درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 2 مهر 1397 - 10:54   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین

  اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین


ادامه ادامه مطلب دو

آشنایی با دو نمونه موفق بازاریابی محتوا در صنعت نوشیدنی

  آشنایی با دو نمونه موفق بازاریابی محتوا در صنعت نوشیدنی


ادامه ادامه مطلب سه

نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن

  نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  18 عذر و بهانۀ مشهور برای اشخاص ناموفق
  پویش رسانه ای
  سکوت مدیریتی در برابر افکار عمومی!
  مهارت‌ها و الزامات یک مدیر روابط عمومی
  «حسن مظفری» مدیرکل روابط‌عمومی استانداری زنجان شد
  پرداخت 11 هزار فقره تسهیلات بانک ملّی ایران برای خود اشتغالی و مشاغل خانگی
  انتصاب معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات شهرداری تهران
  معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرد؛ تسهیلاتی برای توسعه رسانه‌ها در فضای مجازی
  سازمان بورس عضو انجمن بین المللی روابط عمومی شد
  تسهیلات ویژه برای توسعه رسانه‌ها در فضای مجازی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12411صفحه نخست » فناوری نودوشنبه، 28 خرداد 1397 - 09:41
انتشارات الکترونیک در روابط عمومی
انتشار از دیرباز وسیله ای برای تخلیه آنچه در ذهن آدمی می گذرد بوده و بـــه فرد توانایی می دهد تا ایده ها، عقاید، داستانها و هرآنچه به آن می اندیشد را در معرض دید عموم قرار دهد. اما انتشارات الکترونیکی صدها بار این کار را آسانتر کرده است. انتشارات الکترونیکی، فرآیند تولید و اشاعه اطلاعات از طریق ابزار الکترونیکی شامل پست الکترونیکی و وب است.
  

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انتشار از دیرباز وسیله ای برای تخلیه آنچه در ذهن آدمی می گذرد بوده و بـــه فرد توانایی می دهد تا ایده ها، عقاید، داستانها و هرآنچه به آن می اندیشد را در معرض دید عموم قرار دهد. اما انتشارات الکترونیکی صدها بار این کار را آسانتر کرده است.


انتشارات الکترونیکی، فرآیند تولید و اشاعه اطلاعات از طریق ابزار الکترونیکی شامل پست الکترونیکی و وب است.


هزینه پایین این روش، امکان انتشار هر مطلبی و جذب میلیون ها خواننده از مشخصات اصلی آن است.


خبرنامه الکترونیکی، دیسک نوری، کتاب های الکترونیکی، پروتکل های انتقال فایل (FTB) سیستم تابلو اعلانات (BBS) و گروه های مباحثه ای اینترنتی در واقع تمام آن چیزی است که بصورت غیرچاپی در محیط وب عرضه می شود.


جامعه اروپا انتشار الکترونیکی را هر نوع مطلب رسانه غیرچاپی که بتواند به صورت الکترونیکی ذخیره، تحویل و مورد استفاده قرار گیرد، تعریف کرده است.

مزایای انتشارات الکترونیک در روابط عمومی
1. سرعت انتقال پس از انتشار در محیط الکترونیک بسیار زیاد است.
2. هزینه انتشار متون کمتر است.
3. سرعت بازکردن مطالب بیشتر است.
4. فرآیند انتشار مراحل کوتاه و کم هزینه تر است.
5. دسترسی کاربران از نقاط دور آسان و سریعتر است.
6. امکان مقایسه متون مشابه با سرعت بیشتر و زمان و هزینه کمتر میسر است.
7. امکان پرهیز از دوباره کاری تسهیل می­شود.
8. کاوش در متون الکترونیک از سرعت بالایی برخوردار است.
9. امکان تدوین و طبقه بندی منابع اطلاعاتی در حوزه های گوناگون علوم در حجم بالا و مقیاس وسیع و با سرعت اندک فراهم می گردد.
10. امکان مباحثه و مذاکره، پیرامون مطالب منتشر شده به صورت همزمان (فردی و گروهی) فراهم می­گردد.
11. پدیدآورندگان می توانند مستقیماً اقدام به انتشار مطالب خود بنمایند.
12. اشتراک منابع اطلاعاتی مفهوم وسیع­تر و واقعی­تری می­یابد.
13. قالب بندی متون و تغییر شکل آن به تناسب سلیقه کاربر امکان پذیر است.
14. دسترسی به مفاهیم و موضوعات مرتبط در حوزه­های گوناگون فراهم می گردد.
15. محدودیتهای چاپ مطالب به ویژه مقالات علمی که انتشار آنها در مجلات بسیار دشوار و مستلزم فرآیند طولانی بود از میان رفته است.
16. انحصارات تاحدی کمرنگ­تر شده است.
17. برخی محدودیتها از جمله محدودیتهای زمان و مکان و وجود شرایط خاص رنگ می بازد.
18. بازبینی و ویرایش و اصلاح مطالب آسانتر و سریعتر است.
19. امکان استفاده از سایر رسانه ها (صدا، تصویر و فیلم) همراه متون فراهم شده است.

معایب انتشارات الکترونیک در روابط عمومی
برخی معایب، ذاتی هستند و برخی دیگر عارضی. مانند: مسائل مربوط به شیوه دسترسی کارکنان اما سایر معایب که مهم جلوه می کند عبارتند از:
1. رعایت نکردن حقوق پدیدآورندگان
2. ناکارآمدی کاوشگرهای اینترنتی در بازیابی کامل و دقیق اطلاعات
3. عدم تسلط و مهارت کاربران در بازیابی اطلاعات
4. جابجایی یا حذف سایتهای حاوی اطلاعات
5. مطالعه متون طولانی مستلزم تهیه خروجی چاپی است.
6. استناد به منابع علمی اینترنتی هنوز از اعتبار لازم برخوردار نیست.
7. دسترسی به اطلاعات، مستلزم وجود شرایط و ابزار مناسب است (رایانه، خط ارتباطی، نرم افزار)
8. انتشار الکترونیکی مقالات علمی فاقد پاداش است (برخلاف مقالات چاپ شده نشریات علمی)
9. استانداردهای نشر الکترونیکی از سوی همه ناشران کاملاً رعایت نمی­شود (استاندارد زمانی و قالب­بندی اطلاعات)
10. فراگیر نشدن استفاده از اینترنت در سراسر جهان
11. محدودیتهای بین نشر آزاد در اینترنت توام با چاپ آنها وجود دارد.
12. تردد در ماندگاری مطالب و محیط الکترونیکی
 

با توجه به عوامل فوق باید گفت، انتشارات الکترونیک یک جایگزین مستقل و تمام عیار برای چاپ به شیوه معمول و سنتی نیست و گمان نمی رود در آینده هم چنین امری روی دهد. اما در عین حال در جایگاه خودش می توان از انتشارات الکترونیکی برای پیشبرد اهداف روابط عمومی استفاده کرد.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تاسیس پستخانه در آمریکا با شعار داریوش بزرگ ـ نگاهی به وظایف پستخانه آمریکا


  تقویم روز ارتباطات/ درگذشت امپراتور رسانه ای آلمان


  تلاش زن عکاس برای به تصویر کشیدن حمله تروریستی اهواز


  درخشش عکاسان ایرانی در عکاسی محیط زیست 2018


  اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین


  انتصاب معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات شهرداری تهران


  سکوت مدیریتی در برابر افکار عمومی!


  مشروعیت و کارآیی


  مهارت‌ها و الزامات یک مدیر روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران