درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 26 مرداد 1398 - 22:04   

قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


ادامه ادامه مطلب یک

هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر

  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار

  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیران روابط عمومی های استان موظف به اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه خود هستند
  پیام تبریک مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت پنجاه و نهمین سالروز تأسیس بانک
  بانک رفاه کارگران در حمایت از صنایع کوچک پیشگام بوده است
  تغییر در مدیریت روابط عمومی شورای شهر رشت
  آئین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان ملارد
  برپایی نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق
  بابایی: ارتقاء نقش روابط عمومی ها مستلزم تغییر نگرش مدیران است
  کمک 313 هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران به رونق بخش های اقتصادی
  95 درصد حساب های مشتریان حقیقی بانک ملی ایران، کد شهاب دارند
  آیین تجلیل اعضای شورای اسلامی و شهردار کهریزک از خبرنگاران ری برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12405صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 13 مرداد 1393 - 08:07
اخلاق و روابط عمومی
بهنام ارزین- رئیس اداره روابط عمومی بانک صنعت و معدن - از زمانی که بشر بر روی این کره خاکی زیسته همواره به این اندیشیده که آیا معیاری برای سنجش درست و نادرست بودن رفتارش وجود دارد؟ رفتارهای خیر کدامند و رفتارهای شر کدام، از این مسیر بود که مفهومی به نام ارزش در ذهن او پدید آمد.
  

اخلاق و روابط عمومی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از زمانی که بشر بر روی این کره خاکی زیسته همواره به این اندیشیده که آیا معیاری برای سنجش درست و نادرست بودن رفتارش وجود دارد؟ رفتارهای خیر کدامند و رفتارهای شر کدام، از این مسیر بود که مفهومی به نام ارزش در ذهن او پدید آمد.
ارزش‌ها؛ معیارهای درستی و نادرستی رفتارهای ما هستند و درحقیقت کانون اخلاق را تشکیل می دهند.

شاید نخستین کسی که به شکل سازمان یافته درمورد مقوله اخلاق اندیشیده ارسطو باشد. او ارزش های اخلاقی و یا به عبارتی فضلیت ها را حدوسط دو رذیلت که حاصل افراط و تفریط در فضیلت هایند می داند و براساس عقیده او عمل اخلاقی ( ethical) عملی است که ریشه در این ارزش ها داشته باشد.

پس از ارسطو، در میان اندیشمندان اخلاقی سئوالات بی شماری پدید آمد که شاید مهم ترین آن را می‌توان پرسش « مطلق » و نسبی بودن ارزش ها دانست . آیا واقعاً مفاهیمی مانند عدالت، پاکی ، غیرت ، حیا و........ ثابت و دائمی اند، یا متغیرند و قابل قبض و بسط در معنا؟

مثلاً « کارل پوپر» اندیشمند اجتماعی سده گذشته؛ عدالت را مفهومی نسبی می داند که در دوره های تاریخی مختلف معنایی گوناگون پیدا می کند.

حال نگاهی به نقش روابط عمومی ها در عرصه حیات سازمان های اجتماعی و اقتصادی می اندازیم، بی شک روابط عمومی در جوامع مختلف متأثر از فرهنگ غالب جامعه ای است که در آن فعالیت می کند.

در جامعه ای سودانگار که واقعیت انضمامی انسان وجود حقیقی او شمرده می شود و سخن گفتن از انسان آنگونه که باید باشد اتوپیسم و ایده آلیسم نامیده می شود بی شک روابط عمومی هم، رنگ و لعاب دیگری می گیرد.

اعلام پایان عصرایدئولوژی و اسطوره و سیطره نظریه عدم تعین در فیزیک، انسان امروز را دچار این پندارکرد که هیچ اصل ثابتی وجود ندارد. تنها واقعیت موجود « انسان » است و نیازهای او که باید مرتفع شوند و« اخلاق » براساس روش های قابل اتخاذ برای رفع این نیازها متغیر است.

اما در جوامعی که هنوز اعتقاد و پایبندی به اصول اخلاقی وجود دارد و تجددگرایی بنیاد آن را سست نساخته روابط عمومی ها نیز خود را ملزم به فعالیت در چارچوب ارزش های مقدس می دانند و براین باور نیستند که به هرقیمتی منافع سازمان خویش را تأمین سازند ، در اینجاست که مهارت و هنر ایجاد ارتباط میان نفع و ارزش رخ می نماید.

در حقیقت روابط عمومی موفق تلاش می کند در حالی که از تبلیغات دروغین و ارائه پاسخ های نادرست به مخاطبین خویش احتراز کند و با نشان دادن چهره مردمی تنها به سود صاحبان سهام شرکت خود نیندیشند، بلکه سازمان متبوع خویش را یاری می کند تا در مسیری صحیح گام بردارد و حقیقتاً مبین ارزش و خدمت باشد و اطلاعات شفافش اذهان عمومی را اقناع سازد.

پـاسـخ به چگونگی یافتن این راه غامض و دشوار رسالتی است که بردوش همه کسانی که به روابط عمومی اخلاقی و ارزشگرا می اندیشند سنگینی می کند.

بهنام ارزین
رئیس اداره روابط عمومی بانک صنعت و معدن

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  اطمینان؛ آنچه همه به آن نیاز داریم


  ندای درون کارکنان تان را گوش دهید


  سخنرانان علمی پنجمین همایش تولید محتوا در روابط‌ عمومی مشخص شدند


  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


  هیات مدیره جدید انجمن سواد رسانه ای ایران انتخاب شدند


  شیوه نامه تاسیس مراکز تجاری و بازاریابی محصولات


  رقابت برای جلب مخاطبان، وارد ابعاد و رسانه‎ های جدیدی شده است


  ۶ آمار و روندی که باید در رابطه با روابط عمومی بدانید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی