درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:33   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12241صفحه نخست » یکشنبه، 5 مرداد 1393 - 05:52
مهارت مدیریتی
اصولی که متضمن موفقیت در رهبری سازمانی است
به‌منظور تحقق مدیریتی پیروزمندانه و تاثیرگذار باید بینشی کاملا روشن داشته باشید و اقداماتی پیش بگیرید که شما را در تحقق این بینش یاری می‌رساند. مثل یک تیم یا یک سازمان باید قادر باشید بر چند نقطه کلیدی که بیشترین تاثیر را در تبدیل بینش به واقعیت دارد، تمرکز کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به‌منظور تحقق مدیریتی پیروزمندانه و تاثیرگذار باید بینشی کاملا روشن داشته باشید و اقداماتی پیش بگیرید که شما را در تحقق این بینش یاری می‌رساند. مثل یک تیم یا یک سازمان باید قادر باشید بر چند نقطه کلیدی که بیشترین تاثیر را در تبدیل بینش به واقعیت دارد، تمرکز کنید.
اگرچه این واژه برای بسیاری ناخوشایند است ولی واضح است که سخن از پیروزی و کسب موفقیت است و شما به‌عنوان یک رهبر و مدیر موفق باید قادر به یادگیری و تمرین آنچه فراگرفته‌اید باشید. هرچه تلاش بیشتری برای یادگیری به خرج دهید و تمایل بیشتری به تمرین آن داشته باشید، موفقیت بیشتری در دستیابی و تحقق بینش‌ها و اهدافتان خواهید داشت.
اگرچه، به باور بسیاری اغلب رهبران بزرگ سازمان ها مدیر به دنیا آمده‌اند، اما من پس از اختصاص 25 سال از فعالیت‌های پژوهشی خود به درک مفاهیم و جوانب مختلف رهبری، در نهایت به این نتیجه رسیده‌ام که رهبری موفق مستلزم یادگیری مستمر، پذیرش بازخورد و تمرین مداوم آموخته‌ها است. اگر فردی ادعای برخورداری از دانش و تجربه کامل رهبری افراد را دارد، باید گفت که وی دچار غرور شده است. این خبر بدی است، زیرا مسلما افراد تمایل کمتری به پیروی از چنین سبک‌های ارتباطی در میان رهبران دارند.
همانند ورزشکاری که در حال آماده‌سازی برای موفقیت در یک مسابقه ورزشی است، رهبران نیز باید همواره به دنبال تقویت مهارت‌های خود باشند. در این مقاله به معرفی 6 استراتژی برای افزایش تاثیرات رویکرد رهبری سازمانی می‌پردازیم:
به دنبال مربیان بزرگ و موفق باشید: آیا افرادی را می‌شناسید که پیروان و وفادارانی را در محیط کار و خارج از آن داشته باشند؟ تفاوت عمده میان رهبران و مدیران این است که رهبران عنوان رسمی خاصی ندارند ولی همیشه گروهی هستند که با انگیزه فراوان از آنان پیروی می‌کنند. آیا در میان اطرافیانتان رهبرانی را می‌شناسید که موفقیت شما برایشان اهمیت دارد؟
دیدگاه و بینش روشن داشته باشید: اگر قرار باشد بمیرید، دوست دارید افراد در مورد شما چه بگویند و چه صفاتی را به‌عنوان یک رهبر سازمانی درباره‌تان به کار ببرند؟ من دوست دارم در چنین شرایطی افراد از من به‌عنوان رهبری یاد کنند که چشم‌اندازی روشن و مثبت از آینده داشته و به خوبی از ارزش کارکنان و مشتریان آگاه بوده و همواره سپاسگزار و بخشنده بوده است و البته تمایل بسیاری برای تحقق اهداف مشتری داشته است. تعیین چشم‌انداز، شما را در شناسایی حوزه‌هایی که مستلزم رشد و بهبود هستند و بخش‌هایی که نیاز به تمرین بیشتر دارند، یاری می‌رساند.
متعهد باشید: مسلما مربیان همواره با شما از اهمیت فعالیت مستمر در رشد استعدادها و مهارت‌ها سخن خواهند گفت. هر روز بخش عمده‌ای از تلاش و انرژی شما صرف انجام وظایف اجرایی می‌شود. انجام این دست از وظایف اغلب سهل و از نظر تحقق نتایج نیز کوتاه‌مدت است. وظایف رهبری مسلما مستلزم تفکر بیشتر بوده و خسته‌کننده نیز هستند، چراکه زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند و اغلب در بلندمدت به نتیجه می‌رسند. رهبران بزرگ اغلب ترجیح می‌دهند کار‌های درست را انجام دهند و بر چشم‌انداز رهبری خود تمرکز داشته باشند.
ایجاد هوش هیجانی: واضح است که آی‌کیو معیاری برای سنجش سطح هوشی افراد است. هوش هیجانی با تمامی جوانب موثر در نحوه سخن گفتن فرد و توانایی ایجاد روابط قوی و دستیابی به اهداف است. هوش هیجانی در حوزه رهبری به‌طور خلاصه عبارت است از: اگر به طرفداران و پیروان شما امکان انتخاب داده شود، چه تعداد از آنان حاضر به پیروی از شما در نقش یک رهبر سازمانی خواهند بود؟ به‌عنوان مثال شرایطی را در نظر بگیرید که یکی از رهبران سازمانی را ترک کرده و در سازمانی دیگر شروع به فعالیت می‌کند، در این صورت به تعداد افرادی که تصمیم به پیروی از وی می‌گیرند دقت داشته باشید.
یکی از معیارهای مهم دیگر در سنجش هوش اجتماعی، سنجش میزان صراحت افراد خانواده، دوستان، روسا، همسالان و اطرافیان رهبر سازمانی در نقد سبک رهبری و ارتباطی وی است. در واقع جمع‌آوری بازخورد‌های رسمی و منظم، استفاده از سیستم‌های ارزیابی توسعه رهبری هر 12 الی 18 ماه و مهم‌تر از همه، بهره‌برداری کاربردی از بازخوردهای گردآوری‌شده متضمن موفقیت یک رهبر است.
با اطرافیان رفتار مناسبی داشته باشید: مسلما همگان تاثیرات مثبت برخورد مناسب با اطرافیان را پذیرفته‌اند. آنچه کمتر موضوع بحث بوده، این است که باید با افراد مختلف به روش‌های متفاوت برخورد کرد. برقراری ارتباط با برخی از افراد مستلزم ستایش و درک بیشتر آنان است. برخی دیگر ترجیح می‌دهند در قالب فعالیت تیمی نتایج فعالیت‌های شغلی خود را به نمایش بگذارند و گروهی دیگر ترجیح می‌دهند با انجام منظم و روزانه وظایف شغلی خود روند را پیش برند. شناخت افراد و برخورد با آنان در قالب رفتاری که می‌پسندند و ترجیح می‌دهند، بخش اعظم موفقیت رهبران را تشکیل می‌دهد.
از اشتباهات خود بیاموزید: اخیرا در جشن بازنشستگی یکی از اطرافیان شرکت داشتم.وی در این مراسم جمله‌ای به‌کار برد که برای من بسیار جالب بود، «بهترین رهبران بهترین یادگیرندگان هستند». وقتی بر تقویت توانایی تمرین و یادگیری تمرکز دارید، اشتباهات دیگر یک اشتباه نیستند.


در واقع شما روشی جدید را تجربه کرده‌اید که چندان مناسب نبوده است.
رهبری سازمانی مستلزم یادگیری و تمرین مستمر و دائمی است. به نظر شما چه مقدار تمرین متضمن موفقیت در رهبری است؟ مکولم گلد ول در کتاب خود به قاعده‌ای 10 هزار ساعته اشاره می‌کند. براساس مطالعات وی افرادی که از آنان به‌عنوان رهبران موفق و بزرگ یاد می‌شود، معمولا حدود 10 هزار ساعت از زمان خود را صرف مطالعه و تمرین اصول رهبری کرده‌اند. این مدت زمان معادل پنج سال فعالیت کاری تمام وقت است که به‌طور کامل به تمرین مهارت‌های رهبری اختصاص داده می‌شود. به یاد داشته باشید که حتی استادان و بزرگان رهبری سازمانی هرگز تمرین را فراموش نمی‌کنند.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۵۷



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد