درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 - 02:06   

حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی

  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب یک

پاسخگویی تلفنی حوزه طرح و برنامه بانک رفاه به مشتریان

  پاسخگویی تلفنی حوزه طرح و برنامه بانک رفاه به مشتریان


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»

  داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اعتماد سنج ادلمن: در دو دهه گذشته یک روند ویرانگر از اعتماد به نهادهای اجتماعی دیده می شود
  لزوم مردمی بودن روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمانی
  استراتژی بانک مهر اقتصاد بر مبنای ارزش های انسانی قرار دارد
  رییس روابط عمومی گروه صنعتی بارز منصوب شد
  کارنامه موفق بانک ملت در جذب سپرده/ جذب سپرده فقط در گروی افزایش سود بانکی نیست
  استعفای معاون مطبوعاتی پذیرفته شد
  داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»
  یک روزنامه ‌نگار در مکزیک به قتل رسید
  پرزیدنت ترامپ: به دلیل رفتار زشت رسانه‌های جعلی جلسات خبری کاخ سفید را کاهش دادیم
  کارگاه خبرنویسی با حضور مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در کرمان برگزارشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12134صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 31 تیر 1393 - 05:39
دلایل اهمیت فعالیت تیمی در سازمان‌ها
فعالیت تیمی به مدیران کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا بهترین استعدادهای کارکنان خود را شناسایی و آشکار کرده و بهترین نتایج ممکن را از طریق کار مشارکتی تحقق بخشند.
  

دلایل اهمیت فعالیت تیمی در سازمان‌ها

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فعالیت تیمی به مدیران کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا بهترین استعدادهای کارکنان خود را شناسایی و آشکار کرده و بهترین نتایج ممکن را از طریق کار مشارکتی تحقق بخشند. فعالیت تیمی منجر به ایجاد روابط جدید میان افراد در محل کار می‌شود و مدیران را در کشف مهارت‌هایی که قبلا به واسطه انجام وظایف شغلی و در قالب شرح شغل قابل مشاهده نبودند، یاری می‌رساند. پژوهش‌های بسیاری تاثیرات تیم سازی و فعالیت‌های خاص برنامه‌ریزی شده برای تیم‌ها را در ارتقای رفاه، بهره‌وری و روحیه کارکنان و موفقیت در کسب‌وکار اثبات کرده‌اند.

بهبود مهارت‌های فردی
فعالیت گروهی اعم از کوتاه‌مدت و در قالب فعالیت‌های شغلی گروهی یا مشارکت بلندمدت کارکنان در محل کار آنان را مجبور به تعامل با افرادی می‌کند که هرگز شانس همکاری با آنان را در محل کار نداشته‌اند. اگر از اعضای گروه درخواست انجام فعالیتی را کنید که هیچ‌گونه تجربه‌ای در خصوص انجام آن ندارند، امکان فعالیت در فضایی برابر را برای تک‌تک اعضا فراهم کرده‌اید که بر اساس آن افراد مجبور به یافتن راه‌‌‌هایی برای حل مشکل هستند.

ایجاد مهارت‌های حل مشکل
در نظر گرفتن فعالیت‌ها و وظایفی برای اعضای تیم کارکنان را در توسعه مهارت‌های حل مشکل یاری می‌رساند و بدیهی است انتقال چنین مهارت‌هایی به محل کار بسیار آسان خواهد‌بود. اعضای تیم در کنار هم به شناسایی مشکل پرداخته و به دنبال ارائه راه‌حل‌های جایگزین هستند و مزایا و معایب هر روش را می‌سنجند.در اقدام بعدی یکی از راه‌حل‌ها یا ترکیبی از بهترین راه‌حل‌ها انتخاب شده و در راستای تحقق هدف تیم به‌کار گرفته‌می‌شود.

ترویج خلاقیت
وقتی اعضای تیم خود را به فضای خارج از محل کار نظیر ساحل یا پارک می‌برید و آنها را در معرض فعالیت‌های گروهی قرار می‌دهید که به‌طور معمول انجام نمی‌داده‌اند، در واقع آنان را وادار به انجام کاری می‌کنید که خارج از حوزه فعالیت‌شان است. از آنان می‌خواهید فرای تفکری فکر کنند که قبلا به آن عادت داشته‌اند و از تصورات خود برای یافتن راه‌حل‌های نوینی استفاده کنند که در تحقق اهداف تیم موثر هستند.

ایجاد انگیزه در افراد
وقتی افراد در فعالیت‌های تیمی درگیر می‌شوند اعتماد بیشتری به مهارت‌های خود پیدا می‌کنند و به‌این ترتیب به فعالیت‌های چالش‌برانگیزی گرایش پیدا می‌کنند که برای انجام آن پشتکار فراوان دارند. علاوه‌بر این ایجاد اعتماد به تک تک اعضای تیم و فعالیت آنان از جمله نتایج کار گروهی است. وجود فعالیت تیمی و گروهی در سازمان به خودی خود نیروی انگیزشی قوی برای انجام وظایف کاری است، زیرا نشان‌دهنده بخشی از تعهدات سازمان است.

ارتقای بهره‌وری
کارکنان با فراگرفتن تلفیق مهارت‌های فردی و شغلی به‌منظور افزایش مشارکت به جای رقابت، بیش از پیش قادر به انجام موفق و موثر فعالیت‌های شغلی در محل کار می‌شوند. بارها ثابت شده است که داشتن تیمی با اعضای بسیار با انگیزه، عملکرد بهتر و نتایج قابل قبول‌تری را نسبت به فعالیت‌های فردی به دنبال خواهد داشت.
در این صورت فعالیت‌های شغلی در بازه زمانی کمتر انجام شده و اعضای تیم از مزایای مهارت‌های مختلف هر‌یک از اعضا بهره‌مند می‌شوند.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۵۳



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگاری که اعلامیه استقلال آرژانتین را نوشت


  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید


  مقاله/ چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی


  روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری


  یحیایی، معاون روابط عمومی استانداری سمنان شد


  توکلی کجانی: شفاف سازی و امید بخشی به مردم از وظایف کلیدی روابط عمومی هاست


  سیمان کرمان برترین شرکت در شفافیت اطلاع رسانی مالی دربین شرکت‌های سیمانی کشور


  تقدیر مدیران روابط عمومی و تبلیغات فیلم‌های سینمایی از یک ادغام داروغه زاده


  آی‌بی‌ام


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز