درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 13:28   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12237صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیشنبه، 4 مرداد 1393 - 17:20
دمکراسی متکّی به پول
نظر یک لیبرتاریانیست آمریکایی که پارسی هم می داند: دمکراسی «درهم ریخته» و درکنترل پول و رسانه هاست - دیگر «بهترها» انتخاب نمی شوند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  باب بار Bob Barr) Robert Laurence Barr) متولّد 5 نوامبر 1948 که در علم حقوق دکترا و در مطالعات بین الملل فوق لیسانس دارد و در تهران زبان فارسی آموخته است روش انتخابات و راه و رسم جاری دولتمرد و سیاستمدارشدن را به عنوان دمکراسی واقعی و مدیریت «بهترها و مردمدوستها» قبول ندارد، آن را محصول انحراف تدریجی از اصول می داند که این انحراف را منافع، خودخواهی و جاه طلبی «به قدرت دست یافتگان» در طول زمان به وجودآورده است. او می گوید که تکنولوژی پیشرفته مردم را روشن ساخته، در جریان امور قرارداده و وضعیت انتخاب و مدیریت عمومی را به صورتی که مشاهده می شود تحمل نخواهند کرد. «بار» که قبلا دادستان شهر و نیز چهار بار نماینده ایالت جورجیا (از 1995 تا 2003) در مجلس نمایندگان آمریکا بود و نامزد حزب لیبرتارین Libertarian Party ایالات متحده در انتخابات نوامبر 2008 ریاست جمهوری این فدراسیون شده بود، قسمتی از گناه انحراف دمکراسی از مسیر اصلی را به گردن رسانه های همگانی می اندازد که در کنترل اصحاب قدرت قرارگرفته اند و به صورت ابزار روابط عمومی صاحبانشان و یا افراد معیّن عمل می کنند.
     «بار» مثال می آورد و می گوید: سال 2008 در انتخابات ریاست جمهوری نامزد بود ولی بسیاری بودند که تا انجام انتخابات هم برنامه کار او و نظراتش و حتی ایدئولوژی حزب لیبرتارین (لیبرتاریان) را نشنیدند. چرا؟. برای اینکه کمپانی های بزرگ مایل نبودند که او و این حزب شناخته شوند و اینها و صاحبان رسانه ها روی افرادی که منافع شان را حفظ کنند تمرکز کرده بودند. حال آنکه در تعریف، یک رسانه عمومی باید همانند آفتاب بر همگان یکسان بتابد و همه رویدادها و نظرات را منعکس کند. دیگر، قضاوت آن با مردم است. یک رسانه عمومی نباید به جای مردم فکر و عمل کند باید رابطی کاملا بیطرف و اطمینان بخش میان آنان باشد. به علاوه در کشورهای با نظام هایی مشابه ایالات متحده، یک نامزد انتخابات بدون داشتن پول نمی تواند خودرا معرفی و برنامه ها و نظرانش را به گوش همگان برساند تا اندیشه کنند، اورا برگزینند تا با اجرای نظرات و برنامه هایش به حل مسائل جامعه کمک شود. «دمکراسی متکّی به پول» اینک صدای اعتراض جهانیان را بلند کرده است. کمپانی ها و صاحبان منافع تنها به نامزدهای مورد نظر کمک مالی می دهند. امید است تسهیلاتی که اینترنت در دسترس گذارده به حل مسئله کمک کند زیرا که یک فرد هر قدر گمنام و بی پول می تواند از طریق آن (اگر در آینده این ابزار تازه و عمومی با وسایل و تمهیداتی کنترل نشود) نظر و برنامه های خودرا به گوش همگان برساند و رقیب بزرگی برای «جاخوش کردگان» شود و ترتیبات جاری را درهم بریزد.
      «باب بار» ضمن اشاره به سیستم دو حزبی ایالات متحده افزوده است که انتخابات ریاست جمهوری تنها با دو نامزد تبلیغ شده چیزی شبیه انتخاب دور دوم در سایر کشورهاست و به دور از هدف های دمکراسی اصیل که درکتابهای درسی درج شده و تصریح می کند که دمکراسی یعنی حکومت مردم و مردم اراده و خواست خودرا با انتخاب یک و یا چند «بهتر» به عنوان وکیل و نماینده اعمال می کنند که این انتخاب بهترها به مرور زمان شده است انتخاب زرنگها، بازیگران سیاسی، ساخت و پاخت کن ها، جاه طلبان، میزدوستان و تامین کنندگان منافع کمپانی ها و ... . آن دسته از مردم دوران معاصر که روشن شده اند نامزدهای قادر به تبلیغ را به چشم کسانی می نگرند که کورپوریشن های بزرگ برپایه منافعشان مایل به انتخاب آنان هستند، درست مشابه انتخاب ولیعهد از میان چند پسر سلطان در عهد قدیم.
      «باب بار» می گوید که در سطح جهان، سازش (محرمانه و یا علنی) مقامات باهم، نتیجه همین انحراف دمکراسی از راه و اصول است و افرادی که به آن گونه در هرکشور انتخاب می شوند با همتایان خود درکشورهای دیگر (بدون توجه به منافع ملّت و انتظار عمومی) به توافق می رسند زیرا که این، تنها راه باقی ماندن براریکه قدرت است.
      «باب بار» که در یک برنامه تلویزیونی معروف به «تاک شو» نظر خودرا بیان داشت سپس به تشریح فرضیه های لیبرتریانیسم پرداخت و گفت که لیبرتریانیسم حلال مشکلات جاری آمریکا و بسیاری از کشورها است.
      «باب بار» در نوامبر 1948 در ایالت آیوای آمریکا به دنیا آمده است و پدر او یک افسر آمریکایی و در دهه 1960 مستشار نظامی در تهران بود، و «باب بار» تحصیلات دبیرستانی را در سال 1966 (1345 هجری خورشیدی) در مدرسه متوسطه میسیون مسیحیان پرسبیتریان تهران (معروف به مدرسه آمریکایی ها) که در این مدرسه پارسی، زبان دوم و یادگرفتنش اجباری بود به پایان برد و دیپلم گرفت.
     حزب لیبرتارین آمریکا در دسامبر 1971 تاسیس شده و در سال 2008 دارای بیش از 200 هزار عضو بود. شمار اعضای رسمی احزاب آمریکا (که دارای کارت هستند، حق عضویت می دهند و در جلسات کمیته های حزبی شرکت می کنند) محدود است. این احزاب به جای عضو رسمی دارای هوادار هستند که این هواداران هردم تغییر وابستگی می دهند و ....

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد