درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 - 00:23   

آیا رسانه های اجتماعی مکانی مناسب برای گزارش جرم و جنایت است؟!

  آیا رسانه های اجتماعی مکانی مناسب برای گزارش جرم و جنایت است؟!


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست

  دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست


ادامه ادامه مطلب دو

مسدود شدن گوگل در روسیه

  مسدود شدن گوگل در روسیه


ادامه ادامه مطلب سه

  فیسبوک در افغانستان بازار فروشگاه‌ها‌ را گرم کرده است؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیش از آن که دیر شود، صدای مخاطبان را باید شنید
  جشن روز روابط عمومی در هند برگزار شد
  سخنی در باب گردشگری و صنعت توریسم - نگاهی تطبیقی با محوریت ایران
  ایمیل محرمانه شما با پایان تاریخ انقضاء از بین می‌رود، در قابلیت جدید جی میل
  از قانون 90 روز پیروی کنید
  فیسبوک در افغانستان بازار فروشگاه‌ها‌ را گرم کرده است؟
  مسدود شدن گوگل در روسیه
  بهره مندی 673 هزار میلیارد ریالی بخش های مختلف اقتصادی از تسهیلات بانک ملی ایران
  قدردانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از خدمات بانک ملی ایران
  تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر حمایت از کالای ایرانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12115صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 30 تیر 1393 - 05:49
بازاریابی
4 راه برای پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی محتوا
راه‌اندازی یک وبلاگ یا داشتن یک استراتژی برای بازاریابی محتوا کار غیرممکنی به نظر نمی‌رسد. کافی است بفهمید که مخاطب شما واقعا چه می‌خواهد. برای این کار می‌توانید از ابزارهایی چون آنالیزور گوگل (Google Analytic) استفاده کنید. استفاده از تجربیات و تحقیقات دیگران نیز می‌تواند در این خصوص مفید باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- راه‌اندازی یک وبلاگ یا داشتن یک استراتژی برای بازاریابی محتوا کار غیرممکنی به نظر نمی‌رسد. کافی است بفهمید که مخاطب شما واقعا چه می‌خواهد. برای این کار می‌توانید از ابزارهایی چون آنالیزور گوگل (Google Analytic) استفاده کنید. استفاده از تجربیات و تحقیقات دیگران نیز می‌تواند در این خصوص مفید باشد.
امروزه اطلاعات در هر جایی در دسترس است؛ اما در گذشته نتایج یک کسب‌وکار به راحتی قابل مشاهده نبود.

اگر چشم و گوش‌تان را باز کنید به راحتی می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق تحقیقات به‌دست آورید. در ادامه لیستی را به شما معرفی می‌کنیم که درآن تعدادی از آمارها و نکات مفید در مورد بازاریابی محتوا و نحوه اجرا آن را ذکر کرده‌ایم:

1) پست‌های طولانی‌تری بنویسید: همه ما بحث‌هایی در مورد اندازه یک پست مناسب شنیده‌ایم که گفته می‌شود باید کوتاه و بین 300 تا 800 کلمه باشند؛ اما این موضوع درست نیست. تا جایی که می‌توانید پست‌های طولانی‌تری بنویسید. بر اساس آمار سایت ابزار تحقیقاتی Serp IQ طول ایده‌آل یک پست 2000 کلمه است. بررسی‌های Serp IQ نشان می‌دهد که 10 وبلاگ برتر، مقالاتی با بیش از 2000 کلمه داشته‌اند و وبلاگ اول مقاله‌ای با 2 هزار و 450 کلمه داشته است.

آمارها نشان می‌دهند با کاهش محتوا (کم شدن تعداد کلمات) در هر پست، میزان جست‌وجو برای آن نیز به شدت کاهش می‌یابد.

این پدیده در رتبه‌بندی وبلاگ و تکنیک‌های سئو (SEO که مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه‌سازی موتور جست‌وجو است و به عملیاتی گفته می‌شود که برای بیشتر دیده شدن یک سایت در نتیجه جست‌وجوی کلمات انجام می‌شود) بسیار تاثیرگذار است؛ چراکه تعداد بک‌لینک‌های (به پیوندهایی گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر به سایت شما داده می‌شود. هر چه بک‌لینک بیشتری به سایت شما روانه شود، سایت‌تان محبوب‌تر خواهد بود) بیشتری جذب پست‌های طولانی می‌شود. بک لینک‌های بیشتر اهمیت آن پست را نشان داده و باعث قرار گرفتن آن در رتبه‌های بالای موتورهای جست‌وجو می‌شود. پست‌های طولانی‌تر می‌تواند از نظر شبکه‌های اجتماعی بسیار مفید باشد. نیل پاتل پس از بررسی و مطالعه روی 327 پست و تقسیم آنان به پست‌های 1500 کلمه‌ای به بالا و 1500 کلمه‌ای به پایین، به این نتیجه رسید که: پست‌هایی که به‌طور متوسط بیش از 1500 کلمه‌ای بوده‌اند، توانسته‌اند 68 درصد بیشتر توییت شوند و 22 درصد بیشتر لایک فیس‌بوک دریافت کنند.

طبق این مطالعه، نوشتن مقاله‌های طولانی باعث افزایش ترافیک و بهبود رفتار موتورهای جست‌وجو و شبکه‌های اجتماعی می‌شود. فراموش نکنید که نباید پرگویی کنید؛ چون افراد مطالب را صرفا به‌دلیل طولانی بودن به اشتراک نمی‌گذارند، بلکه مطالبی را که مفید است بازنشر می‌کنند.

مطمئن شوید که پست شما از نظر کیفیت از ابتدا تا انتها مناسب است. عنوان‌ها را پررنگ کنید و از تصاویر بی‌نظیر استفاده کنید.

2) از تصاویر بیشتر استفاده کنید: براساس گزارش‌های استخراج‌شده از شبکه‌های اجتماعی در سال 2014 بیش از 60 درصد بازاریابان از تصاویر و اینفوگرافی استفاده کرده‌اند. همچنین آمارها نشان می‌دهد 68 درصد بازاریابان دوست دارند از تصویر برای معرفی محصولات خود استفاده کنند.

رشد شبکه‌های اجتماعی مانند Pinterest، Instagram، Tumblr اهمیت تصویرسازی را در بازاریابی محتوا نشان می‌دهد.

آمریکایی‌ها بیش از یک ساعت و 17 دقیقه در ماه روی Pinterest و یک ساعت و 38 دقیقه در Tumblr به سر می‌برند که در مجموع بیش از مدت زمانی است که در Google Plus، My Space، Linkedin و Twitter صرف می‌کنند. در این میان Instagram بیشترین ضریب رشد را در شبکه‌های اجتماعی دارد.

متعجب نخواهید شد اگر بدانید 65 درصد مردم از طریق تصویر نکات جدید می‌آموزند. براساس تحقیقاتی که زابیسکو ارائه کرده، 90 درصد اطلاعاتی که به مغز انسان منتقل می‌شود از طریق تصاویر است. این مساله اهمیت و ضرورت تصاویر در بازاریابی محتوا را نشان می‌دهد.
طبق گزارش‌های سایت Seo Moz، محتواهایی که فقط از عکس تشکیل شده، توانسته‌اند بک لینک‌های بیشتری نسبت به ویدئو و ترکیب عکس و ویدئو کسب کنند.

3) اینفوگرافی طراحی کنید: حجم جست‌وجوهای اینفوگرافی در موتورهای جست‌وجو بیش از 800 درصد افزایش یافته و میزان تولید اینفوگرافی به صورت روزانه یک درصد افزایش می‌یابد. اینفوگرافی یک راه عالی برای خاموش کردن عطش مخاطبان تصویری است.

مطمئن باشید که کیفیت اینفوگرافی با گراف، نمودار، عدد و مقدار کمی متن افزایش می‌یابد.

برای تهیه اینفوگرافی‌های ساده اگر دارای تجربه نیستید یا طراحی زبده سراغ ندارید، از پاورپوینت کمک بگیرید.

4) فایل صوتی منتشر کنید: صدا چه چیزی می‌تواند به مخاطبان بدهد که فایل‌های متنی، تصویری و ویدئویی نمی‌توانند؟ فایل‌های صوتی به توجه کامل نیاز ندارند. وقتی که شما پستی از یک وبلاگ را می‌خوانید، اینفوگرافی می‌خوانید یا ویدئویی می‌بینید، چشم‌ها باید بر روی صفحه نمایش خیره شود؛ ولی هنگام گوش دادن به فایل صوتی می‌توانید به کارهای روتین روزانه خود بپردازید.

این ویژگی باعث گسترش تقاضا برای استفاده از فایل صوتی شده است. براساس گزارش‌های به دست آمده، تنها 6 درصد بازاریابان از فایل صوتی استفاده می‌کنند. انتشار فایل صوتی به‌‌رغم پتانسیل بالا، به تلاش زیادی در زمینه‌هایی چون تحقیق، شبکه‌سازی، دعوت از میهمانان، آماده کردن سوالات و ... نیاز دارد.به هر حال مخاطبان و بازاریابان راه ساده‌ای برای تولید محتوا ندارند. تولید محتوای مناسب نیازمند شناسایی روندهای جاری است تا به کمک آن به ارتقای توان برندسازی پرداخت.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۵۲



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران


  مخاطب قرن 21 چه انتظاری از نشریه دارد؟


  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


  گزارش جهانی ارتباطات 2018 منتشر شد/ خط بین اخبار و تبلیغات تار است


  همایش روز روابط عمومی


  هفت عامل مهم موفقیت در کار روابط عمومی


  علی ربیعی: مطبوعات سخنگوی فقرا باشند


  اصول روابط عمومی: اطلاعات تماس


  کورپوریت ویدیو گروه صنعتی پاکشو تاریخ ساز شد


  شورای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان قم برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی