه‌های اجتماعی به ایران وقت آن رسیده است که رفتار کاربران وب فارسی در این شبکه‌ها، آسیب‌شناسی شود. اهمیت این رفتارشناسی از آن روست که کنش‌های کاربران در محیط این شبکه‌ها هم می‌تواند برآیندی از اوضاع جامعه باشد و هم اینکه بر سپهر عمومی جامعه تأثیر بگذارد. در عین حال شکی نیست که شبکه‌های اجتماعی یک ویترین مهم برای مردم و البته کلیت کشور ما هستند. از این حیث است که گفته می‌شود فضای غیرمودبانه در توئیتر فارسی، شمایی از جامعه ماست، انتشار تصاویر خصوصی در فیس‌بوک بر معادلات خانواده در جامعه تأثیر خواهد گذاشت و توهین به مسی خواهد توانست حتی در ورود توریست به ایران مؤثر باشد. این پرونده در چند بخش به سؤالاتی در خصوص رفتار کاربران در این شبکه‌ها پرداخته و تلاش کرده که به آنها پاسخ دهد. صد البته که این محتوا نیاز به نقد اساتید و کارشناسان رسانه و شبکه‌های اجتماعی خواهد داشت».

بررسی رسانه‌های جریان غالب در بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی با عنوان «آیا فیس‌بوک فارسی فرزندان خویش را خواهد خورد؟»، بررسی این پرسش که چرا شبکه‌های اجتماعی تخصصی و اختصاصی در ایران پا نمی‌گیرند؟ با تیتر «شیرجه در قسمت عمیق ممنوع!»، درباره کاربران عجیب توئیتر فارسی و گوگل‌پلاس با عنوان «روایت آوارگان گودری»، دلایل محبوبیت اینستاگرام با عنوان «وقتی فرد و روایت فرد اهمیت دارد»، پاسخی به این پرسش که چرا وایبر در ایران رشد کرد؟ با عنوان «معجزه دسترسی‌پذیری و رایگانی» و بررسی تحول معنایی دوستی و دوست داشتن در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «می‌نویسم دوست، بخوان غریبه» مطالب این پرونده را تشکیل داده‌اند.

* ارتباطات هنری در خدمت صلح
پرونده مدیریت ارتباطات هنری این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات که زیر نظر علی حسنلو منتشر شده، به نقش هنر در تحقق صلح در جهان پرداخته است.

گفت‌وگو با لری واسلچاک، عکاس فعال در صلح با عنوان «موزه هنر برای صلح» توسط ساره‌دخت سلطانیه، «صلح و آرامش در آیینه آثار هنری» ترجمه زهرا علی‌دوست، «نمایش، هنر صلح در گرو دانش فردی است» ترجمه ندا فراهانی، «وقتی موسیقی برای جنگ و صلح می‌نوازد» نوشته فرهاد مطلایی، «جایگاه نماد و تخیل در شکل‌گیری صلح» ترجمه زهرا علی‌دوست، «زمانه رسوایی؛ شکست رژیم صهیونیستی در جبهه رسانه‌ای» نوشته علی ورامینی، گفت‌وگو با فرشید ابراهیمیان، عضو مؤسس دوره جدید کانون ملی منتقدان تئاتر ایران با عنوان «هدف هنر، دستیابی به آشتی، صلح و تعادل است» توسط محسن آزموده، «جنگ پدیده‌ای همیشگی یا...؟» نوشته عماد عابدی و «بررسی نمادهای صلح» مطالب این پرونده را تشکیل می‌دهند.

* پرونده‌ای برای رسانه‌های محلی
در پرونده رسانه‌های محلی این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات که زیر نظر فاطمه پورمعصوم منتشر شده، این مطالب به چشم می‌خورد: «مخاطب‌سنجی؛ حلقه مفقوده مطبوعات محلی» نوشته معصومه رشیدی، بررسی صفحه‌آرایی مطبوعات محلی آذربایجان غربی با عنوان «ویترین می‌گوید تو را بخوانم یا برانم» توسط ندا عبدی، «مطبوعات شهرستانی؛ لزوم بازتعریف رسالت‌ها و مسؤولیت‌ها با رویکردی محلی» نوشته شفیع بهرامیان و «پویایی اقتصاد؛ کارستانی برای مطبوعات محلی» نوشته فاطمه پورمعصوم.

* در حسرت فهم درست!
پرونده کتاب پنجاه و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به آخرین کتاب دکتر محسنیان‌راد با عنوان «در حسرت فهم درست» پرداخته است.

در این پرونده ساره گودرزی گزارشی از رونمایی کتاب «در حسرت فهم درست» نوشته است با عنوان «بدرقه استاد با چاشنی گلایه‌هایی از جنس رسانه». محمدرضا وحیدی نیز نگاهی داشته است به این کتاب که با عنوان «ریزبینی‌های نویسنده در زوایای تاریخی، فرهنگی و اجتماعی» منتشر شده است.

«حسرت‌های به دل مانده یک پژوهشگر» نیز عنوان مطلبی از محمد دشتی در نقد و تحلیل محتوایی کتاب در حسرت فهم درست است.

پنجاه و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیرمسؤولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی، در 84 صفحه رنگی و با قیمت 6 هزار تومان بر روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفته است.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند این ماهنامه را توسط نرم‌افزار «برگ» (کیوسک الکترونیکی مطبوعات) بر روی گوشی‌ها و تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید خریداری کرده و مطالعه کنند. نرم‌افزار اندرویدی «برگ» از نشانی http://barg.asr24.com یا cando.asr24.com قابل دریافت است.

آرشیو کامل ماهنامه مدیریت ارتباطات از نشانی www.magiran.com/cmmagazine قابل تهیه و مطالعه است.

این ماهنامه از طریق سایت www.prshop.ir نیز برای درخواست‌کنندگان، ارسال می‌شود.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد