درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:36   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12775صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 1 شهریور 1393 - 01:58
آیا هنگامی که رسانه ها به دنبال از بین بردن شهرت شما هستند، باید به آنها حمله کنید؟
نوشته شده توسط: آندریاب استون ترجمه: مریم میرعبدالحق - روش ارسال پیام چگونه است؟ من شما را نصیحتی می کنم که هنگامی که برای اولین بار وارد حرفه ی روابط عمومی شدم، یک متخصص با تجربه آن را به من گوشزد کرده است: «هرگز با کسی که برای نوشتن جوهر خود را به صورت بشکه ای می خرد، نجنگید= هرگز با کسی که در مدیریت کمربند مشکی دارد یا 50 هزار طرفدار در تویتر دارد، مبارزه نکنید.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روش ارسال پیام چگونه است؟ من شما را نصیحتی می کنم که هنگامی که برای اولین بار وارد حرفه ی روابط عمومی شدم، یک متخصص با تجربه آن را به من گوشزد کرده است: «هرگز با کسی که برای نوشتن جوهر خود را به صورت بشکه ای می خرد، نجنگید= هرگز با کسی که در مدیریت کمربند مشکی دارد یا 50 هزار طرفدار در تویتر دارد، مبارزه نکنید.» اکنون مفهوم این استعاره را می فهمم، اما معنی آن را نه. بدنبال افرادی بودن که اخباری را منتشر می کند که شما دوست ندارید، باعث می شود که سازمان شما حساس، تدافعی و کاملاً گناهکار در باره ی چیزی به نظر برسد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

خُب، آندریا آن را اینگونه می بیند، اما یعقوب – کارآموز مرکز پزشکی اوگند آرنوت (AOMC )در گرایش کارشناسی ارشد روند مخالف گسترده ای را مطرح می کند. ما دو طرف مسئله را پیشنهاد می دهیم و شما تصمیم بگیرید.
نخست برخی از دیدگاه های یعقوب:
اگر می خواهید بدانید که بد نامی می تواند چه مقدار آسیب رسان باشد، لجن صورتی (Pink Slime) را در نظر بگیرید. به سال 2012 برگردید، هنگامی که خبرگزاری ABC یک سری از محصولات جانبی تهیه شده از گوشت را نشان داد، وحشت و هراس همه جا را فرا گرفت. آنها با برچسب گذاری آن به نام لجن صورتی (Pink Slime) دست روی نقطه حساس این محصول گذاشتند. مصرف کنندگان خواستار محصولی هستند که از قفسه ها برمی دارند و دارای تاریخ سری پخش باشند. خرید و فروش تا 80 درصد کاهش یافت، چندین کارخانه بسته شد و هزاران نفر از کارکنان شغل خود را از دست دادند. چند فروشگاه زنجیره ای بزرگ مواد غذایی از پذیرش هر چیزی که حاوی این مواد بود خودداری کردند.
منابع مرتبط از B2C

» Free Webcast: Strategic Thinking: Social Media + Social Business Strategy
به گفته ی سازنده ی شرکت محصولات گوشت گاو، این داستان بسیار بزرگ و دارای وحشت غیر ضروری بود. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) تأیید کرد که « بافت گوشت گاو بدون چربی» ذکر شده با نام لجن صورتی کاملاً سالم است. در واقع، این محصول هنوز جزو بخش مهمی از برنامه ی ناهار مدارس دولتی است. برای گوشت گاو محصول با نام «لجن صورتی» دو ترکیب ثبت شده است. یکی 100 درصد گوشت گاو بدون چربی و دیگری تمیز شده با هیدروکسید آمونیاک برای از بین بردن باکتری ایکولی و دیگر آلاینده های خطرناک.

قبل از اینکه این داستان مطرح شود، شرکت محصولات گوشت گاو دارای شعبه هایی در چهار ایالت با بیش از 1300 کارمند و به سرعت در حال گسترش بود. امروزه، درآمد شرکت داکوتای جنوبی بیش از 650 میلیون دلار تا حدود 130 میلیون دلار در سال کاهش یافته و سه شعبه از آن بسته شده است. مقامات شرکت، کاهش ناگهانی در پخش تبلیغات این محصول در برنامه ها و به کار بردن اصطلاح «لجن صورتی» توسط آنها را مقصر دانستند. آنها به لحاظ قانونی به دنبال حداقل 1.2 میلیارد دلار خسارت از خبرگزاری  ABC بودند که این یکی از مهمترین و پر مخاطره ترین دادگاه های درخواست حیثیت در تاریخ امریکا به شمار می رود.


برنده شدن برای BPI آسان نبود. آنها نیاز داشتند تا نشان دهند که ABC از گزارشی که اظهارات نادرستی از واقعیتی داشتند، چشم پوشی کردند که همین امر منجر به آسیب دیدن شهرت آنان شده بود. ABC هرگز نگفته است که محصول BPI خطرناک بوده است و دادگاه بارها و بارها حمایت گسترده ای از روزنامه نگاران کرده است. اما خبرگزاری این محصول از مواد غذایی را حدود 137 بار با نام«لجن» در طول چهار هفته در بخش های خبری، وب سایت و تویتر خود نامیده است، حال آیا خبرگزاری ABC افکار عمومی را نسبت به گوشت گاو بدون چربی بدبین نکرده است؟


اصل مطلب تعریف کلمه «لجن» است. خبرگزاری BPI به فرهنگ لغت آکسفورد اشاره کرد که کلمه ی «لجن» را به عنوان یک « ماده ی مرطوب، نرم، لغزنده و به طور کلی مشمئز کننده تعریف کرده است» و دیکشنری رسمی آمریکا نیز آن را «ماده ناپسندیده و یا منزجر کننده نامیده است.»


اما ABC استدلال می کند که «لجن» تعریف مناسبی از محصول این شرکت است. آنها به تعاریف معمولی دیگری اشاره و به مدخل دیگر کلمه ی «لجن» در فرهنگ لغت رسمی آمریکا استناد کردند که این کلمه را «غلیظ، چسبناک و ماده لغزنده» نامیده است. در کنار این تعاریف، خبرگزاری  ABC اشاره کرد که دادگاه این ادعاهای مطرح شده برای اظهارات در مورد «این نوع نامگذاری» را رد کرده است. به عنوان مثال، همیشه بررسی های داوران رستوران مورد تأیید است، حتی اگر آنها مواد غذایی را به عنوان قلب تپنده ی سرآشپز توصیف کنند.

آیا اقامه ی دعوی کردن راهی برای بهبود شهرت است. من می گویم بله و در اینجا دلیل آن آورده شده است:
یعقوب: برنده شدن کار ساده ای نیست، اما من فکر می کنم می تواند یک تاکتیک روابط عمومی مؤثر باشد تا مطمئن شوید که دیگر این نوع از جنجال رسانه ای باردیگر اتفاق نیافتد. در حال حاضر این کار مؤثر است. خبرگزاریBPI رسانه ها را از طریق تهدید به شکایت های قانونی گران وادار به سکوت کرده است. و این را در نظر بگیرید: در بیشترین موارد توهین ها کاهش یافته و یا قبل از رفتن به دادگاه حل و فصل شده است، به طوری که آنها مجبور نیستند برنده شوند. اگر این اتفاق بیافتد، ما تنها یادآوری خواهیم کرد که آنها برای کشف حقیقت در زمینه ی «بافت گوشت گاو بدون چربی» شکایت کردند. این شاید تنها شروعی برای بازیابی خودشان در برابر اینگونه حمله های رسانه ای به اعتبار آنها باشد. و شما می توانید مطمئن باشید که دیگر ABC هرگز بعد از آن شکایت قصد ندارد که ریسک کند و بار دیگر آن را لجن صورتی بنامد. گاهی اوقات، لازم نیست که برای برنده شدن شکایت کنید. گاهی اوقات، شما برنده می شوید زمانی که شکایت می کنید.


آندریا: من موافق نیستم. منBPI را برای مقابله به مثل کردن سرزنش نمی کنم. اما فکر می کنم که شکایت کردن اشتباه است. چه آنها برنده شوند یا ببازند، شکایت کردن شرکت باعث شده است که بسیاری از مردم موضوع را مجدداً بازبینی کنند و من فکر می کنم که این کار تنها نتیجه را بدتر خواهد کرد. برد و باخت یا جلب توجه کردن، تنها چیزی که مردم به خاطر می سپارند این است که BPI طرفدارانی را انتخاب خواهد کرد که اخبار بد را منتشر می کنند به جای اینکه اخبار بد را با واقعیت روبرو کنند. در ضمن، آخرین باری که فردی سعی کرده بود این کار را انجام دهد، هنگامی بود که فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی شیر جنگل«لاین» توسط ABC در سال 1992 از بین رفت. شبکه اینترنتی گزارشاتی به « Prime Time Live» ارسال کرد تا درباره ی این ادعا مبنی بر این که این فروشگاه گوشت فاسد فروخته است را بررسی کند. این رسانه به کسب و کار فروشگاه های زنجیره ای صدمه زد و مواد غذایی شیرجنگل نیز از این رسانه شکایت کرد. اما طرح دعوی در دادگاه این موضوع را بدتر کرد. فاصله ی زمانی بین طرح دعوی و دادگاه تجدید نظر این مسئله به مدت یک دهه طول کشید. مواد غذایی شیر جنگل از بین رفت و تمام آنچه که به یاد دارم این است که آنها آنچه که ABC آشکار می کردند را دوست نداشتند.


من نمی گویم که هرشهرتی این ارزش را ندارد تا از تصویر نادرستی که از آن برای یک مشتری ایجاد شده است، دفاع کنید. من می گویم به جای این که بگوید «جانی، من را با نام بد بچه ننه می نامد»، کاری سازنده تر انجام دهید.

ادامه مطلب در:
http://www.business2community.com/public-relations/media-goes-reputation-strike-back-0957748#s5QKa0opmqT3FhTv.99
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد