درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 08:43   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12224صفحه نخست » شنبه، 4 مرداد 1393 - 06:14
مهارت‌های مدیریتی - چالش‌ها و فرصت‌های پروژه‌های ERP در ایران
معرفی کاربردی در یکپارچگی سازمان
بدون شک در دنیای امروز یکپارچگی فرآیندها، منابع و رویدادهای یک سازمان یک نیاز غیرقابل انکار برای شرکت‌ها محسوب می‌شود که شرکت‌های ایرانی نیز از این موضوع جدا نیستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بدون شک در دنیای امروز یکپارچگی فرآیندها، منابع و رویدادهای یک سازمان یک نیاز غیرقابل انکار برای شرکت‌ها محسوب می‌شود که شرکت‌های ایرانی نیز از این موضوع جدا نیستند.
از اوایل سال 1990 در دنیا راه‌حلی به نام برنامه‌ریزی یکپارچه سازمانی (ERP) پیشنهاد می‌شود که تکامل یافته MRP1,MRP2 است. برنامه‌ریزی جامع سازمانی عبارت است از: سیستم‌های اطلاعاتی که بر مبنای قابلیت‌های رایانه‌ای طراحی شده‌اند تا فرآیند‌ها و فعالیت‌های سازمان را در حوزه‌های گوناگون مانند مالی، زنجیره تامین، منابع انسانی و... یکپارچه کنند و قابلیت‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در سازمان را افزایش دهند.
در ایران بازار ERP فراز و فرودهای گوناگونی را در یک دهه اخیر شاهد بوده است. حضور برندهای معروف ERP در ایران مانند SAP, Oracle, Sage, IFS, Microsoft Dynamic,.. از ابتدا باعث رونق این بازار شد و شرکت‌های بزرگ را به استفاده از ERP سوق داد. اما هزینه بالای این پروژه که شامل هزینه‌های خرید نرم‌افزار، تهیه زیرساخت‌ها، پیاده‌سازی، آموزش و حضور مشاور است، سطح انتظارات مدیران را نسبت به نتایج نهایی بالا برد و متاسفانه در برخی موارد نتایج به‌دست آمده مطابق با انتظارات مدیران نبوده است.
در برخی موارد در ایران پروژه پیاده‌سازی به‌طور کامل شکست خورده است و در برخی دیگر از موارد پروژه با تاخیر و هزینه‌ای بیشتر از هزینه برنامه‌ریزی شده انجام شده است. حال سوال مطرح شده این است که عوامل اصلی که این پروژه‌ها را در ایران به چالش کشیده‌اند چه مواردی هستند؟


طراحی مجدد فرآیندها:
(Business Process Re-engineering)

یکی از مزیت‌های استفاده از ERP بهره‌مندی از نمونه‌های استاندارد فرآیندها (Best Practices) است که در یک صنعت خاص استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال بسیار مهم است که توجه شود برای یک شرکت تولیدی خودرو برنامه‌ریزی تولید استاندارد چگونه باید باشد. متاسفانه از آنجایی که در ایران به طراحی مجدد فرآیند‌ها براساس الگوهای استاندارد در حین پیاده‌سازی ERP توجه نمی‌شود، سعی شده تا با استفاده از برنامه‌نویسی فرآیند استاندارد را تغییر داده و کار روزمره را در قالب ERP بگنجانند. به این ترتیب با چنین رویکردی یکی از اصلی‌ترین اهداف ERP که اصلاح فرآیند‌های سازمان است از دست می‌رود.


عدم توجه به مدیریت پروژه:
(Project Management)

پروژه پیاده‌سازی ERP به‌دلیل وجود پیچیدگی‌های بسیار در فازهای مختلف آن دارای ریسک‌های فراوانی است. به این منظور بیشتر شرکت‌های فروشنده ERP، متدولوژی مدیریت پروژه و پیاده‌سازی را نیز ارائه می‌دهند. متاسفانه این جنبه در زمان پیاده‌سازی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. دفتر مدیریت پروژه‌ای در تیم پیاده‌ساز تشکیل نمی‌شود یا در صورت وجود به‌صورت اثر بخش مدیریت پروژه را انجام نمی‌دهد. در ایران تاکید بیشتر بر جنبه‌های تکنیکال پیاده‌سازی است و به این موضوع کلیدی توجه نمی‌شود که در صورت مدیریت پروژه اشتباه زحمات تیم پیاده ساز به هدر خواهد رفت.


مدیریت تغییرات:
(Change Management)

تنها جنبه‌ای از پروژه‌های ERP که همواره ثابت است و تغییر نخواهد کرد تغییراتی است که توسط اجرای ERP در سازمان ایجاد می‌شود. به این منظور باید فعالیت‌های مربوط به مدیریت تغییرات در تمام طول پروژه و حتی پیش از شروع پروژه آغاز شود. توجه نکردن و برنامه‌ریزی مدیریت تغییرات باعث می‌شود در اواسط پروژه مقاومت کارکنان سبب تاخیر یا حتی شکست پیاده‌سازی ERP شود.
هرچند می‌توان به عوامل ذکر شده موارد دیگری را اضافه کرد، اما عوامل اصلی که بیشترین ریسک را برای پروژه‌های ERP در ایران ایجاد می‌کنند در قالب عوامل بالا طبقه‌بندی می‌شوند.
مشکلات ذکر شده باعث می‌شود مدیران ارشد شرکت‌ها در ایران در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید و پیاده سازی ERP دچار تردید شوند. اما باید توجه داشت که پیاده‌سازی موفق ERP در ایران می‌تواند فرصت‌های بسیاری را برای شرکت‌ها ایجاد کند.
به کمک این ابزار داده‌ها در سازمان یکپارچه شده و جریان اطلاعات در سازمان به‌طور صحیح طراحی می‌شود. در نتیجه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به‌طور چابک در سازمان‌ها انجام می‌شود. فرآیند‌های استاندارد که سال‌ها زمان صرف آن شده است تا در یک صنعت و در یک حوزه کاری خاص شناسایی، تعریف و تایید شود در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد. همچنین چنانچه اگر سازمان‌های ایرانی در آینده بخواهند به همکاری با شرکت‌های خارجی بپردازند این همزبانی در فرآیندها می‌تواند به رشد و توسعه آنها کمک شایانی کند.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۵۶



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد