این سازمان چند ساعت پیش بیانیه‌ای صادر کرد. آن را به فارسی برگردانده‌ام. علی عبدی

...

متن بیانیه‌ی آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد:

«دیشب، در حالی‌که کودکان روی زمین کنار پدرها و مادرهای‌شان در کلاسی در پناهگاهِ تعبیه‌شده از سوی سازمان ملل خوابیده بودند، کشته شدند. این کودکان هنگامی که خواب بودند کشته شدند. این یک توهین به همه‌ی ماست. امروز تمام دنیا باید شرمنده باشد. سراسر جهان بی‌اعتبار شد.

 

ما از پناهگاه‌‌ بازدید کرده‌ایم و شواهد را ثبت کرده‌ایم. همه‌‌ی تکه‌ها و شکاف‌ها و آسیب‌دیدگیِ دیوارها را به دقت وارسی کرده‌ایم. برآورد اولیه‌ی ما این است که اسرائیل مدرسه‌ی ما را مورد هدف قرار داده‌ست، جایی که بیش از ۳۳۰۰ نفر پناه آورده بودند. هنوز خیلی زود است که آمار کشته‌شده‌ها را اعلام کنیم. اما مطمئن هستیم که غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان و همین‌طور کارمندان مسلح سازمان ملل که از این پناهگاه مراقبت می‌کردند، کشته و زخمی شده‌اند. غیرنظامیان افرادی بودند که ارتش اسرائیل از آن‌ها خواسته بود خانه‌های خود را ترک کنند و به پناهگاه بروند.

 

ما هفده بار پیش از این، موقعیتِ دقیقِ مدرسه‌ی ابتدایی جبلیه و این‌که این مکان برای پناه‌دادن به هزاران نفر فلسطینیِ آواره استفاده می‌شود را به ارتش اسرائیل اطلاع داده‌بودیم. آخرین بار ده دقیقه به نه دیشب بود، تنها چند ساعت پیش از حمله‌ی مرگ‌بار.

 

من به قوی‌ترین شکل ممکن، نقضِ قوانین بین‌المللی توسط نیروهای اسرائیلی را محکوم می‌کنم.

 

این شش‌اُمین بار است که به یکی از مدرسه‌های ما حمله می‌شود. کارمندان ما، یعنی افرادی که رهبران اقدامات انسان‌دوستانه هستند، دارند یکی بعد از دیگری کشته می‌شوند. پناه‌گاه‌ها بیش از ظرفیت‌شان شده‌اند. اگر اسرائیل به حملات خود به پناه‌گاه‌های ما ادامه دهد، خیلی زود ده‌ها هزار نفر باید در خیابان‌های غزه بمانند، بدون غذا، آب و سرپناه.

 

ما از حوزه‌ی انسان‌دوستی فراتر رفته‌ایم. ما الان وارد حوزه‌ی مسئولیت‌پذیری شده‌ایم. من از جامعه‌ی بین‌المللی می‌خواهم که یک اقدام سیاسی بین‌المللی و فوری برای پایان دادن به
این کشتار اتخاذ کنند.»

 

۳۰ جولای -- ۸ مرداد

متن انگلیسی بیانیه
http://goo.gl/dffKh0