درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 مرداد 1398 - 21:15   

امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد

  امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد


ادامه ادامه مطلب یک

داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود

  داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟

  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم: روابط عمومی‌ها، اتاق فکر دستگاه‌های اجرایی قم شوند
  معاون بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  بحث‌های درونی استقلال با ضعف روابط‌عمومی رسانه‌ای شد
  تشویق خلاقیت
  درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"
  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟
  آمازون کالاهای به فروش نرفته را به خیریه اهدا خواهد کرد
  ۷۰ درصد توان خود را باید برای شنیدن حرف مردم بگذاریم
  نظرات مردمی را به گوش روسای سازمان می رسانیم تا در تصمیم سازی ها مدنظر قرار گیرد
  نشست روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی با خبرنگاران لرستان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12213صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 3 مرداد 1393 - 19:37
یادمان پانزدهمین سال ارتحال دکتر حمید نطقی، پدر روابط عمومی نوین ایران
دکتر حمید نطقی در یازدهم شهریورماه 1299 هجری شمسی در تبریز متولد شد و در این شهر تحصیلات ابتدایی خود را آغاز کرد. سپس با خانوده خود به شهر آستارا مهاجرت کرد و در مدرسه حکیم نظامی این شهر تحصیلات خود را ادامه داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر حمید نطقی در یازدهم شهریورماه 1299 هجری شمسی در تبریز متولد شد و در این شهر تحصیلات ابتدایی خود را آغاز کرد. سپس با خانوده خود به شهر آستارا مهاجرت کرد و در مدرسه حکیم نظامی این شهر تحصیلات خود را ادامه داد.


دکتر نطقی به تهران آمده و در دانشکده حقوق دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد و در سال 1321 با درجه علمی لیسانس از این دانشکده فارغ التحصیل و تحصیلات خود را در رشته حقوق قضایی و در مقطع دکترا در دانشگاه استانبول آغاز کرد. وی در سال 1327 به ایران بازگشت و در سال 1330 به مدیریت روابط عمومی شرکت نفت منصوب شد و از آن پس به بعد فعالیت های جدی خود را در زمینه روابط عمومی آغاز کرد.


پس از تاسیس موسسه عالی روزنامه نگاری و روابط عمومی در سال 1346 از دکتر نطقی جهت مدیریت گروه روابط عمومی و تدریس دروس تخصصی این رشته دعوت شد. در نتیجه وی از شرکت ملی نفت ایران جدا و کار خود را به طور تمام وقت در این موسسه آغاز کرد.


دکتر نطقی در سال 1351 به منظور بررسی نحوه آموزش رشته روابط عمومی در دانشکده های آمریکا و تهیه و تدوین یک برنامه جامع آموزشی این رشته، سفری به این کشور کرد و پس از این سفر تحقیقاتی، برنامه پیشنهادی خود را به شورای عالی دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی ارایه کرد که مورد تایید و تصویب مسوولان قرار گرفت.


وی در سال 1350 کتاب مدیریت روابط عمومی را تالیف نمود. دکتر نطقی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به حذف رشته روابط عمومی از نظام آموزشی کشور همچنان به فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای خود در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی که نام جدید همان موسسه عالی روزنامه نگاری و روابط عمومی بود، ادامه داد.


وی از طریق دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی، که خود در شکل دهی به اهداف آن نقش بسزایی داشت به تربیب نیروهای جوان، خوشفکر، مردم دوست و آشنا به مبانی ارتباطات انسانی و اجتماعی پرداخت.
«نطقی» دستی قوی در عرصه شعر و ادبیات، حقوق، فعالیت های مطبوعاتی، سخنوری و در نهایت ارتباطات انسانی و اجتماعی داشت.


الگوهایی که بنیان گذار روابط عمومی نوین ایران برای مدیران و کارگزاران روابط عمومی ها در راستای خدمت به مردم و کشور، بنیاد نهاد، دست مایه اصلی فعالیت مراکز علمی، دانشگاهی و بخش های اجرایی قرار گرفت و این گران ترین میراث ارزشمندی است که مرحوم دکتر حمید نطقی از خود به یادگار گذاشت.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۶ گام ساده برای ایراد یک سخنرانی عالی


  درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"


  گوناگونی کماکان یک عامل تاثیرگذار اقتصادی در صنعت نشر خواهد بود


  امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد


  مدیران روابط عمومی های استان موظف به اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه خود هستند


  آمازون کالاهای به فروش نرفته را به خیریه اهدا خواهد کرد


  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟


  محکومیت معاون سابق روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند


  تشویق خلاقیت


  خبرنگاران مردم را با فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی آشنا کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی