درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 00:00   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1250صفحه نخست » دوشنبه، 9 مرداد 1391 - 05:23
المپیک و اپراتورهای موبایل
م.ر.بهنام رئوف - اپراتورهای تلفن همراه ایران سرویس‌های پیامکی متعددی را همزمان با بازی‌های المپیک برای مشترکان راه اندازی کرده‌اند
  

 

تلفن همراه این روزها به عنوان یکی از وسایل لاینفک زندگی اجتماعی انسان‌ها تبدیل شده است، هر چند که کاربرد این وسیله ارتباطی تا 10 سال پیش تنها مکالمه بود، اما با آمدن سرویس پیامک و به تدریج GPRS و استفاده از اینترنت، کاربردهای این وسیله ارتباطی روز به روز افزایش پیدا کرد، هر چند که این روزها استفاده از اینترنت همراه در بین کاربران اکثر اپراتورهای جهانی افزایش پیدا کرده و به دنبال آن نیز به کارگیری برنامه‌های کاربردی روی گوشی‌های هوشمند فراگیر شده است، اما سرویس‌های ارزش افزوده بر بستر پیامک و بطور کلی خود سرویس پیامک همچنان از جذابیت بالایی در بین کاربران تلفن همراه برخوردار است.
درآمدهای میلیاردی
بر اساس آمارهای جهانی هم اکنون نزدیک به 75 میلیون پیامک در دقیقه توسط کاربران جهانی ارسال می‌شود. در ایام منتهی به تعطیلات کریسمس در سطح جهان نیز حدود 55 میلیارد پیامک ارسال شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد ترافیک ارسال پیامک در سطح جهان حدود 30 درصد افزایش یافته است.
براساس برآوردهای انجام شده از مجموع حدود 55 میلیارد پیامک ارسالی در سطح جهان در کریسمس سال میلادی جاری تنها 6 میلیارد پیامک مربوط به آمریکای شمالی بوده و جالب آنکه در کشور فیلیپین با 66 میلیون جمعیت بیش از سه میلیارد پیامک در آستانه تعطیلات کریسمس رد و بدل شده است. براساس گزارش موسسه تحقیقاتی ABI، میزان درآمد جهانی پیامک در سال 2013 به بیش از 177 میلیارد دلار می‌رسد که این میزان درآمد حدود 83 درصد درآمد 212 میلیارد دلاری پیش‌بینی شده برای پنج سال آینده است.
این موضوع همانند روند جهانی در کشور ما نیز توسط کاربران تلفن همراه هم پیگیری می‌شود. به عنوان مثال چندی پیش و از سوی یکی از اپراتورهای تلفن همراه در کشور اعلام شده بود که 74 درصد از درآمد این اپراتور از محل ارسال پیامک است. هر سال و پس از پایان تعطیلات نوروز بین اپراتورهای کشور بر سر ارائه آمار ارسال پیامک‌های نوروزی رقابت تنگاتنگی رخ می‌دهد. به عنوان مثال کاربران ایرانی در پنج روز اول سال جاری 28 میلیارد تومان به اپراتورهای تلفن همراه عیدی دادند. مشترکان تلفن همراه در هفته نخست سال نو شمسی بالغ بر 8/2 میلیارد پیام کوتاه تبریک به یکدیگر ارسال کرده‌اند که این آمار افزایش بیش از 70 درصدی ارسال SMS از سوی مشترکان را نشان می‌دهد.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از افزایش 74 درصدی ارسال پیامک در پنج روز نخست سال 91 در مقایسه با نوروز سال 1390 خبر داده و اعلام کرده است که در این بازه زمانی بالغ بر 2 میلیارد و 834 میلیون و 528 هزار و 748 پیامک از سوی مشترکان اپراتورهای تلفن همراه ارسال شده که این رقم در مقایسه با پنج روز نخست سال گذشته بالغ بر 74 درصد رشد را نشان می‌دهد و نسبت به مدت مشابه در سال 1389 حاکی از رشد 192 درصدی است. این آمار نشان می‌دهد که در 5 روز نخست فروردین‌ماه امسال به طور میانگین روزانه بیش از 566 میلیون و 905 هزار و 749 پیامک در میان مشترکان اپراتورهای تلفن همراه مبادله شده است. در پنج روز نخست نوروز 90 نیز در مجموع تعداد یک میلیارد و 626 میلیون و 547 هزار و 750 پیامک توسط مشترکین تلفن همراه مبادله شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یعنی در سال89 تنها 970 میلیون پیامک بوده است.
اما در کنار پیامک‌های معمولی ارسالی توسط کاربران تلفن همراه این روزها استفاده از سرویس‌های ارزش افزوده نیز در بین کاربران افزایش یافته است. البته در این بین نباید از نقش اپراتورها در تبلیغ و به کارگیری سرویس‌های ارزش افزوده از یک سو و تعریف سرویس‌های محتوایی عجیب از سوی دیگر غافل ماند.
سرویس‌های المپیکی
امروزه در صنعت تلفن همراه، علاوه بر امکان مکالمه صوتی، خدمات گوناگونی به مشترکان ارائه می‌شود. این خدمات که می‌توانند در صنایع بسیار مختلف، برای توسعه بازار، با صرف هزینه بسیار کم یا ناچیز مورد استفاده قرار گیرند، با نام خدمات ارزش افزوده (VAS) شناخته می‌شوند. خدمت ارزش افزوده که مخفف آن در انگلیسی VAS خوانده می‌شود یک اصطلاح در حوزه مخابرات است و به خدماتی که اضافه بر کاربردهای اصلی به همراه محصول یا خدمت اصلی ارائه می‌گردد، اطلاق شده ‌است. مثلا در زمینه تلفن همراه و به طور عام شبکه GSM خدماتی از جمله خدمات پیام کوتاه، USSD GPRS، پیام چندرسانه‌ای (MMS) و تمامی خدمات جانبی دیگر جزو خدمات ارزش افزوده GSM محسوب می‌شوند.
این روزها اما با آمدن شبکه‌های اجتماعی کاربران بیشتر به سمت استفاده از خدمات این شبکه‌ها روی آورده‌اند. تاسیس صفحات گوناگون و ارائه مینی مال‌های متنوع، جذاب و طنز باعث شده تا اپراتورهای تلفن همراه هم از این فرصت استفاده کرده و سرویس هایی نزدیک به همین عناوین را در بخش سرویس‌های ارزش افزوده مبتنی بر پیامک راه‌اندازی کنند. سرویس هایی همچون پ ن پ، فک و فامیل داریم، شما یادتون نمیاد که و... از جمله سرویس‌هایی هستند که این روزها با الهام از شبکه‌های اجتماعی در اختیار کاربران تلفن‌همراه قرار می‌گیرد. البته تفاوت این سرویس‌ها در این است که مشترک برای اطلاع از محتوای این سرویس‌ها باید هزینه هم پرداخت کند.
فارغ از این سرویس‌ها اما مناسبت‌های خاص نیز بهترین زمان برای اپراتورهای تلفن همراه است که به تعریف سرویس ارزش افزوده پیامکی بپردازند. این روزها که بازی‌های المپیکی در جریان است دو اپراتور تلفن همراه هم سرویس‌هایی را برای این منظور راه‌اندازی کرده‌اند.
به عنوان مثال همراه اول با حضور تیم‌های ورزشی کشور در المپیک 2012 لندن، به منظور بهره‌مندی هموطنان ورزش دوست از تازه‌ترین اخبار المپیکی، بسته‌های ویژه‌ای از خدمات پیامکی المپیک را به مشترکان خود عرضه می‌کند.
مشترکان همراه اول با دو بسته ویژه المپیک خدمات پیامکی همراه اول، در جریان لحظه‌های داغ و سرنوشت ساز این رویداد بزرگ جهانی قرار می‌گیرند.
در بسته نخست «روزنگار»، «اخبار و حواشی مسابقات»، «مسابقه» و «اتاق پیامکی المپیک» در نظر گرفته شده است که مشترکان علاقه مند می‌توانند جهت دریافت اخبار و حواشی بازی‌ها حرف M یا کلمه «المپیک»، روزنگار MD یا «روز»، مسابقه حرف C یا «مسابقه» و جهت عضویت در اتاق گفت‌وگوی المپیک CS یا کلمه «مدال» را به شماره 2050 پیامک کنند.
بسته دوم، شامل سرویس‌های متنوع «اخبار نتایج مسابقات، حاشیه ‌ها و خبرهای ویژه، بیوگرافی بازیکنان و تیم ها، مجموعه‌های هواداران، نظرسنجی‌ها و مسابقات سرگرم‌کننده و مهیج» است. برای بهره‌مندی از سرویس‌های بسته دوم، مشترکان علاقه‌مند کافی است عدد 2012 را به شماره 2012 ارسال کنند.
ایرانسل اما در این دوره اسپانسر و حامی کاروان اعزامی به مسابقات المپیک است. کاربران این اپراتور هم می‌توانند با ارسال شماره (3322) به 8494 در پیشخوان المپیک ثبت‌نام کنند و جدیدترین اخبار المپیک را دریافت نمایند. همچنین این کاربران می‌توانند برای عضویت در کلوپ هواداران المپیک عبارت (OZV 2012) را به شماره 8282 ارسال نمایند.

http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=311415

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد