درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 18:08   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12703صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 27 مرداد 1393 - 13:34
ویژگی های صفحه اول سایت روابط عمومی
برای یک روابط عمومی بسیار مهم است که در صفحه اول محتواهای خاصی را بگنجاند. این اهمیت از این روست که پاسخگویی و تعامل مهمترین ابعاد اهمیت حضور روابط عمومی در فضای وب می باشد. بر این اساس در یک سایت روابط عمومی باید اطلاعات زیر در صفحه اول گنجانده شوند و در صفحات بعدی نیز می توان محتواهای دیگری را که نیاز کمتری به آن وجود دارد را گنجاند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای یک روابط عمومی بسیار مهم است که در صفحه اول محتواهای خاصی را بگنجاند. این اهمیت از این روست که پاسخگویی و تعامل مهمترین ابعاد اهمیت حضور روابط عمومی در فضای وب می باشد.


بر این اساس در یک سایت روابط عمومی باید اطلاعات زیر در صفحه اول گنجانده شوند و در صفحات بعدی نیز می توان محتواهای دیگری را که نیاز کمتری به آن وجود دارد را گنجاند.


1. نمودار سازمانی اولین چیزی است که مخاطب به محض نیاز به آشنایی با بخشهای مختلف یک سازمان به آن مراجعه می کند. پس امکان اینکه کاربر با یک نگاه کلی با بخشهای مختلف سازمان و در واقع سایت ما آشنا شود جذابیت صفحۀ نخست را افزایش خواهد داد. این نمودار می تواند با اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن و آدرس ایمیل همراه شود تا مخاطبان بتوانند از طریق آن با مسئول مورد نظرشان ارتباط برقرار کنند.


2. به منظـور تکمیل اطلاعات باید قسمتهای مختلف سازمان را با سایت درگیر کرد و اطلاعیه ها و اخبار داخلی آنها را منعکس نمود تا مخاطبین جزئی نیز به استفاده از سایت ترغیب شوند. بسیاری از سایت های سازمانی هستند که به دلیل عدم ارائه اطلاعات مورد نیاز کارمندان، حتی در خود سازمان نیز باز نمی شوند.


3. انعکاس اطلاعیه ها و آگهی های مختلف (استخدام، مناقصه، مزایده) به شرط اینکه قبلاً اطلاع رسانی کافی شده باشد نیز یکی از جذابیت های مورد نظر مخاطبان است.


4. استفاده از هدایای اینترنتی یا همان نرم افزارهای رایگانی که در سایت قرار می گیرد و به راحتی DownLoad می شود ضمن اینکه حس اعتماد مخاطب را برمی انگیزد. نیاز او به استفاده از سایت را غیر ارادی و در واقع ضروی می کند.


5. کارکنان داخلی سازمان این حق را دارند که از قسمتهای خاصی از سایت که فقط در دسترس آنها باید باشد استفاده کنند و از این طریق از اطلاعات محرمانه و داخلی سازمان بهره مند شوند. در برخی سازمان ها نیز از شبکه داخلی اینترانت برای این منظور استفاده می شود.


6. خبرنویسی در اینترنت شرایط خاصی را می طلبد در واقع نویسنده باید پس از شناخت دقیق مخاطب کمی پایین تر از سطح سواد خواننده مطلب را نگارش کند از پاراگرافهای کوتاه و جذاب بهره ببرد از سوالات منفی، مجهولات و اختصارات استفاده نکند و با دقت در تایپ، مراقب اشتباهات تایپی و دستوری باشد.


7. دو رکن اصلی ایجاد سایت، برنامه نویس و طراح هستند برنامه نویس با تسلط بر اصول برنامه نویسی و طراح با احاطه بر اصول زیبایی شناختی و تجربه کافی باید ضمن اینکه مجزا و مستقل عمل می کنند تا تداخلی در کارشان بوجود نیاید در کنار هم باشند.


8. طراحی صفحات وب و بخصوص صفحه اول باید کاملاً هدفمند بوده و با توجه به نیازها و خواسته های مخاطب باشد حتی در تعیین اندازه فونت، اندازه متون و دگمه های صفحه دقت کافی صورت گیرد.


9. مسئول وب و یا همان وب مستر وظایف عمده ای به عهده دارد. او باید محتوا را تولید کرده و آنها را در صفحات HTML جای دهد ویرایش و تنظیم فرمها و عکسها نیز به عهده او است. او باید گرافیست و آشنا به امکانات اینترنتی باشد و در نهایت ناظر پایگاه و مسئول کارکرد صحیح شبکه باشد.


10. یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها پاسخگویی به نامه ها، انتقادات و نقطه نظرات مختلف مخاطبان و انعکاس آن به واحدهای ذیربط است.


11. اشاره به جوابیه های این مخاطبان در صفحه اول و شرح آن در سایر صفحات یکی دیگر از عواملی است که باعث ترغیب مخاطب در ارتباط گیری از طریق سایت می شود.


12. هماهنگی تصاویر و صفحات و وضوح آنها، خوانا بودن متون در واقع اصلی ترین مواردی هستند که قبل از تعیین یک URL و آغاز بکار سایت باید کنترل شود.


علاوه بر موارد فوق برای صفحه اول بسیار مهم است که روابط عمومی تمام تلاش خود را بکند تا نیازهای اساسی مورد نیاز مخاطبان خود را پاسخ دهد. در موارد فوق این نیازها بدون طبقه بندی ارائه شده بودند اما باید در نظر داشت که شما تنها با شناسایی دقیق مخاطبانتان و نیازهای آنها می توانید در چک لیستی مرتب و مدون این نیازها را طبقه بندی کرده و اسباب پاسخ به آنها را برای مخاطبان فراهم کنید.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد