درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 شهریور 1399 - 02:05   

کار نقطه نارنجی در آپدیت جدید آیفون چیست؟

  کار نقطه نارنجی در آپدیت جدید آیفون چیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل برای ششمین‌بار حساب کاربری «پرس تی‌وی» در یوتیوب را مسدود کرد
  یک قاضی آمریکایی فرمان حذف پیام‌رسان چینی «وی چت» را متوقف کرد
  چگونگی ایجاد تغییرات بزرگ در کسب‌وکارهای کوچک
  کمک‌های اجتماعی یونیلور در عصر کرونا
  سیاستگذاری روابط عمومی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی
  مراسم تجلیل از پیشکسوت روابط عمومی پست برگزار شد
  گوش دادن همراه با همدلی
  هرگز اجازه ندهید یک بحران خوب به هدر برود!
  اقتصادهای نوآور در ۲۰۲۰
  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ هپی لند معرفی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12500صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 17 مرداد 1399 - 01:16
تقویم روز ارتباطات/ روزنامه نگاری که کار او انتقاد از روزنامه ها و روزنامه نگاران بود
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «دیوید شاو David Shaw» روزنامه نگاری که دهها سال کارش نقد کار روزنامه نگاران دیگر بود چهارم آگوست 2005 در 62 سالگی در لس آنجلس درگذشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «دیوید شاو David Shaw» روزنامه نگاری که دهها سال کارش نقد کار روزنامه نگاران دیگر بود چهارم آگوست 2005 در 62 سالگی در لس آنجلس درگذشت. وی پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه وارد کار روزنامه نگاری شده بود و پوشش اخبار مربوط به خوراک مردم (رستورانها، خواربارفروشی ها، کارشناسان تغذیه، مسمومیت های غذایی و ...) نخستین سمتی در تحریریه بود که بر عهده اش قرار داده شده بود.


     دیوید پس از ارتقاء از خبرنگار یک به خبرنگار 3، داوطلب کار خبرنگاری اینوستیگیتیو (دنبال کردن یک قضیه همانند کارآگاه پلیس) شد و پس از به دست آوردن تجربه در این کار، در تحریریه لس آنجلس تایمز برای خود یک سمت تازه به وجود آورد که قبلا به آن صورت سابقه نداشت و آن نقد کار سایر روزنامه نگاران بود؛ از طرز تهیه مطلب تا سبک نگارش و کشف ارتباط آنان با مقامات، اصحاب قدرت و منافع. دیوید عقیده داشت که به همان گونه که روزنامه نگاران در جامعه در جستجوی ضعف ها و قوت هستند تا برنگارند و مسائل روشن، شکافته و حل شود، باید روزنامه نگارانی هم باشند که ضعف و عیب رسانه ها را بنویسند تا اصلاح شوند و ترقی کنند و هیچکس نباید از این کار رنجش داشته باشد زیرا که روزنامه نگار دوست همه است و عیب را با هدف کمک به رفع شدن آن بیان می دارد، نه از راه دشمنی.


     دیوید به این کار ادامه داد و به دلیل تاثیرگذاری نوشته هایش، چند جایزه بزرگ روزنامه نگاری ازجمله جایزه پولیتزر گرفت.


     وی عمدتا در لس آنجلس تایمز می نوشت و مطالب این روزنامه هم از انتقادهای او مستثنی نمی شدند. «دین باکت» سردبیر اجرایی لس آنجلس تایمز گفته است: چون نوشته های «دیوید شاو» همه اش درس بود، ما از ادامه کار او استقبال می کردیم. نوشته های او تا نزدیک به صد درصد مخاطب (خواننده) داشت به گونه ای که اگر اشتباه یک روزنامه نگار در هر رسانه به چشم او نمی خورد تا نقد کند، مردم جریان را به وی اطلاع می دادند تا بنویسد. بنابراین کار دیوید به پیشرفت ژورنالیسم کمک بسیار کرده است و جای تعجب نیست که ما به او پول و جای نوشتن می دادیم تا از کار خودمان انتقاد کند.


     درباره دیوید شاو، دهها روزنامه نگار از جمله معروفترین مفسران گفته اند که هنگام نوشتن دقت می کردند که مطلب آنها روز بعد مورد انتقاد او قرار نگیرد و کار دیوید که یک نوآوری بشمار آمده است یک کمک بزرگ به ارتقاء ژورنالیسم حرفه ای در جهان بود.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نقش متقابل روابط‌عمومی و افکارعمومی


  تقویم روز ارتباطات/ «ادی آدامز» فتوژورنالیست معروف که یک عکس او مسیر جنگ ویتنام را تغییر داد


  شش کلید طلایی برای توسعه انتظارات مشتریان


  چگونه تمرکز اطلاعاتی به وجود آوریم


  رسانه؛ ماهیتی افشاگرانه یا اصلاح گرایانه ...


  نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود تصویر برند


  کسب رتبه برتر کشور توسط روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان یزد


  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ هپی لند معرفی شد


  ضرورت تولید محتوای دیجیتال در ایران


  خبرنگاران برای پوشش رقابت های والیبال شهروند ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی