درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 00:21   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12151صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیسه شنبه، 31 تیر 1393 - 10:41
رسول جعفریان
در فضای ‌مجازی ‌از داعش ‌هم‌ عقب‌تریم!
هیچ کس نمی تواند تاثیر شگرفت روش های نوین کار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را انکار کند. طی این مدت، داعش بیشترین بهره را برد و همه خبرگزاری ها را به دنبال خود کشاند. اما ما چه کردیم؟ هیچ جز ممنوعیت و بازداشتن نیروهایمان از حضور در شبکه های اجتماعی. این چه معنایی دارد. فقط صدا و سیما؟ بقیه چی؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هیچ کس نمی تواند تاثیر شگرفت روش های نوین کار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را انکار کند. طی این مدت، داعش بیشترین بهره را برد و همه خبرگزاری ها را به دنبال خود کشاند. اما ما چه کردیم؟ هیچ جز ممنوعیت و بازداشتن نیروهایمان از حضور در شبکه های اجتماعی. این چه معنایی دارد. فقط صدا و سیما؟ بقیه چی؟
اکنون دیگر تردیدی نیست که روش تبلیغاتی القاعده، داعش و دیگر گروه های تروریستی در فضای مجازی، و در حالی که وحشیانه ترین کشتارها را در سالهای گذشته و اکنون دارند، از روشهایی که ما در ایران داریم، جلوتر و دقیق تر است. این را در مصاحبه ها و نوشته ها و تحلیل های تازه ارائه شده و همین طور با چشم سر شاهد هستیم و دیدیم که چه کردند و چگونه از آن برای پیشبرد کارهایشان استفاده کردند.
دلیل این عقب ماندگی ما چیست؟ به نظرم دلایل زیادی دارد. شاید یک دلیل آن این باشد که ما به زبان فارسی کار می کنیم و این زبان کاربرد بین المللی آنچنان که انگلیسی و عربی ندارد، یعنی گستره نفوذ، ندارد.
اما مشکل اصلی جای دیگر است. مشکل این است که طی سالهای گذشته، یکسره کار کردن با این شبکه ها را انکار کرده و اغلب آنها را ورود ممنوع اعلام کرده ایم.
امروز کمتر مسوولی در جمهوری اسلامی هست که از این شبکه ها اصلا سر در بیاورد. هرچند بچه های بسیاری از آنها از کاربران این شبکه ها هستند، اما خود آنها در بیشتر موارد، نسبت به آنها کاملا دور هستند. اگر برخلاف این باشد یعنی برخلاف مقرارت عمل کرده اند!
حالا مشکل این است که نیروهای انقلابی نیز که حرف شنوی از برخی از مصادر و منابع دارند، به هر دلیل از نزدیک شدن به این شبکه ها خودداری کرده و حتی اگر الان بخواهند نزدیک شوند، سالها طول خواهد کشید تا در سطحی که دشمنان ما از آن استفاده می کنند از این ابزارها استفاده کنند.
اکنون که جنگ اسرائیل و غزه روی زمین ادامه دارد، نبرد سهمگین آنها در فضای مجازی نیز بالا گرفته اما ما جز به صورت سنتی چه سهمی در این امور داریم؟ تقریبا هیچ. گهگاه بچه های مذهبی و متعهد عکسی و تصویری از این طرف و آن طرف آورده در صفحه خود می گذارند. این که کار نشد.
از سوی دیگر و متاسفانه محدودیت های ایجاد شده و عدم ارائه راه حل جدی در این زمینه ها سبب شده است تا غالبا افرادی از غیر نیروهای انقلابی وارد این فضا شده و نیروهای متعهد در این عرصه حضور نداشته باشند. هرچند بسیاری از همین جماعت در حال کمک کردن به تبلیغات به نفع فلسطین هستند و این اسباب خوشنودی است.
شاید در برخی از مراکز به طور خاص عده ای را برای این کار تربیت کرده اند. اما حقیقت این است که اولا این کار با بکار گیری عده ای خاص نتیجه نمی دهد. چون غالبا اینها در ازای پول این کار را می کنند. ثانیا فراگیر و عمومی نیست و از امکانات و خلاقیت های عمومی و توده ای بی بهره می ماند. بسیج این است نه آن.
راستی چه باید گفت؟ در این باره مقصر کسانی هستند که تنها راه ماندن را ممانعت و مخالفت و محدود کردن و بیان ضررها دانسته و همچنان نسل جدید ما را از جهان فن و تخصص و تبلیغ دور می دارند و امروز که نیاز به آنها در این عصره داریم، دست مان خالی می ماند.


منبع: خبرآنلاین



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد