درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:00   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12490صفحه نخست » پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 18:47
دستاوردهای جام جهانی فوتبال برای کسب‌وکار
مترجم: هوتسا عسکری‌نسب - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دنیای ورزش همیشه منبعی الهام‌بخش برای رهبران کسب‌وکار به شمار می‌آمده است. «جام‌جهانی فوتبال» هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و باید این فرصت را غنیمت شمرد و درس‌های خاصی از بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان آموخت. چندی پیش، کشور برزیل، میزبان این دوره از مسابقات، شاهد بازی‌های هیجان‌انگیز بود و همه چیز بدون زرق و برق و در حد متوسط برگزار شد. این مقاله به بررسی پنج دستاورد مهم از این رویداد برای کسب‌وکار و کارآفرینان می‌پردازد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دنیای ورزش همیشه منبعی الهام‌بخش برای رهبران کسب‌وکار به شمار می‌آمده است. «جام‌جهانی فوتبال» هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و باید این فرصت را غنیمت شمرد و درس‌های خاصی از بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان آموخت. چندی پیش، کشور برزیل، میزبان این دوره از مسابقات، شاهد بازی‌های هیجان‌انگیز بود و همه چیز بدون زرق و برق و در حد متوسط برگزار شد. این مقاله به بررسی پنج دستاورد مهم از این رویداد برای کسب‌وکار و کارآفرینان می‌پردازد.

 تیمی قوی است که متعادل باشد
این نکته را می‌توان به وضوح در بازی نیمه نهایی بین دو تیم آلمان و برزیل که با نتیجه هفت بر یک به نفع تیم ملی آلمان تمام شد، مشاهده کرد. درحالی‌که ذکر یک دلیل واحد برای چنین شکست بی‌رحمانه‌ای دشوار به نظر می‌رسد اما بسیاری از افراد دلیل این شکست را بی‌نظمی و سردرگمی‌های بازیکنان تیم برزیل در طول بازی و همچنین نبود دو تن از بازیکنان اصلی این تیم یعنی «نیمار» و «تیاگو سیلوا» دفاع وسط (کاپیتان تیم) عنوان کردند. مدیران کسب‌وکار توجه داشته باشند که داشتن افراد استثنایی در کنار خود عالی است اما در نهایت کل تیم باید با همکاری یکدیگر و به صورت گروهی از عهده حل مشکلات برآیند. 
وابستگی بیش از حد به یک یا دو کارمند درخشان که ممکن است به‌طور ناگهانی یا به دلایلی دیگر آنان را در اختیار نداشته باشید، شما را به دردسرهای بزرگ می‌اندازد. 

  تاثیر آماده‌سازی طولانی‌مدت
به‌رغم داستان‌ها و افسانه‌های رایج در دنیای ورزش و کسب‌وکار، موفقیت معجزه‌ای نیست که یک‌شبه اتفاق بیفتد بلکه اغلب ناشی از سرمایه‌گذاری بلندمدت در زمان و تلاش واقعی است. هیچ تیمی به این اصل بیشتر از آلمان معتقد نیست. در سال 2002 بعد از انجام یکسری مسابقات دلسردکننده، آلمان یک برنامه ملی، درازمدت و فشرده را مبنی بر یافتن بهترین نخبه‌های جوان و بااستعداد فوتبال این کشور آغاز کرد تا آموزش‌های لازم را جهت ارتقای تیم ملی انجام دهد. 12 سال بعد یعنی در سال 2014، ثمرات اتخاذ آن استراتژی، کاملا طی مسابقات جام جهانی قابل مشاهده بود و نهایتا آلمان‌ها پیروز میدان شدند. شما چه مربی ورزشی باشید یا یک مدیرعامل، پیغام جام جهانی نمی‌تواند برای شما از این روشن‌تر باشد. تربیت صبورانه و مداوم افراد بااستعداد و روند تشکیل یک تیم ممکن است از نظر زمانی طول بکشد اما در پایان نتایج پربارتری به همراه خواهد داشت. 

  بررسی مسابقات 
آیا فکر می‌کنید صرفا با مطالعه اطلاعات آماری ارائه شده در وب‌سایت رقبا، به شناخت کافی از آنان دست یافته‌اید؟ شاید زمان آن فرا رسیده باشد تا درسی از «تیم کرول» دروازه‌بان ذخیره هلند بگیریم. او به تیمش برای برد در یک بازی بسیار هیجان‌انگیز، کمک شایانی کرد. باید از او به‌خاطر مهارت در گرفتن ضربه‌های پنالتی در بازی یک‌چهارم نهایی در برابر کاستاریکا تشکر ویژه کرد. هنگامی که از تیم هلند در مورد چگونگی آمادگی در برابر گرفتن ضربات پنالتی سوال شد، دروازه‌بان تیم «تیم کرول» گفت: تمامی اعضای تیم پیش از هر بازی دور هم جمع می‌شدند و فیلم ضربات پنالتی تک‌تک بازیکنان تیم حریف را بررسی می‌کردند تا با آشنایی با عادات آنها، بتوانند نوع ضربه بازیکنان تیم مقابل را با دقت بیشتری پیش‌بینی کنند. در این صورت است که درک بهتری از رقیب خود پیدا خواهید کرد.

  سعی در نباختن همان اراده برای بردن نیست
بر عکس بازی تماشایی و پربرخورد مرحله نیمه‌نهایی برزیل و آلمان، دومین بازی نیمه نهایی بین هلند و آرژانتین بی‌شک یکی از خسته‌کننده‌ترین مسابقات در کل جام بود. درک دلیل آن هم زیاد سخت نیست. با وجود خطرات بالا و باخت تحقیرآمیز برزیل، هیچ‌یک از بازیکنان دو تیم نمی‌خواستند مرتکب اشتباهی شوند که به قیمت نرفتن تیمشان به فینال جام جهانی تمام شود. اما همین موضوع نشان می‌دهد که می‌توان یکی از مهم‌ترین درس‌های کسب‌وکار را از جام‌جهانی آموخت: قطعا بازی برای نباختن مانند بازی برای برنده شدن نیست. مهم نیست یک کارفرمای تازه‌کار هستید یا مدیر ارشد مشهور، هنگامی که گزینه‌های بدون ریسک را جایگزین گزینه‌های خلاق می‌کنید، از خطرات هوشمند اجتناب می‌کنید و از تمام نیرو‌های بالقوه، مهارت‌ها و منابع خود برای کسب موفقیت استفاده نمی‌کنید، ممکن است با فرار کردن نبازید، اما آیا واقعا برنده هستید و در موقعیت عالی قرار دارید؟
این جام جهانی را نمی‌شود بدون اشاره به تلاش قهرمانانه تیم‌های موفق تصور کرد. عملکرد بعضی از این تیم‌ها به قدری غیرمنتظره و عالی بود که به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کردند. با اینکه شکست را تجربه کردند اما عملکرد شجاعانه تیم آنها، احترام و غرور را برایشان به همراه داشت. پس از تحمل هر شکستی و حتی در دنیای کسب‌وکار به این فکر کنید در مقابل آنچه از دست داده‌اید چه چیزی عایدتان شده است. به جای توجه به شکست‌ها و فکر درباره آن بر ماحصل کار مانند دانش، مهارت، تجربه و اعتماد به نفس تمرکز کنید. شاید تعجب کنید، در مقابل چیزهایی که از دست می‌دهید تا چه اندازه قابلیت به دست آوردن و یادگیری خواهید داشت. دستاوردهای مورد علاقه شما از جام‌جهانی امسال چه بود؟

منبع: Forbes روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد