درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 21:02   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12751صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 29 مرداد 1393 - 13:35
تقسیم بندی و تفکیک کاربران موبایل در آفریقای جنوبی
97 درصد از جمعیت بزرگسال در آفریقای جنوبی، در خانواده خود از تلفن همراه استفاده می کنند که تعداد آن ها به 2/37 میلیون نفر (سنین بالای 15 سال) می رسد. از این تعداد بازاریاب ها قادرند تا 36 میلیون نفر را از طریق تلفن همراه در خانواده شان تحت نفوذ تبلیغاتی خود قرار دهند. در حقیقت به طور متوسط 4/2 تلفن همراه در هر خانواده و 2/32 میلیون مالک منحصر به فرد تلفن همراه وجود دارد.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 97 درصد از جمعیت بزرگسال در آفریقای جنوبی، در خانواده خود از تلفن همراه استفاده می کنند که تعداد آن ها به 2/37 میلیون نفر (سنین بالای 15 سال) می رسد. از این تعداد بازاریاب ها قادرند تا 36 میلیون نفر را از طریق تلفن همراه در خانواده شان تحت نفوذ تبلیغاتی خود قرار دهند. در حقیقت به طور متوسط 4/2 تلفن همراه در هر خانواده و 2/32 میلیون مالک منحصر به فرد تلفن همراه وجود دارد.


6/14 میلیون مالک تلفن همراه (39 درصد از جمعیت بزرگسال مذکور) تنها از امکاناتی همچون مکالمه، پیام کوتاه و یا USSD استفاده می نمایند. این جمعیت مذکور از اپلیکیشن های مربوط به داده (data) استفاده نمی کنند، بنابراین شما می توانید آن ها را با بازاریابی مکالمه ای و متنی تحت نفوذ خود داشته باشید، و آن ها را با اپلیکیشن های مؤثری همچون SMS، USSD و IVR جذب نمایید. بنابراین در مورد این جمعیت 39 درصدی (که تنها از مکالمه، SMS، USSD بر روی تلفن های همراه خود استفاده می کنند) نمی توان اپلیکیشن های مربوط به شبکه، گوگل یا فیس بوک را به منظور جذب آن ها به کار برد.


جمعیت باقی مانده 7/17 میلیون نفری (48 درصد از کاربران بزرگسال) علاوه بر مکالمه، SMS و USSD، از اپلیکیشن های داده (Data) نیز در تلفن همراه خود استفاده می کنند، که این به آن معنی است که این جمعیت از اینترنت و اپلیکیشن های مربوط به آن نیز استفاده می نمایند. عموما این دسته ثروتمندتر بوده و می توان آن ها را با مواردی همچون انتشار آگهی ها و تبلیغات، از طریق رسانه های تبلیغاتی غنی در کنار استفاده از شبکه و برنامه های مربوط به آن، پیام های تصویری (MMS) ایمیل و فشار اطلاعیه ها از طریق برنامه های مذکور، تحت نفوذ خود درآورد.


جمعیت 48 درصدی مذکور از data بر روی تلفن همراه خود استفاده می نمایند، اما مراقب افتادن در دام تلفن های همراه هوشمند می باشند. بر طبق بررسی های انجام شده توسط AMPS، 2/13 میلیون مالک تلفن همراه هوشمند وجود دارند، اما از آنجا که مفهوم یک تلفن هوشمند خیلی واضح و مشخص نیست، ترجیح ما این است که به جای مالکین تلفن همراه هوشمند، بر روی آن بخش از مالکین که از dataبر روی تلفن همراه خود استفاده می نمایند (7/17 میلیون نفر) متمرکز شویم.


5 درصد (8/1 میلیون نفر) مالک تبلت می باشند که این رقم یک رشد تقریبا 300 درصدی بین سال های 2012 و 2013 داشته است. این بخش 5 درصدی از جمعیت بزرگسالان، استفاده ای بیش از حد متوسط، از داده (data) و رسانه (media) داشته و به عنوان جمعیت هدف تبلیغات فوق الذکر، بسیار مورد علاقه و به شدت در حال رشد می باشد.


اینترنت ثابت که از طریق کامپیوتر و لب تاب در دسترس می باشد، توسط 5/6 میلیون نفر مصرف کننده (یا 17 درصد از جمعیت بزرگسالان) مورد استفاده قرار می گیرد.


در آفریقای جنوبی، موبایل به عنوان اولین گزینه در رسانه های دیداری مطرح است. کاربران این کشور نیز همچون سایر کشورها، تمایل به کاربرد و دسترسی به تلویزیون، لب تاب، تبلت و تلفن همراه هوشمند، به شرح زیر دارند:
1- 29 درصد: 127 دقیقه در روز از طریق تلفن همراه هوشمند
2- 27 درصد: 115 دقیقه از طریق تلویزیون
3- 29 درصد: 126 دقیقه از طریق لب تاب
4- 15 درصد: 63 دقیقه از طریق تبلت
 

تقسیم بندی جالبی در این زمینه وجود دارد و آن مربوط به این حقیقت است که 31 درصد از زمان استفاده از رسانه ها صرف استفاده همزمان از چندین رسانه دیداری، از قبیل تلویزیون و گوشی همراه هوشمند می شود، که این موضوع به طور آشکار اهمیت نقش سنتی و مهم آگهی دهنده های تلویزیونی را نشان می دهد.


مفاهیم برای بازاریاب ها
خط زیر به این معنی است که در آفریقای جنوبی، ما در یک جامعه موبایلی نخستین (mobile first) زندگی می کنیم: آگهی دهنده ها نیاز به طرح و بودجه های بیشتری برای موبایل دارند. استفاده کنندگان از این تبلیغات موبایل ها هستند، و حتی اگر کاربران آن ها از طریق یک کامپیوتر به اینترنت دسترسی داشته باشند، باز هم موبایل، دارای نقش انکارناپذیری در زمینه هر گونه بازاریابی، کمپین تبلیغاتی و یا بودجه های رسانه ای می باشند.


این گزارش به این منظور منتشر شده است که زمینه ای را فراهم نماید برای کمک به هدایت تجارت، آگهی دهنده ها و بازاریاب ها به منظور استفاده هر چه بیشتر از فرصت های رسانه ای موبایل در آفریقای جنوبی.


بازاریاب های آفریقای جنوبی می دانند که چرا آن ها باید به سمت موبایل بروند، اما برای آن که بدانند چگونه به سمت موبایل بروند، نیاز است که هر چه بیشتر و بیشتر جستجو نمایند.


موبایل آینده بازاریابی در آفرقای جنوبی است.
Tomi Ahonen مشهور گفته است که موبایل، هفتمین رسانه در بین رسانه های جمعی است. به گفته Raymond Buckel در آفرقای جنوبی، موبایل اولین رسانه ارتباط جمعی می باشد.


موبایل اجازه دسترسی به 97 درصد از جمعیت بزرگسالان آفرقای جنوبی را به ما می دهد، اما میزان متفاوتی از دسترسی در این بین وجود دارد که نیازمند به یک رویکرد منحصر به فرد در بازاریابی و تبلیغات می باشد. در Silverstone ما معتقدیم به بازاریابی جامعه هدف موبایل (mobile-first marketing) چه با یک استراتژی ارتباطی وابسته حمایت و رهبری شود و یا در یک کمپین مستقل استفاده شود. به منظور انجام موفق این امر نیاز به شناخت و درک کاربران موبایل (اینکه آن ها که هستند و چگونه از طریق تبلت ها و تلفن های همراه خود جذب می شوند) وجود دارد.


این گزارش نشان دهنده اطلاعات بسیار جالبی در مورد کاربران تبلت در آفریقای جنوبی می باشد. موبایل در آفریقای جنوبی فراگیرترین رسانه محسوب می شود و کسی نمی تواند اهمیت دانش چگونگی جذب کاربران آن را با استفاده از فرصت های حاصل از نوآوری ها، نادیده بگیرد.


بخش سوم این گزارش در رابطه با فعالیت ها و موارد استفاده کاربران از تلفن های همراه خود می باشد. در این زمینه شاهد رشد بسیار باور نکردنی در استفاده از تلفن های همراه خاص و همچنین استفاده از اینترنت موبایل هستیم.


10 کاربرد عمومی عمده مورد استفاده از تلفن های همراه در آفریقای جنوبی (به وسیله کاربران بزرگسال) عبارتند از:
1- دریافت پیام لطفا با من تماس بگیرید: 7/28 میلیون نفر
2- ارسال پیام لطفا با من تماس بگیرید: 5/24 میلیون نفر
3- دریافت و ارسال SMS: 4/24 میلیون نفر
4- گرفتن عکس: 7/17 میلیون نفر
5- فعالیت های مربوط به داده (data) موبایل: 5/17 میلیون نفر
6- گوش کردن رادیو: 1/12 میلیون نفر
7- گرفتن ویدئو: 3/11 میلیون نفر
8- اینترنت: 1/11 میلیون نفر
9- پیام رسانی فوری یا مسنجرها (IM) و چت (Chat): 8/10 میلیون نفر
10- دانلود موزیک: 6/10 میلیون نفر


10 مورد از کاربردهای تلفن های همراه در آفریقای جنوبی که بیشترین میزان رشد را در طی سال های 2012 تا 2013 (در جمعیت بزرگسال) داشته اند، عبارتند از:
1- فعالیت های مربوط به داده (data) موبایل، رشد 7/3 میلیونی از 8/13 میلیون به 5/17 میلیون: (معادل 27٪)
2- اینترنت، رشد 7/3 میلیونی از 4/7 به 1/11 میلیون: (معادل 49٪)
3- گرفتن عکس، رشد 5/3 میلیونی از 2/14 به 7/17 میلیون: (معادل 25٪)
4- تماشای ویدئو، رشد 5/3 میلیونی از 3 به 4/6 میلیون: (معادل 116٪)
5- پیام رسانی فوری یا مسنجرها (IM) و چت (Chat)، رشد 4/3 میلیونی از 5/7 به 8/10 میلیون: (معادل 45٪)
6- گرفتن ویدئو، رشد 1/3 میلیونی از 2/8 به 3/11 میلیون: (معادل 38٪)
7- جستجو (Search)، رشد 1/3 میلیونی از 9/6 به 0/10 میلیون: (معادل 44٪)
8- دانلود موسیقی، رشد 0/3 میلیونی از 6/7 به 6/10 میلیون: (معادل 39٪)
9- شبکه های اجتماعی، رشد 7/2 میلیونی از 9/5 به 6/8 میلیون: (معادل 47٪)
10- دانلود آهنگ موبایل (ringtone) و لوگو، رشد 5/2 میلیونی از 0/4 به 5/6 میلیون: (معادل 64٪)


10 مورد از کاربردهای تلفن همراه در آفریقای جنوبی که سریع ترین سرعت رشد را در طی سال های 2012 تا 2013 (در جمعیت بزرگسال) داشته اند، عبارتند از:
1- تماشای ویدئو، رشد 5/3 میلیونی از 0/3 میلیون به 4/6 میلیون: (معادل 116٪)
2- دانلود برنامه ها، رشد 5/1 میلیونی از 1/2 به 7/3 میلیون: (معادل 71٪)
3- مطالعه مقالات، رشد 7/0 میلیونی از 0/1 به 6/1 میلیون: (معادل 70٪)
4- تماشای آنلاین ویدئو، رشد 5/0 میلیونی از 8/0 به 3/1 میلیون: (معادل 68٪)
5- بانکداری اینترنتی، رشد 1/1 میلیونی از 6/1 به 7/2 میلیون: (معادل 66٪)
6- دانلود آهنگ موبایل (ringtone) و لوگو ، رشد 5/2 میلیونی از 0/4 به 5/6 میلیون: (معادل 64٪)
7- اشتراک مطالب (Subscribe to content)، رشد 6/0 میلیونی از 2/1 به 9/1 میلیون: (معادل 50٪)
8- اینترنت، رشد 7/3 میلیونی از 4/7 به 1/11 میلیون: (معادل 49٪)
9- شبکه های اجتماعی: تویتر، رشد 0/1 میلیونی از 2/2 به 2/3 میلیون: (معادل 47٪)
10- سایر شبکه های اجتماعی، رشد 7/2 میلیونی از 9/5 به 6/8 میلیون: (معادل 47٪)
 

در پایان این نکته قابل توجه است که روند رشد بازار آفریقای جنوبی با آن چه در سطح جهانی شاهد هستیم کاملا مطابقت دارد. استفاده از ویدئو موبایل رو به افزایش است، با رقم تکان دهنده 116٪. این اطلاعات برای کمک به جوامع تلفن همراه آفریقای جنوبی به منظور تعیین نواحی رشد استراتژیک، بسیار کلیدی می باشند.

منبع:
http://www.bizcommunity.com/PressOffice/PressRelease.aspx?i=162311&ai=117210
مترجم: مرتضی بهره مند
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد