درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 - 19:22   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟

  طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟


ادامه ادامه مطلب دو

با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟

  با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟


ادامه ادامه مطلب سه

ربات هوشمند و کلیسای مشتعل

  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران
  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند
  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل
  کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نت فلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر
  دردسر جدید نقشه گوگل برای تاکسی اینترنتی ایرانی
  نسخ قدیمی همراه بانک ملی از نیمه اردیبهشت ماه غیرفعال می شوند
  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید
  مدیرعامل بانک رفاه در دیدار با استاندار لرستان: پیگیری برای رفع مشکلات هموطنان سیل زده به جد دنبال می‌شود
  امهال تسهیلات بانک رفاه برای کشاورزان آسیب دیده از سیل
  پیام تبریک مدیرعامل بانک رفاه به مناسبت فرخنده میلاد حضرت قائم(عج)
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1218صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 3 مرداد 1391 - 15:06
چرا هراس از رسانه­ها؟
نوشته ادواردو والورده - زیستن به معنای تعالی بخشیدن به شرایط زیست است و جهان رسانه­ها امروزه بخشی از شرایط زیست انسانی است. از این رو، باید واقعیت این جهان را بپذیریم تا بتوانیم آن را از آن خود سازیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- تبدیل جنگ خلیج فارس در 1991 به یک رویداد رسانه­ای- جهانی، موجب رنجش بسیاری شد و این انتقاد را برانگیخت که ارتباطات با تبدیل جنگ به یک بازی غول­آسای تلویزیونی، پا را از دامنه مسئولیت­هایش فراتر گذاشته است. اما این گروه فراموش می­کنند که رسانه­ها خنثی نیستند و همانند جنگ، کنش­ها و اندیشه­های ما را تحریک می­کنند و آشکار می­سازند.

با این همه، وقتی از دانشجویانم در برزیل پرسیدم که جنگ خلیج فارس چه اثری بر آن­ها گذاشته است، حالت آدم­هایی گیج و غافلگیر شده را داشتند. شاید آن­ها هم مثل پدر و مادرشان فکر می­کنند تجربه یعنی هر آنچه در اطراف خانه­شان می­گذرد. اما به هر حال مجبورند این نکته را بپذیرند که رویدادهای رسانه­ای بر زندگی روزمره­شان (ولو به صورت خفیف) اثر می­گذارد، و تأثیر رسانه­ها بر شیوه کنش و اندیشه­شان (حتی اگر از آن بی­خبر باشند) اجتناب ناپذیر است.

رسانه­های مدرن ترس آورند زیرا حقیقتاً این قدرت را دارند که بر قضاوت مردم اثر بگذارند. ارتباطات مدرن اسطوره بزرگ دوران ما، یعنی اسطوره خودسالاری و آزادی فردی، را به زیر سوال برده است. اما آیا به راستی این پدیده­ای جدید است؟ قضاوت انسان­ها و روش دریافت تجربه­هایشان همواره تابع گروهی است که به آن تعلق دارند. جهانی شدن ارتباطات فقط به این پدیده وسعتی استثنایی می­بخشد. به عبارت دیگر، افزون بر شیوه­های به ارث رسیده از «سرزمین نیاکان»، شیوه­های دریافت جدیدی سر بر می­آورد که مردم سرتاسر جهان در آن سهیم­اند.

بدین ترتیب، رسانه­های مدرن ما را وامی­دارند تا از محدودیت­های آزادی انسان و ماهیت نسبی واقعیتی که در آن غوطه­وریم، آگاهی یابیم.

 

 

نگرانی نابجا

فقط عوام از رسانه­ها نمی­ترسند، بلکه نظریه­پردازان ارتباطات نیز اغلب به دلیل اشتباه روش شناختی خود، در این ترس شریک­اند. این نظریه­پردازان مفهوم­های متناسب با مبادله­های فردی را به کار می­برند و در نتیجه، مبادله را صرفاً در چهارچوب یک جامعه هم زبان در نظر می­گیرند. از این دیدگاه، رسانه­های ارتباطی مانند پرده­ای است شنیداری و دیداری که راه را برای هر گونه گفت و شنود دو طرفه می­بندد تا راه گوش دادن به یک تک­گویی را هموار سازد.

معیارهای این اندیشمندان برای ارزیابی رسانه­های مدرن، امروزی نیست و به همین دلیل نادیده می­گیرند که ارتباطات کنونی می­تواند موجب گسترش تمدن شود و توازن نوینی را میان شیوه­های امروزی دیدن، گفتن و عمل کردن برقرار سازد.

زیستن به معنای تعالی بخشیدن به شرایط زیست است و جهان رسانه­ها امروزه بخشی از شرایط زیست انسانی است. از این رو، باید واقعیت این جهان را بپذیریم تا بتوانیم آن را از آن خود سازیم و از آن فراتر رویم.

مثلاً جام جهانی فوتبال را در نظر می­گیریم که مانند بسیاری از مسابقه­های بین­المللی ورزشی به یک رویداد بزرگ رسانه­ای بدل می­شود. می­دانیم ایالات متحده مسئول برگزاری مسابقه­های فوتبال جام جهانی 1994 بود، اما مردم این کشور با بی­اعتنایی مسابقه­ها را دنبال می­کردند. در عوض، با آن که برزیل فقط دریافت­کننده پوشش رسانه­ای مسابقه­ها بود، اما شور و حال بسیار زیادی در میان مردم آنجا به چشم می­خورد. در نتیجه، این رویداد توجه مردن برزیل را بیشتر از مردم ایالات متحده جلب کرد، زیرا فوتبال بخشی از فرهنگ ملی مردم ایالات متحده نیست.

پس باید ترس از دست دادن هویت­مان را کنار بگذاریم و بفهمیم که ارتباطات مدرن قابلیت انعطاف دارد و به همان سادگی که پدران و مادران ما پیام­ها و تصویرهای تلویزیون و سینما، و پیش از آن، تئاتر و موسیقی و شعر و نقاشی را از آن خود می­کردند، ما نیز می­توانیم پیام­ها و تصویرهای رسانه­های مدرن را از آن خود سازیم.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند


  برنامه‌ریزی سناریو در روابط عمومی به کمک هوش مصنوعی


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون دوم: حتی الامکان از عبارات شخصی استفاده کنید


  دیدار مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اصفهان، تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید


  با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟


  مخاطب قرن 21 چه انتظاری از نشریه دارد؟


  طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی