درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:23   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12749صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 29 مرداد 1393 - 12:06
روزآمدهای گوگل و ظهور عرصه سئو پی آر در آژانس های روابط عمومی
مت ویلکسون - زمزمه ها درباره روزآمد دیگری از الگوریتم موتور جستجوی گوگل ادامه دارد، پاندای 4.0 گوگل همچنان به روز رسانی می شود. نیوزوایز یکی از سایت هایی است که بیشترین میزان تلفات را پس از «روزآمد محتوای» گوگل داده است. این الگوریتم محتواهای بی کیفیت را از با کیفیت تفکیک می کند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مت ویلکسون- زمزمه ها درباره روزآمد دیگری از الگوریتم موتور جستجوی گوگل ادامه دارد، پاندای 4.0 گوگل همچنان به روز رسانی می شود.


نیوزوایز یکی از سایت هایی است که بیشترین میزان تلفات را پس از «روزآمد محتوای» گوگل داده است. این الگوریتم محتواهای بی کیفیت را از با کیفیت تفکیک می کند.


بر اساس یک تحقیق که توسط بری شوارتز، پی آر وب، پی آر نیوز وایر، بیزینس وایر و پی آر لوگ انجام شده است این سایت ها یک شبه به میزان 60 الی 85 درصد از بازدید کنندگان خود را از دست داده اند!
این آمارها اخیرا نشان داده اند که روزآمدهای گوگل به نحوی بر روی برخی آژانس های روابط عمومی در مواردی که آنها کار توزیع اخبار را انجام بدهند تاثیر می گذارد.


استفاده صحیح از روابط عمومی
به عنوان یک متخصص تکنولوژی روابط عمومی اینکه بخواهیم از گزارش های خبری به عنوان «هرزه نامه» و به منظور بالا بردن جستجو استفاده کنیم کار غیر اصولی و خطرناکی است. اما اگر به موضوع نزدیکتر شویم می بینیم که بسیاری از گزارش های خبری در واقع هیچ چیزی ندارند که مشتری یا خبرنگار بخواهد از آن استفاده کند. برای چنین گزارش هایی تنها شانس دیدن هر نشریه ای از طریق سیستم های وایر می باشد.


با این حال، اگر یک روابط عمومی می خواهد به هر قیمت که شده روی وب برود و این کار را از طریق سیستم های وایر انجام می دهد به نظر می رسد دچار مشکل عمده ای است. چراکه سیستم وایر زمانی مناسب است که بتوانیم خبرنگاران را برای دریافت اهدافشان یاری کنید. به ویژه اینکه دیگر این سیستم ها با سئو همخوان نیستند.


اشتباه نکنید. وایر نیوز جایگاه خود را دارد اما همانند هر کانال دیگری آنها نیز تنها بخشی از محتواهایشان خوب است که آن را ارائه می دهند. و برای یک شرکت فناوری B2B، که محتوا نیازمند ایجاد به واسطه متخصصان روابط عمومی است می تواند درک شود و با وضوح ارتباط برقرار کند آنچه اهمیت دارد به زبان آوردن پیچیدگی های محصول و خدمات به گونه ای است که مشتریان و سردبیران آن را مفید بدانند.


هنگامی که محتوا ایجاد شد، کافی نیست که به سیستم وایر اعتماد کنیم و آن را برای پخش واگذار کنیم. بسیاری از سردبیران در مطبوعات تجاری و فنی اساسا به این سرویس ها اعتقاد ندارند و ترجیح می دهند اطلاعاتی را دریافت کنند که با نیاز آنها بیشتر همخوان باشد.


به همین دلیل است که من در نهایت کارم را به آژانسی می سپارم که منابع و زمان خوبی برای توصعه و نگهداری دقیق در آن سرمایه گذارش شده باشد و فهرست تماس هایش را در هر بخش از حوزه تکنولوژی از قبیل الکترونیک، مهندسی، تله کام، دفاع و علوم زندگی سرمایه گذاری کرده باشد.


این فهرست ها مزایای زیادی دارند: ما در واقع می دانیم که چه کسی گزارش خبری را ارسال کرده است و می توانیم پیامی بر مبنای نیازهای افراد خبرنگار بدوزیم.


این همچنین بدین معناست که ما می توانیم به سرعت رسانه مناسب را برای یک موضوع ارائه شده شناسایی کنیم و فراتر از گزارش خبری حرکت نماییم. برای مثال از راه کار کردن با خروجی های رسانه ای مرتبط برای انتشار مقالات عمقی بیشتر می توانیم به این مهم دست یابیم.


مقالات عمقی دوبرابر نگاه را از یک خواننده می گیرد و این بسیار بیشتر از اطلاعات می تواند در یک گزارش خبری ساده پیدا شود در حالیکه همکاری مثتبی نیز با سئو دارد چراکه گوگل از محتواهای عمیق برای مدت طولانی حمایت می کند. حتی سایت های رسانه ای نیز برای دریافت رتبه ای قوی در گوگل می توانند از این مساله استفاده کنند. همچنان که یادداشت پیشین خودم را بر روی سایت پیناکل نوشته بودم، حتی اگر پیوندهای مستقیمی به سایت شما داده نشده است، محتوای خوب شما هنوز این شانس را دارد که لینک هایی را در صفحه نتایج جستجو دریافت کند و بدین وسیله در واقع شما بهینه سازی برای موتورهای جستجو را با بهره گیری از روابط عمومی انجام می دهید.


غیر از اینکه مطمئن می شودی که محتوای خوبی را برای خبرنگاران و سردبیران به گونه ای موثر ایجاد کرده اید، روزآمد چه معنای دیگری برای متخصصان روابط عمومی و ارتباطات بازاریابی دارد؟


محتوای تکراری ارسال نکنید
پاندا 4.0 سایت هایی را جریمه می کند که شامل محتوای تکراری می شوند. متخصصان ارتباطات بازاریابی اغلب وظیفه شان بازنشر محتوا از مقالات و گزارش های خبری در پست های وبلاگی، اینفوگرافیک ها، اسلاید شیرها و مانند آن است. در حالیکه این هنوز ایده خوبی است که افراد هنوز ترجیح می دهند محتوایی را در قالب متفاوت استفاده کنند. بسیار مهم است که مطمئن شوید از تیترها و متن های متفاوت استفاده می کنید و اینکه وبسایت شما از محتوایی یگانه مملو شده است.


سرقت ادبی نکنید
سرقت ادبی بد است. ما همه در مدرسه و دانشگاه این را یاد گرفته ایم و اکنون گوگل نیز می خواهد که این سنت را در محیط وب اعمال کند و سایت هایی که از آن سرپیچی می کنند را مجازات نماید. گوگل هیچ مشکلی با نقل از دیگران ندارد، در واقع پیوند دادن به کار سایرین برای شخصی که شما از او نقل می کنید بسیار خوب است و به آنها لینکی ویژه داده اید و داده شان را معتبر کرده اید. به عنوان مثال می توانید نقل کنید که من این قطعه را از نوشته عادل میرشاهی برداشته ام.


مقالات طولانی با لینک های کمتر بنویسید
آن کسانی از میان ما که برای وب می نویسند عموما نوشته های خودشان را کوتاه می کنند. در حالی که در خبرنگاری تکنولوژی اگر یک خبر بیش از 500 واژه داشته باشد سردبیر آن را به عنوان پرگویی قلمداد کرده و می گوید که بهتر است کوتاه شود.


اکنون زمان آن رسیده که اگر می خواهید مفهومی پیچیده را شرح دهید آن را در کمتر از 500 کلمه ننویسید بلکه بیشتر از 1200 کلمه برای آن استفاده کنید و این می تواند در تصویب محتوای شما تاثیر داشته باشد.


همه این موارد امروز تغییر کرده است امروزه محتوای طولانی تر بیشتر از محتوای کوتاه موتورهای جستجو را به سمت خود می کشاند. حتی این وبلاگ در 1000 کلمه بسته شده است و جزو وبلاگ های پرگو به حساب می آید و این چیزی است که گوگل آرزویش را دارد!


و در عین حال افزودن چند لینک به صفحات داخلی مرتبط هنوز ایده ای خوب است و تجربه های خوبی را برای کاربر به همراه می آورد اما پر کردن صفحه از لینک باعث می شود که کل صفحه به عنوان اسپم دیده شود.


آیا هنوز نگران پاندا هستید؟
اگر شما هنوز نگران الگوریتم و تغییرات آن می باشید چیزهایی وجود دارند که می توانید انجام دهید. اگر یک نرافزار تحلیلگر نصب کرده اید، می توانید دریابید که چه اندازه ترافیک را از گوگل دریافت می کنید. اگر این کار را کرده اید پس به موارد فوق به دقت توجه کنید.


اگر زمان یا منابع را برای تغییرات مورد نظر ندارید و یا مطمئن نیستید که به آن نیاز دارید یا نه می توانید از کتاب الکترونیکی که نشان می دهد گوگل چگونه تغییر می کند استفاده کنید. قطعا هرچه بخواهید را در آن خواهید یافت.


منبع: http://www.business2community.com/seo/google-update-profound-effect-way-pr-agencies-work-0920163#idoYzA5t7tgeH3Fc.99
مترجم: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی و سئو پی آر)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد