درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 1 آبان 1396 - 19:37   

جوایز دکتر فرهنگی و ساروخانی اهدا می‌شود

  جوایز دکتر فرهنگی و ساروخانی اهدا می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

الگوی جریان‌سازی خبری در روابط عمومی طراحی شد

  الگوی جریان‌سازی خبری در روابط عمومی طراحی شد


ادامه ادامه مطلب دو

مایکروسافت «سرفیس‌های» جدیدی ارائه می‌کند

  مایکروسافت «سرفیس‌های» جدیدی ارائه می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تقویم روز ارتباطات/ تاسیس تلویزیون دولتی ایران و گسترش آن

  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس تلویزیون دولتی ایران و گسترش آن


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر ارتباطات و سخنان خوبی که به خاطر می‌سپاریم
  مایکروسافت «سرفیس‌های» جدیدی ارائه می‌کند
  مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس: وظیفه روابط عمومی شفاف‌سازی و نمایش عملکرد به شهروندان است
  مرکز نوآوری بانک ملی ایران، گام تازه ای برای حمایت از استارت آپ ها *
  تقویم روز ارتباطات/ زادروز یک روزنامه نگار پُرکار ایران ـ نظرات «جنان صفت» در حرفه روزنامه نگاری
  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس تلویزیون دولتی ایران و گسترش آن
  تقویم روز ارتباطات/ قتل شش روزنامه نگار در یک شهر روسیه
  15 ایده سریع روابط عمومی‌
  پنج توصیه مهم برای راه اندازی یک کسب و کار
  معاون روابط عمومی و اموربین الملل سازمان تعاون روستایی کشور: روابط عمومی ها نقش اصلی در تغییر نگرش در دستگاه های اجرایی دارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12596صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 20 مرداد 1396 - 10:49
تقویم روز ارتباطات/ دشواری بزرگ و جهانی روزنامه ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در پی انتشار مقاله هشدار دهنده نشریه «کریسچن ساینس مانیتور» که در شماره نهم آگوست 2005 این نشریه انتشار یافته بود،
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در پی انتشار مقاله هشدار دهنده نشریه «کریسچن ساینس مانیتور» که در شماره نهم آگوست 2005 این نشریه انتشار یافته بود، اصحاب نظر مرکب از جامعه شناس، روانشناس، روزنامه نگار و دست اندر کاران فنون کامپیوتر و اینترنت در باره کاهش فروش رسانه های چاپی به ذکر عوامل و راه حلها پرداختند. مانیتور نوشته بود که ناشران روزنامه ها این روزها سخت نگرانند زیرا که شمار مخاطبان آنها هر روز کم می شود، اعتماد مردم نسبت به مطالب روزنامه ها رو به کاهش است و ناشران نمی دانند که مشکل از عرضه مطالب است که مطابق خواست و سلیقه مخاطب کنونی آگاهتر از گذشته (قرن 21 ) نیست و یا این که عوامل دیگری دارد.


    جامعه شناسانی که در این باره اظهار نظرکرده بودند متفقا گفته بودند که سردبیر روزنامه باید مانند هر عرضه کننده کالا، جنس خود را مطابق سلیقه و تمایل مشتری تهیه کند و این میل و سلیقه عاملی متغییر است. یک زمان مردم علاقه داشتند مطابق اشراف فرانسوی و با تشریفات و اتیکت غذا بخورند، ولی حالا خوردن ساندویچ به صورت سرپایی و یا در داخل اتومبیل را می پسندند.

 

صاحبان رستوران هایی که خود را با این سلیقه تطبیق داده و ساندویچ ساز شده اند پیروز بوده اند ولی سردبیران روزنامه ها هنوز می خواهند خواست و سلیقه و سیاست خود را به مخاطب تحمیل کنند. تا پیش از پیدایش اینترنت و وب سایت ها، مخاطبان چاره ای جز خواندن روزنامه ها نداشتند، ولی اینک وبلاگها شده اند رقیب روزنامه ها و هر مخاطب می داند که در کدام وبلاگ مطلب مورد علاقه اش را می تواند به دست آورد و آن را برای دوستان نیز ای میل می کند و دیگر نیازی به خرید روزنامه، مگر مشاهده اعلان های کوتاه نیازمندی ها و تفسیر ها ندارد. یکی از دلایل توجه مخاطبان سابق روزنامه ها به وبلاگها این است که صاحب هر وبلاگ روی تخصص و علاقه خود کار می کند و رویدادها را با اظهار نظر خود و به صورت خلاصه و روشن (زبان مردم معمولی) منعکس می سازد و محدودیت و واهمه و ملاحظه روزنامه را ندارد. چرا مردم دوباره به خواندن روزنامه های حزبی کشش پیدا کرده اند زیرا که می دانند هرکدام از آنها برپایه ایدئولوژی و سیاست حزب درباره چه موضوعهایی می نویسد.

 

نشریات حزبی مقید به انتشار خبر مطلق و یا همه خبرهای روز نیستند و رویدادها را از دیدگاه حزب بررسی و با اظهار نظر منعکس می کنند و مخاطب مایل است از همه نظرها درباره یک تصمیم آگاه شود و سردبیران روزنامه های عمومی (حرفه ای) با این که به این واقعیت پی برده اند، هنوز حاضر به نقل از مطالب روزنامه های حزبی نیستند، چرا؟. و به دلیل این بی اعتنایی (و شاید خودخواهی و غرور) است که دارند تیراژ خود را به وبلاگها می بازند. در سابق، مخاطبان اخبار و آگهی های رسمی را در روزنامه می خواندند، ولی اینک در وب سایت هر سازمان و هر مقام، از رئیس جمهور گرفته تا مدیر مدرسه ابتدایی. آگهی های موسسات هم کوتاه شده است. تنها عنوان آگهی را به روزنامه می دهند و در زیرش می نویسند که مشروح آن در «وب سایت» به نشانی ....


    روانشناسانی که در این زمینه نظر داده اند به نوبه خود گفته بودند که طبق بررسی های آنان، اگر روزنامه های حرفه ای (مستقل) خود را با سلیقه مخاطب امروز که به مراتب آگاهتر از والدینش است و شکیبایی کمتری دارد تطبیق ندهند و متاعی مطابق خواست او تولید نکنند بازهم تیراژ از دست خواهند داد و در نتیجه آگهی و درآمد. نسل تازه، ساده زندگی می کند و ساده نویسی، واضح نویسی و کامل نویسی را دوست دارد و اگر سردبیران به این روحیه و روانشناسی مخاطبان تازه توجه نکنند باید خود را برای برگزاری مجلس ترحیم روزنامه آماده سازند. ادامه بی اعتنایی در این امر نوعی خودکشی است.


    کارشناسان رایانه و اینترنت اظهار داشته بودند: روزگاری، عشق مردم داشتن اتومبیل بود و اینک اینترنت جای آن را گرفته است و استفاده از آن هر روز آسانتر می شود و تهیه «وب سایت» و نگهداری از آن به آسانی نوشیدن آب است و هر ماه حدود ده دلار هزینه دارد که دهها و بلکه صدها هزار بار کمتر از انتشار یک روزنامه فقط در یک روز است. لینک ها مبادله سریع معلومات و ارتباط وب سایت ها را آسان ساخته اند. لپ تاپ های بدون سیم در هر جا که دارنده آن باشد وی را با جهان و هرچه که در آن است مرتبط می کنند و سردبیران روزنامه ها با توجه به این وضعیت باید راهی در پیش گیرند که مخاطب پس ازهمه جستجوهایش در اینترنت، بازهم احساس نیاز به روزنامه کند و آن را با اشتیاق خریداری و مطالعه کند. ذخیره (سیو) و استفاده بعدی بدون نیاز به تایپ کردن مطالب، از امتیازات دیگر رایانه و اینترنت است.


    از میان روزنامه نگاران، ریچارد پوسنر Richard Posner از نیویورک تایمز با صراحت گفته بود که روزنامه ها راهی جز تغییر روش سنتی ندارند. به همان گونه که پس از پیدایش رادیو تلویزیون دست به رقابت زدند و خود را با آن وضعیت مطابقت دادند باید یک بار دیگر در کل روشهای خود تجدید نظر کنند. در جهان امروز با گسترش وبلاگ نویسی، همه مردم هر آن که بخواهند می توانند روزنامه نگار شوند که ما عنوان «سیتیزن ژورنالیست» به آنان داده ایم. این بار، روزنامه ها و ژورنالیست های حرفه ای باید با این طبقه رقابت کنند که کار آسانی هم نیست، ولی شدنی است.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس تلویزیون دولتی ایران و گسترش آن


  تقویم روز ارتباطات/ قتل شش روزنامه نگار در یک شهر روسیه


  تقویم روز ارتباطات/ زادروز یک روزنامه نگار پُرکار ایران ـ نظرات «جنان صفت» در حرفه روزنامه نگاری


  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  استفاده از هرم تبلیغاتی برای رسیدن به مشتریان بیشتر


  تصویری/ ژست‌های جالب حیوانات جلوی دوربین عکاسان


  15 ایده سریع روابط عمومی‌


  ایده های روابط عمومی


  رادیوی اسرارآمیز؛ ایستگاهی که معلوم نیست گرداننده‌اش کیست


  پنج توصیه مهم برای راه اندازی یک کسب و کار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی "چگونگی توسعه خلاقیت های کارآمد در روابط عمومی" اعلام شد