شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه دریافته اند تنوع عمیقی از مفهوم بازاریابی وجود دارد که طبیعی می باشد. تعاریف زیادی از بازاریابی وجود دارد، همانگونه که گفته شده سیر قابل توجهی در نیم قرن دوم ، قرن دوم داشته که بر عکس آن در نوشته ها ذکر شده است. امروز ما با پایه و اساس متعدد مفهوم بازاریابی مواجه شدیم که طبیعی می باشد پنج عامل اصلی مفهوم بازاریابی در پایین ذکر شده است:
1- راه رسیدن یا دسترسی به تولیدات
2- راه دسترسی به تولید
3- راه رسیدن فروش
4- برای رسیدن به بازاریابی
5- راه رسیدن به یک بازار اجتماعی
واژگان کلیدی: بازاریابی، دسترسی به تولیدات دسترسی به فروش، بازار اجتماعی
مقدمه:
بازاریابی چیست؟
پنج عامل اصلی مفهوم بازاریابی در پایین ذکر شده است:
1- راه رسیدن یا دسترسی به تولیدات_ بودن یک مدیریت دقیق جهت تلاش و تعهد تولید بهتر که مورد خواسته مشتریان بوده که همانا مورد قبول دو طرف برای تولید واقع گردد. از وظایف اصلی مدیریت که نشان از رشد و کارایی تولید و همچنین سیستم پخش یا توزیع آن است می باشد.
2- راه دسترسی به تولید_ وجود یک مدیریت جهت متعدد بودن به آن که مشتریان برای تهیه اجناس خود، بتوانند آن را در بالاترین کیفیت تهیه و تاًیین نرخ نمایند.از این رو یک تجارت خانه می بایست تمامی سعی و تلاش خود را در منبع تولید به نوع کیفیت آن اختصاص دهد.
3- راه رسیدن فروش_ وجود یک مدیریت دقیق که حاصل از تولیدات تجارت خانه جهت بود ونبود مشتریان خواهد بود،که این درست متناسب باکیفیت ساخت آن و همچنین علاقه تجارتخانه به شکل و شمایل و همینطور دوام آن است. از این رو تجارتخانه می بایست در استعداد یابی و تاًیین مشتریان توجه داشته باشد.همانا راضی نگه داشتن آنان به این تولیدات است که بعضی اوقات مورد اعتراض آنان واقع می گردد . بعضی وقتها می توانند معترض باشندو بعضی وقتها نمیتوانند باشند.
4- برای رسیدن به بازاریابی_ وجود مدیریتی جهت حفظ و نگه داری آن که همانا کلیدی است بر کمالات (فضیلت) بازدهی تجارت خانه ، که به عبارتی در تاًیین و تصمیمات خواسته ها وآرزوهای یک بازار، یا به گونه ای خیاط خانه اورگانی هست که برابر با میل و خواهش مشتریان در برش و سبکی دیگر صورت می گیرد که درست با خواسته های تجارتخانه تضاد دارد.
5- راه رسیدن به یک بازار اجتماعی _ وجود مدیریتی با موقعیتی که بتواند مرکزی دایر نماید که خواسته ها و اهداف بازار را تشخیص دهد و همانا دارای مرکزی که روی به احساسات در راستا با عموم که این می بایست رفاه مردم را برای مدت طولانی بر آورد کند.
نویسندگان:
جلال فیروزی فرد جهرمی
دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت بازرگانی- بازاریابی قشم
دکتر شهباز براهویی
دانلود مقاله با لینک مستقیم
منبع: TMBA
|