شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- روابط عمومی ها به عنوان بخش ارتباطی با جامعه باید بدانند که بازخوردهای خوب همیشه در نتیجه رفتارهای سنجیده و مناسب اتفاق می افتند و این چیزی است که یادداشت امروز به آن می پردازد.
لایک کنید تا لایک کنند
بسیاری از روابط عمومی ها در شبکه های اجتماعی وارد شده اند و این حضور منافع زیادی برای سایت آنها دارد. به ویژه اگر آنها اکانت خود را در فیسبوک به سایت شان متصل کنند و بتوانند لایک و شیر دریافت کنند می توانند در نتایج جستجوی گوگل به سرعت رشد کنند.
بسیاری از روابط عمومی ها خود را تنها نسبت به تولید محتوا و پاسخگویی متعهد می دانند در حالیکه آنها باید علاوه بر آن خود را نسبت به ارتباط نیز مسئول بدانند.
برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی از طریق لایک ها اتفاق می افتد. دیگران وقتی به صفحه شما می آیند که شما را در مکان های مختلفی دیده باشند و این مساله زمانی اتفاق می افتد که شما مطالب دیگران را لایک کنید یا آنها را به اشتراک بگذارید.
به ویژه در مورد لایک و اظهار نظر در صفحات و گروه های پر جمعیت خودتان را موظف کنید و به این وسیله شما لینک های بیشتری را در شبکه های اجتماعی برای خودتان ایجاد می کنید که می توانند به شما مرتبط شوند.
ریتوییت کنید تا ریتوییت شوید
در سیستم توییتر نیز شما باید سعی کنید اخبار و اطلاعات مرتبط با حوزه کسب و کار خود را ریتوییت کنید و با این کار و ضمن آن با استفاده از هاشتگ ها می توانید دیده شدن خودتان را تضمین کنید.
صرف توییت کردن مسائل سازمان تنها عده معدودی را به شما جلب می کنند اما استفاده از هاشتگ ها به شما کمک می کند تا در کل شبکه دیده شوید و این کار زمانی که دیگران ببینند شما آنها را ریتوییت کرده اید و شما را ریتوییت کنند ارزش بیشتری پیدا می کند.
در مراسم تشییع جنازه شرکت کنید تا در مراسم تان شرکت کنند
در گذشته لطیفه ای بود که می گفت: « دو نفر با هم گفتگو می کردند. اولی به دومی گفت: چرا در مراسم تشییع جنازه دوستمان شرکت نکردی. مگر نه این بود که رابطه ات با او خیلی خوب بود. دومی به اولی پاسخ می دهد: چون من مطمئنم که اگر در مراسم او شرکت می کردم، او هرگز در مراسم تشییع جنازه من شرکت نمی کرد.»
در واقع این مساله به یک واقعیت ارتباطی اشاره می کند و آن اینکه در تمام ابعاد ارتباطات یک تبادل و تعامل وجود دارد که نقش محوری در این حوزه دارد.
بنابراین هرچه شما بیشتر بتوانید خودتان را در گروه های مختلف نشان دهید این مساله دامنه ارتباط شما را گسترش می دهد و باعث می شود با قدرت بیشتری ارتباطات خود را ادامه دهید.
و این ها نکاتی بودند که روابط عمومی ها نه تنها در فضای مجازی بلکه در فضای حقیقی به شدت به آن نیاز دارند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|