درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:42   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12837صفحه نخست » دوشنبه، 3 شهریور 1393 - 10:44
فوربس بررسی کرد
مهم‌ترین روندهای دنیای تکنولوژی در سال 2014
انتظار می‌رود در نیمه دوم سال جاری همچنان بازار ابزارهای هوشمند داغ‌تر شود.
  

مهم‌ترین روندهای دنیای تکنولوژی در سال 2014

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر سال با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و شروع سال جدید پیش‌بینی‌های مختلفی درباره وضعیت صنایع و کسب‌و‌کارهای مختلف در سال پیش رو انجام می‌شود. این اتفاقی است که برای صنعت تکنولوژی هم می‌افتد و از آن مستثنا نیست.


با این همه اما گذشت زمان همیشه می‌تواند همه چیز را تغییر بدهد. در واقع به همین دلیل هم هست که ممکن است بعضی از این پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمده و بعضی دیگر چندان درست نباشند. حالا با رسیدن به نیمه سال 2014 بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران حوزه تکنولوژی به بررسی درستی پیش‌بینی‌های انجام شده و روندهای اصلی حاکم بر دنیای تکنولوژی در این سال پرداخته‌اند. در نهایت این افراد مهم‌ترین روندهایی که دنیای تکنولوژی را در سال 2014 به پیش می‌برند، در مجله معتبر فوربس معرفی کرده‌اند که آنها را در اینجا می‌خوانید.


1- مصرف‌کنندگان انتظار دارند تلویزیون‌های هوشمند قابلیت‌های بیشتری داشته باشند: بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند تلویزیون هوشمند اپل یعنی iTV در اوایل تابستان امسال به بازار بیاید، اما تا حالا این شرکت هیچ اطلاعاتی را به صورت رسمی درباره عرضه این محصول اعلام و منتشر نکرده است. به این ترتیب اغلب تحلیلگران معتقدند که اپل به زمان بیشتری برای ورود به بازار تلویزیون‌های هوشمند نیاز دارد. در واقع احتمالا اپل به دنبال تولید تلویزیون هوشمندی است که در مقایسه با مدل‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، قابلیت‌های بیشتری داشته باشد. شاید اظهار نظر استیو جابز در این مورد که در کتاب زندگینامه‌اش آمده است، جواب خوبی برای تمام این شایعات باشد.
او در جایی درباره ورود اپل به بازار تلویزیون گفته بود: «من دوست دارم یک دستگاه تلویزیون تولید کنم که کامل بوده و کار با آن برای افراد راحت باشد. این تلویزیون باید طوری باشد که بتواند با همه ابزارهای دیجیتال از طریق iCloud هماهنگ شده و کار کند. دیگر زمان آن گذشته است که افراد با دستگاه‌های پیچیده کنترل از راه دور با تلویزیون‌های کابلی و DVD Player کار کنند. باید راه ساده‌تری برای کار با این ابزارها و لذت بردن از آنها برای افراد وجود داشته باشد.»
به این ترتیب بعد از مرگ جابز بسیاری فکر می‌کردند اپل به ساخت چنین تلویزیون هوشمندی نزدیک شده است، اما والتر آیساکسون نویسنده کتاب زندگینامه استیو جابز معتقد است: «اپل حتی به تولید چنین تلویزیونی هم نزدیک نشده و این کار هنوز تنها در حد تئوری باقی مانده است.» به طور کلی اما بازار تلویزیون‌های هوشمند رو به رشد است، تا جایی که جدیدترین تحقیقات انجام شده توسط Parks Associates در این مورد نشان می‌دهد که فروش جهانی تلویزیون‌های هوشمند هیچ نشانه‌ای از کاهش را با خودش ندارد.
بر اساس این گزارش، بیش از یک سوم کاربران اینترنت
پر سرعت در آمریکا یک تلویزیون هوشمند هم دارند و حدود دو سوم خریداران تلویزیون‌های صفحه تخت در سال 2014 به سراغ تلویزیون‌های هوشمند می‌روند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که در میان برندهای مختلف، سامسونگ بیشترین میزان فروش تلویزیون‌های هوشمند را در بازار جهانی در اختیار دارد.


2- ساعت‌های هوشمند، هوشمندتر می‌شوند: مفهوم ساعت‌های هوشمند در سال‌های اخیر به شکلی جدی وارد زندگی روزمره افراد شده است. براساس تحقیقی که توسط News Republic انجام شده است، مصرف‌کنندگان در سرتا سر جهان به سرعت به استفاده از ساعت‌های هوشمند روی می‌آورند تا جایی که در کشوری مانند اسپانیا از هر 10 نفر، هفت نفر یک ساعت هوشمند دارند. در اوایل سال جاری میلادی گوگل هم با معرفی سیستم تکنولوژی پوشیدنی به نام Android Wear وارد دنیای ساعت‌های هوشمند شد. این نرم‌افزار که یک نسخه کاملا موبایلی از سیستم‌عامل اندروید است، می‌تواند در ساعت‌های هوشمند برندهای بزرگ و مختلفی به‌کار برده شود. ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم Android Wear می‌توانند با استفاده از کنترل صوتی (OK Google) کار بکنند و تمام قابلیت‌های رایجی مانند دسترسی به ایمیل را در اختیار کاربرانشان قرار بدهند. امکانات سلامتی و تناسب اندام هم از دیگر قابلیت‌های این ساعت‌های هوشمند است که بسیار هم مورد توجه کاربران قرار گرفته است. اپل هم قرار است ساعت هوشمندش را در اوایل ماه سپتامبر به بازار معرفی کند. iWatch مبتنی بر سیستم عامل iOS بوده و امکانات مختلفی از تماس تلفنی تا مرور اینترنت و کنترل صوتی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.


3- عینک گوگل هنوز هم در مرحله انتظار است: همان‌طور که پیش‌بینی شده بود عینک گوگل هنوز به بازار نیامده است و انتظار می‌رود این عینک هوشمند در اواخر سال‌جاری میلادی یا اوایل سال 2015 به‌صورت رسمی روانه بازار شود. حالا بسیاری معتقدند که باید میزان مفید بودن این ابزار هوشمند بررسی شود. تا حالا عینک گوگل تنها در دسترس افرادی قرار گرفته است که آنها را تست و آزمایش کرده‌اند و گویا هر کدام قیمتی حدود 1500 دلار داشته‌اند.
این در حالی است که گوگل اعلام کرده است که قیمت عرضه عمومی عینک هوشمندش بیشتر از اینها خواهد بود. گوگل اما تنها شرکتی نیست که تکنولوژی عینک هوشمند را توسعه می‌دهد، شایعاتی وجود دارد که سامسونگ هم می‌خواهد عینک هوشمندش را با نام Gear Glass در اوایل ماه سپتامبر به بازار عرضه کند.


4- TouchID اپل در اپلیکیشن‌ها و ابزارهای دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد: از مدتی قبل هم پیش‌بینی می‌شد که تکنولوژی TouchID علاوه بر آی‌فون در محصولات دیگر هم به‌کار برده شود. اپل این موضوع را در کنفرانس توسعه‌دهندگانش WWDC2014 تایید و اعلام کرد که استفاده از تکنولوژی TouchID برای تمام توسعه دهندگان آزاد است. شرکت AgileBits توسعه دهنده اپلیکیشن محبوب 1Password، با استفاده از این تکنولوژی به کاربرانش امکان باز کردن قفل این اپلیکیشن را داده است. این تکنولوژی به عنوان بخشی از iOS 8 هم به‌روزرسانی می‌شود و انتظار می‌رود در ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی دیگری هم به‌کار برده شود.
5- Xbox One و PS4 خطوط بین دنیای سرگرمی و بازی‌های ویدئویی را محو کردند و از بین بردند: فروش این دو کنسول بازی همچنان در حال افزایش است، به خصوص از زمانی که مایکروسافت قیمت Xbox One را کاهش داد تا با قیمت رقابتی PS4 هماهنگ شود.
بسیاری از مایکروسافت به خاطر اینکه Xbox One نیاز به ارتباط مداوم به اینترنت دارد، انتقاد کردند، اما مایکروسافت این مشکل را هم برطرف کرد. در مقایسه با کنسول‌های بازی ساده‌ای که سال گذشته میلادی معرفی شدند، این کنسول‌های بازی جدید امکانات بسیار بیشتری شامل کنترل صوتی، راهنمای برنامه‌ریزی و قابلیت‌هایی ویژه برای بازی‌های اجتماعی دارند. این قابلیت‌های جدید باعث شده است تا این کنسول‌های بازی بیشتر به سیستم‌های سرگرمی خانگی نزدیک شده و به تدریج با آنها ادغام شوند. این کنسول‌های بازی جدید در واقع قرار است نسل جدیدی از سیستم‌های سرگرمی خانگی را معرفی کنند.


6- چاپ سه‌بعدی می‌تواند روند تولید را متحول کند: همان طور که انتظار می‌رفت چاپ سه‌بعدی به سرعت در حال رشد و توسعه است و با افزایش کاربرد و استفاده از این تکنولوژی، طبیعتا قیمت انواع پرینترهای سه‌بعدی هم کاهش پیدا می‌کند تا به این ترتیب تولید محصولات به تدریج به خانه‌های ما نزدیک و نزدیک‌تر شوند.

راه‌اندازی فروشگاه خرده فروشی Normal شاید نشانه‌ای از عمومی‌تر شدن تکنولوژی چاپ سه‌بعدی است. در این فروشگاه هدفون‌هایی براساس نوع و اندازه گوش هر کاربر با استفاده از چاپ سه‌بعدی تولید می‌شود. به این ترتیب فقط کافی است کاربران عکسی از گوش خودشان را روی وب‌سایت این فروشگاه آپلود کنند و تنها دو روز بعد هدفون ویژه خودشان را دریافت کنند.
حالا دیگر تنها خرده‌فروشی‌ها از این تکنولوژی استفاده نمی‌کنند. از زمانی که اولین پرینتر سه بعدی با قابلیت چاپ غذا و خوراکی معرفی شد، ارتش آمریکا تصمیم گرفته است تا از این پرینتر برای تولید و آماده‌سازی غذا برای نیروهایش استفاده کند. پرینترهای سه بعدی ویژه چاپ غذا در حال حاضر در جاهایی مانند خانه‌های سالمندان و بعضی مراکز پرورشی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.


7- حرکت به سمت جست‌وجوی اینترنتی با استفاده از زبان طبیعی، این کار را دقیق‌تر و راحت‌تر می‌کند: جست‌وجوی اینترنتی با استفاده از زبان طبیعت مانند اینکه بگوییم «نزدیک‌ترین کافه کجاست؟» می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به سرعت جایگزین جست‌وجوی اینترنت مبتنی بر کلمات تایپ شده کلیدی مانند «کافه در سیاتل» شود. «ری کورزویل» مدیر بخش مهندسی گوگل در این مورد گفته است:«ما تنها به دنبال این هستیم که ببینیم چطور کامپیوترها و گوگل می‌توانند محتوا را درک کنند و متوجه شوند. این پروژه بر اساس جست‌وجوی مبتنی بر درک واقعیت آنچه است که زبان طبیعی معنا می‌دهد. وقتی مقاله‌ای می‌نویسید، در واقع ترکیب جالبی از کلمات را ایجاد نکرده‌اید.
شما چیزی برای گفتن دارید و گوگل هوشمندانه می‌تواند اطلاعات جهان را براساس آن دسته‌بندی و سازماندهی کند. ما می‌خواهیم کامپیوترها همه چیز روی گستره وب و صفحات کتاب‌ها را بخوانند و سپس بتوانند یک ارتباط هوشمندانه با کاربر برقرار کرده و به سوالاتشان پاسخ دهند.»


با معرفی الگوریتم Hummingbird از سوی گوگل در سال گذشته، این شرکت نشان داد که برای انجام این کار و اجرای چنین پروژه‌ای کاملا جدی است و با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود جست‌وجوی اینترنتی با زبان طبیعی و عادی به زودی محقق شود.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3279
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد