درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:54   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12951صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 8 شهریور 1393 - 12:18
آیا آژانس رسانه ای اجتماعی شما از نرم افزار صحیح استفاده می کند؟
مترجم: مرتضی بهره مند - اطمینان حاصل کنید که کمپین های تبلیغاتی شما نه تنها بر روی جذب مشتری متمرکز هستند، بلکه روی چگونگی امکان استفاده از این تعامل برای تسهیل بازگشت سرمایه نیز تمرکز کافی را داشته باشند. یک سیستم مدیریت محتوای یکپارچه به منظور ارائه یک کمپین رسانه ای اجتماعی کامل، که تمامی مراحل سفر یک فرد را از نقطه اولین تماس، تا تبدیل آن به یک مشتری را در بر داشته باشد، بسیار مهم است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چشم انداز رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تغییر می باشد که بازاریابان اغلب در تلاش برای حفظ آن در مسیر درست خود هستند.


به پنج سال پیش فکر کنید، زمانی که شبکه های اجتماعی همچون جمله توییتر، پینترست و سایر شبکه های اجتماعی مشابه در حوزه استراتژی های بازاریابی تقریبا ناشناخته بودند. نظر به این که آژانس های رسانه ای اجتماعی، به منظور مواجهه با تقاضای بازاری به وجود آمدند که بخش بزرگی از زندگی خود را به صورت آنلاین اداره می نمود، این نمونه ای بود از "ساخت بر اساس نیاز". ابزارهای موجود از نظر اصولی و در ابتدای امر در بهترین حالت بودند.


نرم افزارهای بازاریابی فعلی، فرآیند ایجاد و ارسال محتوا در سیستم های مختلف را برای آژانس های رسانه ای اجتماعی بی نهایت آسان تر ساخته شده است، اما شگفت آورتر این که، بسیاری از این آژانس ها هنوز هم بر روش های منسوخ شده و بی کیفیت تکیه دارند.


این که همواره در مورد چیزهای جدید، تردید برای شروع آن وجود داشته و یا به مصداق این مثل که می گوید "چیزی که نشکسته است تعمیر نمی کنند" (مترجم: همان ضرب المثل معروف خودمان "سری که درد نمی کند، دستمال نمی بندند")، آهنگ پذیرش استفاده از نرم افزارها توسط آژانس های رسانه ای اجتماعی بسیار آهسته می باشد، که با این حال باز هم سبب پیشرفت و بالا رفتن درصد موفقیت کمپین های تبلیغاتی آن ها می شود. تعداد بسیار زیادی از این آژانس ها هنوز هم متکی به راه حل های مستقل هستندکه مستلزم ورود و خروج به برنامه های متعدد با داشبوردهای پیچیده و قابلیت های محدود می باشد.


تعریف یک کمپین بازاریابی موفق
در گذشته، ایجاد یک کمپین که در بازگشت سرمایه (سود دهی) موفق باشد، در بهترین حالت به یک بازی حدس زدن شبیه بود (یعنی به همان اندزه که ممکن بود این کمپین موفق شود، احتمال داشت که با شکست مواجه شود). بدون وجود یک روش صحیح و دقیق برای سنجش این که آیا کمپین مورد نظر منجر به تغییر شده یا خیر، آژانس های رسانه ای اجتماعی به ناچار میزان تعداد لایک ها (likes) را برابر با افزایش میزان پسند برند توسط مردم می دانستند.


این ظاهرا، منجر به بازگشت سرمایه (ROI)و افزایش سود دهی شده است. متاسفانه، بیشتر لایک ها و یا توییت شدن ها در واقع به معنی ورود پول بازار به داخل شرکت و برند شما نیست. به منظور تعیین این که آیا هزینه هایی که برای رسانه های اجتماعی خود انجام داده اید منتج به بازگشت سرمایه شده است، ابزار تجزیه و تحلیل پیچیده ای مورد نیاز است. این ابزار به شما امکان یک مرور کلی و دقیق با اطلاعاتی با جزئیات کامل در مورد عملکرد یک کمپین به شما خواهد داد.


در اختیار داشتن ابزار تجزیه و تحلیل برای شما کاملا بیهوده است اگر با یک سیستم مدیریت محتوای چند عملکردی (CMS) ادغام نشده باشد.
کمپین های رسانه ای اجتماعی که بالاترین میزان بازگشت سرمایه را به خود اختصاص می دهند، از طریق یک ابزار ایجاد و اجرا شده اند. بله، تنها با یک ابزار. در این مورد، استفاده همزمان از چندین برنامه لزوما سبب کسب موفقیت (بخوانید: سودآوری) برای کمپین نمی شود.


اولا، شما مدت زمان زیادی را صرف انجام فرآیند مدیریت دستی آن ها می نمائید. ثانیا، کانال های رسانه ای اجتماعی مورد انتخاب شما قادر نخواهند بود یکدیگر را تحت تأثیر و نفوذ خود قرار دهند. استفاده از ابزار مدیریت مجزای رسانه های اجتماعی شبیه به پخت و پز خورش در چند قابلمه متفاوت است. اگر شما هر یک از مواد تشکیل دهنده آن را به صورت جداگانه بپزید، شما نمی توانید یک خورش تهیه کنید، شما باید هویج را آب پز نمائید، لوبیا را سرخ کنید، عصاره گوشت را بگیرید، سیب زمینی را سرخ کنید و گوشت گوسفند را بو دهید.


این غذاها زمانی خوشمزه تر خواهد شد که فرصت مخلوط شدن در یک قابلمه به آن ها داده شود. استفاده از برنامه های مختلف برای هر کانال رسانه های اجتماعی دقیقا به همین صورت است، مادامی که هر مجموعه از محتواها امکان خوب و مفید بودن را به خودی خود دارند، این بحث فرصت بزرگ بودن را از آن ها می گیرد.


آژانس های رسانه ای اجتماعی که می خواهند ثابت کنند تلاش هایشان منجر به بازگشت سرمایه (ROI) می شود، نمی توانند اتصال عمیق خود را با مشتریانشان رها نمایند.
شما هرگز نمی توانید شروع به صحبت کردن با یک دوست در مورد جدیدترین بخش از زندگی عاشقانه خود کنید و سپس در بین راه آن را متوقف نمائید، پس چرا وقتی می توانید بازار خود را با یک کلیک بر روی فراخوانی برای اقدام (Call To Action: CTA) و سپس اتصال با آن ها را رها کنید؟ پیگیری کلیک شما و ارتباط با آن ها از طریق سفر خریدار (buyer's journey)، برای تبدیل آن ها به یک مشتری خوب، ضروری و کلیدی می باشد.


اطمینان حاصل کنید که کمپین های تبلیغاتی شما نه تنها بر روی جذب مشتری متمرکز هستند، بلکه روی چگونگی امکان استفاده از این تعامل برای تسهیل بازگشت سرمایه نیز تمرکز کافی را داشته باشند. یک سیستم مدیریت محتوای یکپارچه به منظور ارائه یک کمپین رسانه ای اجتماعی کامل، که تمامی مراحل سفر یک فرد را از نقطه اولین تماس، تا تبدیل آن به یک مشتری را در بر داشته باشد، بسیار مهم است. راهنمایی کارآمد کسی در طول این مسیر مستلزم استفاده از انواع ارتباط های ارائه شده در چندین کانال مختلف می باشد. شما نیاز به مجموعه ای از ابزار خواهید داشت که به شما اجازه می دهد تا به انجام کارهای مختلف که همه آن ها دارای یک هدف نهایی مشترک هستند، بپردازید.

 

یک سیستم مدیریت محتوای چند منظوره (چند عملکردی) که شامل مجموعه ای از ابزار می باشد، آژانس رسانه ای اجتماعی را قادر می سازد تا میزان ارائه خود را بالا ببرند. به جای صرفا نوشتن مطالب در کانال های رسانه های اجتماعی، شما قادر خواهید بود به مشتریان خود یک راه حل همه جانبه ارائه دهید. اطمینان حاصل نمائید که آژانس شما به نرم افزاری مجهز شده است که می تواند چنین چالش هایی را بگذراند.


معانی لغات و اصطلاحات:
CMS (Content Management System): سیستم مدیریت محتوا
منبع:
http://www.bizcommunity.com/Article/196/669/116758.html#topstory
مترجم: مرتضی بهره مند
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد