درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:14   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12115صفحه نخست » دوشنبه، 30 تیر 1393 - 05:49
بازاریابی
4 راه برای پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی محتوا
راه‌اندازی یک وبلاگ یا داشتن یک استراتژی برای بازاریابی محتوا کار غیرممکنی به نظر نمی‌رسد. کافی است بفهمید که مخاطب شما واقعا چه می‌خواهد. برای این کار می‌توانید از ابزارهایی چون آنالیزور گوگل (Google Analytic) استفاده کنید. استفاده از تجربیات و تحقیقات دیگران نیز می‌تواند در این خصوص مفید باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- راه‌اندازی یک وبلاگ یا داشتن یک استراتژی برای بازاریابی محتوا کار غیرممکنی به نظر نمی‌رسد. کافی است بفهمید که مخاطب شما واقعا چه می‌خواهد. برای این کار می‌توانید از ابزارهایی چون آنالیزور گوگل (Google Analytic) استفاده کنید. استفاده از تجربیات و تحقیقات دیگران نیز می‌تواند در این خصوص مفید باشد.
امروزه اطلاعات در هر جایی در دسترس است؛ اما در گذشته نتایج یک کسب‌وکار به راحتی قابل مشاهده نبود.

اگر چشم و گوش‌تان را باز کنید به راحتی می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق تحقیقات به‌دست آورید. در ادامه لیستی را به شما معرفی می‌کنیم که درآن تعدادی از آمارها و نکات مفید در مورد بازاریابی محتوا و نحوه اجرا آن را ذکر کرده‌ایم:

1) پست‌های طولانی‌تری بنویسید: همه ما بحث‌هایی در مورد اندازه یک پست مناسب شنیده‌ایم که گفته می‌شود باید کوتاه و بین 300 تا 800 کلمه باشند؛ اما این موضوع درست نیست. تا جایی که می‌توانید پست‌های طولانی‌تری بنویسید. بر اساس آمار سایت ابزار تحقیقاتی Serp IQ طول ایده‌آل یک پست 2000 کلمه است. بررسی‌های Serp IQ نشان می‌دهد که 10 وبلاگ برتر، مقالاتی با بیش از 2000 کلمه داشته‌اند و وبلاگ اول مقاله‌ای با 2 هزار و 450 کلمه داشته است.

آمارها نشان می‌دهند با کاهش محتوا (کم شدن تعداد کلمات) در هر پست، میزان جست‌وجو برای آن نیز به شدت کاهش می‌یابد.

این پدیده در رتبه‌بندی وبلاگ و تکنیک‌های سئو (SEO که مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه‌سازی موتور جست‌وجو است و به عملیاتی گفته می‌شود که برای بیشتر دیده شدن یک سایت در نتیجه جست‌وجوی کلمات انجام می‌شود) بسیار تاثیرگذار است؛ چراکه تعداد بک‌لینک‌های (به پیوندهایی گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر به سایت شما داده می‌شود. هر چه بک‌لینک بیشتری به سایت شما روانه شود، سایت‌تان محبوب‌تر خواهد بود) بیشتری جذب پست‌های طولانی می‌شود. بک لینک‌های بیشتر اهمیت آن پست را نشان داده و باعث قرار گرفتن آن در رتبه‌های بالای موتورهای جست‌وجو می‌شود. پست‌های طولانی‌تر می‌تواند از نظر شبکه‌های اجتماعی بسیار مفید باشد. نیل پاتل پس از بررسی و مطالعه روی 327 پست و تقسیم آنان به پست‌های 1500 کلمه‌ای به بالا و 1500 کلمه‌ای به پایین، به این نتیجه رسید که: پست‌هایی که به‌طور متوسط بیش از 1500 کلمه‌ای بوده‌اند، توانسته‌اند 68 درصد بیشتر توییت شوند و 22 درصد بیشتر لایک فیس‌بوک دریافت کنند.

طبق این مطالعه، نوشتن مقاله‌های طولانی باعث افزایش ترافیک و بهبود رفتار موتورهای جست‌وجو و شبکه‌های اجتماعی می‌شود. فراموش نکنید که نباید پرگویی کنید؛ چون افراد مطالب را صرفا به‌دلیل طولانی بودن به اشتراک نمی‌گذارند، بلکه مطالبی را که مفید است بازنشر می‌کنند.

مطمئن شوید که پست شما از نظر کیفیت از ابتدا تا انتها مناسب است. عنوان‌ها را پررنگ کنید و از تصاویر بی‌نظیر استفاده کنید.

2) از تصاویر بیشتر استفاده کنید: براساس گزارش‌های استخراج‌شده از شبکه‌های اجتماعی در سال 2014 بیش از 60 درصد بازاریابان از تصاویر و اینفوگرافی استفاده کرده‌اند. همچنین آمارها نشان می‌دهد 68 درصد بازاریابان دوست دارند از تصویر برای معرفی محصولات خود استفاده کنند.

رشد شبکه‌های اجتماعی مانند Pinterest، Instagram، Tumblr اهمیت تصویرسازی را در بازاریابی محتوا نشان می‌دهد.

آمریکایی‌ها بیش از یک ساعت و 17 دقیقه در ماه روی Pinterest و یک ساعت و 38 دقیقه در Tumblr به سر می‌برند که در مجموع بیش از مدت زمانی است که در Google Plus، My Space، Linkedin و Twitter صرف می‌کنند. در این میان Instagram بیشترین ضریب رشد را در شبکه‌های اجتماعی دارد.

متعجب نخواهید شد اگر بدانید 65 درصد مردم از طریق تصویر نکات جدید می‌آموزند. براساس تحقیقاتی که زابیسکو ارائه کرده، 90 درصد اطلاعاتی که به مغز انسان منتقل می‌شود از طریق تصاویر است. این مساله اهمیت و ضرورت تصاویر در بازاریابی محتوا را نشان می‌دهد.
طبق گزارش‌های سایت Seo Moz، محتواهایی که فقط از عکس تشکیل شده، توانسته‌اند بک لینک‌های بیشتری نسبت به ویدئو و ترکیب عکس و ویدئو کسب کنند.

3) اینفوگرافی طراحی کنید: حجم جست‌وجوهای اینفوگرافی در موتورهای جست‌وجو بیش از 800 درصد افزایش یافته و میزان تولید اینفوگرافی به صورت روزانه یک درصد افزایش می‌یابد. اینفوگرافی یک راه عالی برای خاموش کردن عطش مخاطبان تصویری است.

مطمئن باشید که کیفیت اینفوگرافی با گراف، نمودار، عدد و مقدار کمی متن افزایش می‌یابد.

برای تهیه اینفوگرافی‌های ساده اگر دارای تجربه نیستید یا طراحی زبده سراغ ندارید، از پاورپوینت کمک بگیرید.

4) فایل صوتی منتشر کنید: صدا چه چیزی می‌تواند به مخاطبان بدهد که فایل‌های متنی، تصویری و ویدئویی نمی‌توانند؟ فایل‌های صوتی به توجه کامل نیاز ندارند. وقتی که شما پستی از یک وبلاگ را می‌خوانید، اینفوگرافی می‌خوانید یا ویدئویی می‌بینید، چشم‌ها باید بر روی صفحه نمایش خیره شود؛ ولی هنگام گوش دادن به فایل صوتی می‌توانید به کارهای روتین روزانه خود بپردازید.

این ویژگی باعث گسترش تقاضا برای استفاده از فایل صوتی شده است. براساس گزارش‌های به دست آمده، تنها 6 درصد بازاریابان از فایل صوتی استفاده می‌کنند. انتشار فایل صوتی به‌‌رغم پتانسیل بالا، به تلاش زیادی در زمینه‌هایی چون تحقیق، شبکه‌سازی، دعوت از میهمانان، آماده کردن سوالات و ... نیاز دارد.به هر حال مخاطبان و بازاریابان راه ساده‌ای برای تولید محتوا ندارند. تولید محتوای مناسب نیازمند شناسایی روندهای جاری است تا به کمک آن به ارتقای توان برندسازی پرداخت.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۵۲



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد