درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 06:03   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک
  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12249صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 5 مرداد 1393 - 08:07
لزوم توجه بیشتر مدیران شهرستان به روابط عمومی‌ها و خبرنگاران
مدیران، بخصوص مدیران ارشد به حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی خود توجه ویژه ای داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خبرنگاران، مسئولین و کارشناسان روابط عمومی ها و مدیران معمولاً در راستای پوشش اخبار و وقایع پیرامون خود و پاسخگویی به مردم و درک مشکلات آنها همواره نیازمند یکدیگرند اما یک روابط عمومی ضعیف می تواند تمام این پلهای ارتباطی مثبت را خراب کند.
عدم موضع گیری صحیح مدیران دربرابر خبرنگاران معمولاً باعث افزایش روند انتقاد از یک مجموعه کاری می شود اما نکته بدتر اینست که مدیر مربوطه بدون اینکه کوچکترین اطلاعی از چند چون ماجرا داشته باشد بخاطر یک موضع گیری ناشیانه بخش روابط عمومی خود، مورد آماج انتقادات قرار گیرد.
متاسفانه عملکرد تعدادی محدود از واحدهای روابط عمومی شهرستان آنچنان که دورنمای آن از دور و از سابق پیداست در صومعه‌سرا یک عملکرد قابل قبول و مناسب نبوده و قطعاً تعداد زیادی از مدیران، بخصوص مدیران ارشد به خاطر این موضع گیری های ناشیانه متحمل ضرر و زیان شده اند!
به هرحال روابط عمومی ویترین عملکرد و خدمات یک مجموعه است و ضعف در آن و متعاقباً پوشش نقص‌ها و ضعف‌های عملکرد یک مجموعه حق مشخص یک خبرنگار است و مدیر بالادست نیز مسئول همه رفتار و حرکات زیرمجموعه خود تا پایینترین سطح بوده و در این ارتباط جای گله هم نخواهد ماند.
اما با اینحال متاسفانه برخی از روابط عمومی‌ها هنوز جایگاه خود را به درستی درک نکرده اند و نمیدانند با مواضع نابجای خود چه ضرری را متحمل ادارات و مجموعه ها میسازند و مدیر یک مجموعه چقدر باید تلاش کند تا این موضوعات و مسائل مختلف را رفع و رجوع کند!
قطعاً روابط عمومی هیچ نهادی در شهرستان متولی ساماندهی خبرنگاران یا حوزه های خبری نیست و بدین جهت اظهار نظرهای عجولانه مثلاً درباره اینکه کدام خبرنگار با کدام مجموعه کار کند و یا چگونه کار کند به هیچ عنوان در محدوده اختیارات و وظایف یک واحد روابط عمومی نبوده و فقط باعث ایجاد تنش میان مجموعه های مربوطه و خبرنگاران خواهد شد و بدین جهت گاه مستحق شدت برخورد از سوی مدیران ارشد هم میباشد.
مسئول روابط عمومی یک مجموعه نمیتواند به صورت گزینشی از برخی خبرنگاران برای پوشش یک جلسه دعوت کند و یا بدون اطلاع مدیر بالادست دعوت از یک مجموعه یا شخص خبرنگار را یکطرفه و به دلایل شخصی لغو نماید!
روابط عمومی یک مجموعه مسئول گرفتن پرینت اخبار سایتها و ارسال آن برای سایر مجموعه ها و اظهار نظرها و برداشتهای شخصی در برابر آنها نیست!
کارشناس روابط عمومی یک دستگاه مسئول ارائه نگرش خود از اخبار و وقایع پیرامون و صحبت کردن از سوی همه آن دستگاه بخصوص بدون اطلاع از مدیر مربوطه نیست!
مدیران هم دقت داشته باشند که با رصد دقیق اخبار و اطلاعات شهرستان، خود را ناخواسته در جریان برخی شخصی نگریها و موضع گیریها قرار ندهند و برای مجموعه خود حاشیه نسازند! لذا در گزینش افراد برای این واحد دقت و ظرافت عمل بیشتری بخرج دهند.
هرچند وقتی خبرنگاری برای استفاده های شخصی از یک موضوع مصاحبه ای را ترتیب داده و مسئول مربوطه را ناخواسته در جریان یک موضوع که حتی از چندوچونش بی اطلاع است قرار میدهد، و از آن به نفع خود یا یک جریان بهره برداری میکند اما درنهایت موضع گیریهای جریانهای دیگر را که ممکن است احساس کنند موضوع بی ارتباط با دیگر اخبار پیرامون آن مجموعه موجود نباشد برمی‌انگیزد و مانند بسیاری موارد که از قبل هم مشاهده کرده ایم نمیتوان گفت که مدیر مربوطه یا روابط عمومی وی در این موارد به دلیل بی خبری بی تقصیر هستند!
خبرنگاران هم کم کم دریابند که استفاده های شخصی از مطالب و سخنان مختلف به جهت منافع فردی و شخصی کار شایسته‌ای نیست و ممکن است بدین جهت مغضوب مدیران مسئول پایگاههای خبری و مدیران اجرایی در شهرستان قرار گیرند.
خبرنگاران، بخصوص خبرنگاران رسانه های سراسری توجه کنند که دریافت هزینه یا رپورتاژ خبری از سوی برخی مدیران صرفاً جهت انعکاس اخبار آنها در سایتهای ملی نیست و مدیران تمایل دارند اخبار خود را بیشتر روی صفحه اصلی رسانه های محلی مشاهده کنند و اصولاً اخبار یک شهرستان کوچک در یک سایت ملی که چندین هزار خبر در روز منتشر میکند اصلاً و به هیچ طریق قابل مشاهده نیست و مردم نیز معمولاً به خود زحمت نمیدهند بعد از ۲ساعت کنکاش در صفحات غیر اصلی یک سایت ملی فقط به یک خبر حجمی و ساده از عملکرد کیلویی یک مجموعه دولتی در یک شهرستان دست یابند!!
هرچند به جهت رعایت بسیاری موارد، این مطلب در لفافه به طرح بعضی موضوعات و حواشی پرداخت اما امیدواریم کارشناسان روابط عمومی ها و خبرنگاران شهرستان نسبت به این موضوعات و موضوعات مشابه حساسیت بیشتری از خود نشان دهند که قطعاً به واسطه روحیه کنجکاوی زیرکانه و مسئولیت پذیری این عزیزان اینچنین خواهد شد.
در پایان نیز امیدواریم مدیران، بخصوص مدیران ارشد بیش از پیش به اهمیت این موضوعات پی برده و در جهت شناساندن عملکردهای مثبت مجموعه خود و یا پاسخگویی در برابر برخی کاستیها و نواقص با نگاه دقیقتری عمل کرده و رویکرد ویژه ای نسبت به خبرنگاران و مجموعه روابط عمومی خود در این ارتباط داشته باشند.


منبع: صومعه سرا



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
یکی
| 1393/5/7 - 07:33 |     1     0     |
حمایت تمام قد روابط عمومی فرمانداری صومعه‌سرا از یک خبرگزای و وب سایت
حمایت تمام قد روابط عمومی فرمانداری صومعه سرا از یک خبرگزای و وب سایت در حالی که تمام رسانه ها باید از این اخبار براساس قانون بهره مند شوند در نوع خود جای تامل دارد.
ارسال خبر از سوی روابط عمومی فرمانداری صومعهسرا برای بعضی از خبرنگاران همواره مورد اعتراض رسانه های خبری بوده است، زیرا خبرنگاران موظفاً برای پوشش خبر در مجموعه ها حضور داشته باشند.
روابط عمومی فرمانداری صومعهسرا با ارسال خبر برای یکی از خبرگزاریها و یک وب سایت خبری تحلیلی باعث شد خبرنگاران دیگر به این عمل شدیداً اعتراض کنند، مگر وظیفه روابط عمومی چیزی جز این است اخبار مجموعه خود را در پورتال فرمانداری درج نماید.
چندین بار این تذکر از سوی خبرنگاران به مسئول روابط عمومی نهاد مذکور داده شده بود اما بی تفاوت از این موضوع گذشتند.
حمایت تمام قد از یک خبرگزای و وب سایت در حالی که تمام رسانه ها باید از این اخبار براساس قانون بهره مند شوند در نوع خود جای تامل دارد.
فرماندار صومعهسرا در گفت و گو با یکی از خبرنگاران بر این موضوع اصرار داشتند که خبر باید به همه خبرگزاری ها و خبرنگاران انعکاس داده شود نه تعداد محدودی از خبرنگاران.
متاسفانه روابط عمومی فرمانداری صومعه سرا حتی به سخن فرماندار هم بی توجهی بوده و اخبار را در نیمه های جلسات به خبرگزاری و و ب سایت خبری تحلیلی مورد نظر خود ارسال کرده و باعث سوخت شدن اخبار دیگر خبرنگاران میشود.
به هرحال روابط عمومی ویترین عملکرد و خدمات یک مجموعه است و ضعف در آن و متعاقباً پوشش نقصها و ضعفهای عملکرد یک مجموعه حق مشخص یک خبرنگار است و مدیر بالادست نیز مسئول همه رفتار و حرکات زیرمجموعه خود تا پایینترین سطح بوده و در این ارتباط جای گله هم نخواهد ماند.
مسئول روابط عمومی یک مجموعه نمیتواند به صورت گزینشی از برخی خبرنگاران برای پوشش یک جلسه دعوت کند و یا بدون اطلاع مدیر بالادست دعوت از یک مجموعه یا شخص خبرنگار را یکطرفه و به دلایل شخصی لغو نماید!
امید است فرماندار قانونمند شهرستان صومعه سرا به این وضع رسیدگی کند تا عدالت بین همه رعایت شود.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد