درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:35   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12950صفحه نخست » جهان روابط عمومیشنبه، 8 شهریور 1393 - 12:10
روابط عمومی دولتی در مقابل روابط عمومی غیرنظامی؟
مترجم: مریم میرعبدالحق - ابزارهای جدید ارتباطات ساختارهای قدرت رسانه های سنتی را ترک کرده اند و این معضلی در دولت است. چه می تواند کرد هنگامی مردم قادر هستند به طور مستقیم و بدون واسطه از طریق افراد دیگر در سراسر دنیا به حوادث دست یابند؟ این یک توسعه مهم در تکامل رسانه های اجتماعی است. قابلیت انتشار قدرت، قابلیت دستیابی به حوادث در دورترین نقطه از طریق تلفن همراه، ایجاد تفکر در مورد حوادث به گونه ای که وجود دارند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ظهور رسانه های اجتماعی در قرن 21 پیشرفت فوق العاده ای بود که اجازه داده است تا اطلاعات در زمان واقعی خود در سراسر جهان منتشر شوند. بسیاری از مردم از جمله نسل جوان از طریق رسانه های اجتماعی اخبار را به طور انحصاری دریافت می کنند. آخرین جنگ اسرائیل علیه حماس درک ما از چگونگی گزارش، استفاده و انتشار اخبار را تغییر داده است. رسانه های اجتماعی به طور خاص به عدم تقارن بین یک دولت قدرتمند پیچیده و حریف بسیار ضعیف آن با اجازه دادن به مردم غیر نظامی، پزشکان، و سازمان های غیر دولتی برای دور زدن جریان اصلی رسانه ها و انتشار پیام خود به مخاطبان بسیار گسترده تر به گونه ای می پردازند که پیام آنها فیلتر نشود و در اصل به صورت خام در دسترس قرار گیرند.

در حال حاضر درگیری بر سر یک مطالعه موردی خوب در مورد افزایش نقش رسانه های اجتماعی در جنگ از دیدگاه روابط عمومی است. ارتش اسرائیل و شاخه نظامی حماس، القاعده، گردانهای القسام، صفحه تویت خود را به صورت زنده برای طرفداران خود در جنگ به روز رسانی می کنند. هر دو طرف در تلاش برای نشان دادن برداشت خود از واقعیت هستند. به همان اندازه نیزهر دو طرف دارای ارتشی از غیر نظامیان در سراسر جهان، چه در حمایت از روایت دولت اسرائیل یا حمایت از آرمان فلسطین هستند.

تا کنون استراتژی رسانه ای دولت اسرائیل دوگانه بوده است: استفاده از رسانه های اجتماعی و جریان اصلی. سخنگویان اسرائیل به ویژگی های مشترکی در صفحه تلویزیون در جهان غرب تبدیل شده اند. رسانه های جریان اصلی، زمانی که اسرائیل می خواهد به ارایه روایت بپردازد، عملکرد سیاست درهای باز را اجرا می کنند. این برخلاف کارهای پشت پرده ای است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل که دیدگاه های وی بلامنازعه است، می تواند در دستور کار خود در گفتمان ملی تنظیم کند. به طور خاص، کانال هایی مانند CNN، BBC،FOX نیوز،MSNBC و NBC کم و بیش پوشش غیرقابل اعتراضی را در مبارزه با جنگ روابط عمومی علیه حماس ارایه کرده اند. با این حال، برخی در رسانه های جریان اصلی «مارک رگو» سخنگوی اسرائیل را به چالش کشانده اند، این ویدئو توسط مردم انتخاب شد و پس از آن گسترش یافت.

در جنگ اخیر اسرائیل علیه حماس، توییتر، فیس بوک و یوتیوب، نقش بسیار مهم تری را نسبت به عملیات سرب گداخته در حمله ی مجدد اسرائیل به غزه در سال 2009 بازی کرده اند. مقامات و نهادهای اسرائیلی در حال تلاش هستند تا گونه ای از حوادث خود را از طریق این رسانه ها بفروشند و زمانی که همه چیز با شکست مواجه شد به دانش آموزان پول بپردازند تا به صورت آنلاین از آنها دفاع کنند. از سوی دیگر، میلیون ها نفر از شهروندان در سراسر جهان متوجه شدند که رسانه های جریان اصلی ایجاد شده اغلب کمتر نماینده فلسطینی ها بوده اند و در تبدیل روایت گزارش رسانه ها در مورد غزه کمک می کردند. روزنامه نگاران شهروند، پزشکان فعال در غزه و افراد غیر نظامی در غزه ابزارهایی برای انتشار فیلم و عکس ها از جنایات مرتکب شده توسط ارتش اسرائیل در اختیار داشتند. جنگ رسانه های اجتماعی را می توان بهترین شیوه ی برخورد هشتگ ها بیان کرد. هشتک غزه در جنگ(#GazaUnderAttack) بیش از 5 میلیون بار نسبت به هشتک اسرائیل در جنگ(#IsraelUnderAttack ) که تنها 300 هزار نمونه بوده، مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، این تعداد شامل 11 میلیون توییت دیگری که از غزه حمایت کرده اند، نمی شود. رسانه های اجتماعی برای اولین بار به عنوان ابزار، کاری را انجام داده اند که رسانه های جریان اصلی قادر به انجام آن نیستند، به طور کلی تصویر دقیقی از درد و رنج فلسطینی ها را ارایه کرده اند.

روابط عمومی که توسط دولت انجام می شود، می تواند برخی از مشکلات را مطرح کند. در مورد اسرائیل، روابط عمومی در حوزه اجتماعی سرد، بی احساس و سفت و سخت مورد استفاده قرار گرفته است. در مقابل روابط عمومی جامعه مدنی در حمایت از از فلسطینی ها – صمیمانه و خودجوش بوده است. بسیار مهم است که این تغییر اساسی بیشتر توضیح داده شود.


رسانه های اجتماعی، سطح بیشتری از ساختارهای قدرت سنتی سلسله مراتبی را به ثبت رسانده اند. به طور خاص، رسانه های اجتماعی این قدرت را دارند تا نشان دهند میلیون ها نفر از مردم درباره واقعیت، مستقل از آن چیزی هستند که رسانه های سنتی در تلویزیون نشان می دهند. علاوه بر این، در جنگ غزه دیده شد که روزنامه نگاران برای اولین بار با استفاده از رسانه های اجتماعی سیاست گذاری کانال های خود را دور زدند تا وقایع را به گونه ای گزارش دهند که نمی توانند در تلویزیون نشان دهند. در نهایت رسانه های اجتماعی توسط اینترنت در زندگی روزانه میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان نفوذ کرده اند و دلیل آن این است که آنها تحت تاثیر این داستان ها قرار گرفته اند.

این ابزارهای جدید ارتباطات ساختارهای قدرت رسانه های سنتی را ترک کرده اند و این معضلی در دولت است. چه می تواند کرد هنگامی مردم قادر هستند به طور مستقیم و بدون واسطه از طریق افراد دیگر در سراسر دنیا به حوادث دست یابند؟ این یک توسعه مهم در تکامل رسانه های اجتماعی است. قابلیت انتشار قدرت، قابلیت دستیابی به حوادث در دورترین نقطه از طریق تلفن همراه، ایجاد تفکر در مورد حوادث به گونه ای که وجود دارند. علاوه بر این، چنانچه اعتماد به ساختارهای قدرت سنتی کاهش یابد، در نتیجه اهمیت تکیه بر رسانه های اجتماعی افزایش خواهد یافت.

این چشم انداز در مورد رسانه های اجتماعی جدید به طور دایم راه دریافت اخبار توسط ما را تغییر می دهد و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر روی اخبار را هنگامی که مردم توانایی انتشار خبر آنی را دارند، ذاتاً دشوار می کند. قربانیان بی عدالتی می توانند بدون تکیه بر رسانه های سنتی به پیروان خود دست پیدا کنند. این یک دنیای جدید است.

* دانشجوی PhD، دانشگاه شهر لندن
http://www.dailysabah.com/opinion/2014/08/29/state-
مترجم: مریم میرعبدالحق
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد