درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:50   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11938صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 20 تیر 1393 - 11:41
اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر علی اکبر فرهنگی
علی اکبر فرهنگی در سال ۱۳۲۱ در شهر طالقان دیده به جهان گشود. وی از آغاز جوانی به مطالعه و تحصیل در رشته‌‌های گوناگونی وارد شد و از دانش و ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات را مطالعه و تحصیل کرد و در دو زمینه متفاوت، دو دکترا و یک فوق‌دکترا گرفت. وی در زمینه ارتباطات، آثار «ارتباطات انسانی» و «ارتباطات غیرکلامی» را برای اولین‌بار در زبان فارسی پدید آورد که سال‌هاست متن درسی دانشگاه‌های مختلف ایران است.
  

اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر علی اکبر فرهنگی

برگزیده جایزه بین المللی  دکتر نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران

 

 

تحصیلات:
فوق دکترای ارتباطات سازمانی -1362 امریکا
دکترای ارتباطات (دکترای دوم) دانشکده ارتباطات دانشگاه اوهایو امریکا
دکترای مدیریت از مدرسه علوم رفتاری کاربردی و رهبری آموزشی
(Applied Behavioral Sciences and Educational Leadership)
فوق لیسانس جامعه شناسی دانشگاه تهران 1348
دوره عالی مدیریت دانشگاه تهران 1351
لیسانس مدیریت بازرگانی مدرسه عالی بازرگانی تهران 1346

 

رساله ها :

- An investigation of the ideological foundations and administrative structural of higher education in Iran from Islamic Madressahs to western style universities.

- Organizational Reality: Elements in a Constructivist sociology of communication in organization.

- بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی بازدارنده مارکتینگ در ایران

 

سوابق خدمات آموزشی:
استادیار مدعو مدرسه عالی بازرگانی 1350
استادیار تمام وقت مدرسه عالی مدیریت گیلان – لاهیجان 1351 تا 1356
مدرس دانشگاه اوهایو در دروس ارتباطات انسانی ، Public speaking و Interviewing به مدت 8 نیمسال
استادیار و مدیر گروه جامعه شناسی و سپس مدیریت دانشگاه الزهرا 1362 تا انتقال به دانشگاه تهران 1367
انتقال به دانشگاه تهران 1367 تا کنون
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 1371 تا 1378
استاد دانشگاه تهران 1378 تا کنون
اولین استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران پس از انقلاب
علاوه بر تدریس در دوره های متعدد کارشناسی – کارشناسی ارشد و دکترا ، تدریس در سازمانهای تخصصی مانند مرکز آموزش مدیریت دولتی بیش از 20 سال
سازمان مدیریت صنعتی بیش از 25 سال
مرکز آموزشهای دیپلماتیک وزارت امور خارجه
مرکز آموزش وزارت نیرو
دانشکده علوم استراتژیک
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

علاقه به تدریس در حوزه های :
مدیریت - فرهنگ و ارتباطات

 

خدمات آموزشی:

- عضو کمیته برنامه ریزی مدرسه عالی مدیریت گیلان 56-1351
- عضو کمیته پژوهش های مدیریتی و بازاریابی 55- 1352
- معاون دانشکده مدیریت گیلان 55-1354
- رئیس گروه جامعه شناسی دانشگاه الزهرا 64-1362
- رئیس گروه مدیریت دانشگاه الزهرا 67-1362
- رئیس گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهران از 1379 تا کنون
- معاون پژوهشی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران از 1379
- سردبیر مجله انگلیسی زبان مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاههای آلمان
- تحت عنوان کار آفرینی از 1383 تا کنون
- سردبیر مجله علمی مطالعات مدیریت دولتی ایران از 1382 تا کنون
- سرپرست ایستگاه تحقیقات مدیریت مستقر در فولاد خوزستان 76-1371
- عضو شورای انتشارات دانشگاه تهران 74-1372
- عضو شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده از 1367 تا کنون
- سرپرست دفتر ارتباط با صنعت دانشکده 80-1376
- عضو شورای پژوهشی دانشگاه تهران 79-1377
- عضو هیئت تحریریه مجله دانش مدیریت از 1374 تا کنون
- عضو هیئت تحریریه فصلنامه مطالعات مدیریت از 1375 تا کنون
- عضو هیئت تحریریه فصلنامه فرهنگ مدیریت از 1379 تا کنون


انتشارات:
از سال 1344 در نشریات ادبی و اجتماعی به نوشتن اشتغال داشته و مجموعه ای وسیع از آنها پدید آمده است ،برخی از نوشته های علمی پس از سالهای 1360 عبارتند از:

الف: کتابها

- تکنولوژی و تکامل فرهنگی انتشارات اسفار 1364
- اصول مدیریت (2 جلد) ترجمه با آقایان دکتر طوسی ، علوی و مرحوم دکتر مهدویان
مرکز آموزش مدیریت دولتی 1370 چندین چاپ
- ارتباطات انسانی ، جلد اول مبانی ویرایش اول تهران تایمز 1373
- ارتباطات انسانی ، جلد اول مبانی ویرایش دوم خدمات فرهنگی رسا 1374 تا کنون 7 چاپ
- مدیریت بازار ( مدیریت بازاریابی) امیر کبیر تا کنون 4 چاپ
- ارتباطات غیر کلامی : هنر استفاده از حرکات و آواها دانشگاه آزاد اسلامی 1375
- تنش در محیط کار : شناخت استرس های شغلی و شیوه های عملی مقابله با آنها
انتشارات نگرش روز 1379
- تعدیل اقتصادی و نیازهای مدیریتی وزارت معادن و فلزات 1373
- مدیریت تغییر وزارت معادن و فلزات 1373
- مدیریت تحقیق و توسعه وزارت معادن وفلزات 1373
- مبانی ارتباطات سازمان سنجش آموزش کشور 1381
- روزنامه نگاری سازمان سنجش آموزش کشور 1381
- ترجمه منتخبی از اشعار اوکتاویو پاز انتشارات برگ 1371
- نقش مدیران در تدوین و پیشبرد استراتژی کلی با دکتر سید مهدی الوانی- ترجمه به زبان روسی
1373 بیشکک – قرقیزستان
- نقش مدیران در تدوین و پیشبرد استراتژی کلی با اضافات و تجدید نظر کلی – آماده چاپ
- رستم در مغاک (مجموعه شعر) موسسه انتشاراتی ایران ، 1380
- نظریه های ارتباطات سازمانی نشر خدمات فرهنگی رسا 1383
- فرهنگ علوم اجتماعی با جمعی از نویسندگان انتشارات مازیار 1376

 

آماده چاپ:
- نظریه های جدید ارتباطات
- مدیریت تطبیقی : فرهنگ و مدیریت
- ارتباطات انسانی : جلد دوم ارتباطات میان فردی و گروهی
- نظریه های فرهنگ عمومی

 

ب: بخشی از مقالات چاپ شده

- رسانه های جمعی و نقش آنها در ساختار اجتماعی واقعیت - فصلنامه دانش مدیریت
29 و 30 تابستان و پاییز 1374
- سازمان تدافعی در انتخاب استراتژی - فصلنامه مطالعات مدیریت
17 و 18 ، بهار و تابستان 1374
- ارتباطات میان فردی اثر بخش - فصلنامه مدیریت دولتی
26 و 27 ، پاییز و زمستان 1374
- تغییر نگرش از طریق رسانه ها - فصلنامه پژوهش و سنجش
سال دوم شماره 6 1374
- روابط عمومی و توسعه - نشریه روابط عمومی در 14 گفتار
وزارت ارشاد اسلامی اسفند 1376
- میانجی فرهنگی در بازرگانی بین المللی - نشریه تدبیر
سال 3 شماره 29 دی ماه 1371
- حیات سازمان و ممیزی ارتباطات - نشریه تدبیر
سال 3 شماره 25 شهریور 1371
- نظری به فرهنگ - فصلنامه فرهنگ وزارت ارشاد اسلامی
شماره 30 تابستان 1377
- تجربه گرایی و رفتار انسانی - فصلنامه دانش مدیریت
شماره های 37 و 38 پاییز 1373
- اعتبار یا مشروعیت در ارتباطات میان فردی - فصلنامه رسانه وزارت ارشاد اسلامی
سال 5 شماره 3 تابستان 1373

- رهبری و مدیریت در دانشگاهها - فصلنامه دانش مدیریت
شماره 47 زمستان 1381
- زمینه های اشاعه خلاقیت و نوآوری - فصلنامه کنترولر
شماره های 5 و6 1381
- سینما وهشیاری در برابر اساطیر ویرانگر همراه با علی شیخ مهدی - کتاب ماه هنر
شماره های 47 و 48
- فرهنگ و آسیب شناسی فرهنگی - نگاه حوزه شمار 73 و74
- احوال انسان غربی،چالش های فرهنگی اروپای متحد - کتاب ماه علوم اجتماعی
شماره های 41 و 42 1381
- نهاد های اجتماعی و سیاستگذاری فرهنگی - صبح امروز 16/10/78
- نقش روابط عمومی در فرآیند تصمیم سازی مدیران - ایران 23/12/76
- تغییر نگرش از طریق رسانه : فرآیندی سه مرحله ای - فصلنامه پژوهش و سنجش
سال 2 شماره 6 1374
- اخلاق کار وتوسعه اقتصادی و اجتماعی - نشریه کار وکارگر 26خرداد 1381
- انگیزش ،پاداش و ارتباطات - فصلنامه پژوهش و سنجش
سال 4 شماره 11 بهار 1376
- بررسی و شناخت ساختار فرهنگی کشور و نقش فرهنگ سازی روابط عمومی
فصلنامه هنر هشتم بهاروتابستان 1380 - رسانه های جمعی و فرآیند توسعه - سروش شماره 795 30 تیر1375 - رفتار ارتباطی و سازمان - نشریه تحول
شماره های 2و 3 بهار 1372
- فیلم و فرهنگ عامه پسند همراه با علی شیخ مهدی - کتاب ماه هنر
شماره های 43 و 44 فروردین و اردیبهشت 1381
- مدیریت دولتی و فرهنگ اجتماعی - فصلنامه دانش مدیریت
شماره 55 زمستان 1380
- ارتباطات نوین ،ابزار تعامل میان فرهنگ ها - قدس 25/2/1378
- برخورد خلاقانه با چالش های فرهنگی - خراسان 19/11/1379
- روابط عمومی بزرگترین مشاور مدیران سازمانها - نشریه روابط عمومی
شماره 9 16/12/76
- روابط عمومی توانمند و تبدیل محیط پیچیده ناپایدار به محیط مناسب
- فصلنامه هنر هشتم شماره های 31 و 32
- ضرورت به کار گیری میانجی فرهنگی در بازرگانی بین الملل - نشریه کشاورز شماره 222
- فلسفه خدمتگذاری روابط عمومی و ضرورت استقرار نظام حقوقی اخلاقی - تحقیقات روابط عمومی پایز 1380
- جایگاه نظارت وارزیابی در مدیریت رسانه - پژوهش و سنجش شماره 28
- بررسی مدلهای ارتباطی و ارائه یک مدل - مرکز تحقیقات و مطالعات و سنجش برنامه ای
شماره 3 سال 69
- ادراک اجتماعی و رفتار ارتباطی در فرهنگها - دانشگاه انقلاب سال چهارم شماره 37
- خوب یا بد ،گفتگو - روزنامه همشهری 20 اسفند 1382
- از کسب اعتبار تا رهبری جامعه : مسیر دشوار یک رسانه - ایران شنبه 11 بهمن 1382
- تجارب مشترک: انتقال اطلاعات و مستند سازی در مدیریت - تدبیر شماره 104 مرداد 1379
- لحظه را دریابید و فرصتها را غنیمت شمارید - راه ابریشم شماره 23 مرداد 1378
- ارتباطات انسانی - اطلاعات شماره 20232 23/4/1373
- رسانه ها ، پدیده های جهت دهنده مسایل سیاسی و اجتماعی - فرهنگ آفرینش شماره 148 اول خرداد1375
- نقش ارتباطات در فرهنگ سازی گغتگو با هادی خانیکی - ایران سال دوم شماره500 28 مهر 1375
- ارتباطات و همگن سازی فرهنگها گفتگو با هادی خانیکی - ایران شماره 512 12 آبان 1375
- رسانه ها ، چگونه با مخاطب به تفاهم برسیم - ایران سال اول شماره 157 29 مرداد1374
- مدیر باید توسعه خواه باشد - مجله آتیه سال دوم شماره 24 آذر ماه 1373
- تحول در ساختار اداری : تعادل در دستگاه دیوانسالاری - ایران سال دوم شماره 295 11 بهمن 1374
- در کشور های کمتر توسعه یافته به سازوکارهای حاکم بر نشر اطلاعات عمل نمی شود
- نشریه افسانه شماره 95 3 تیر 1385
- سیمای روابط عمومی ها در قرن آینده - بنیاد شماره 89 اول خرداد 1375
- مدیریت روابط عمومی - فصلنامه رسانه سال پنجم شماره 1 بهار 1373
- نقش اجتماعی برای آدم ها آزادی بیان ایجاد می کند - فصلنامه گفتگو سال سوم شماره 12 مهر 1383
- توسعه صنعتی الگوی مدیریت ایرانی می خواهد : بررسی فرهنگ سازمانی بنگاه های تولیدی
- نشریه دنیای اقتصاد شماره 562 24/9/83
- ورود به بازار های جهانی رفتار جهانی می طلبد - ماهنامه پیام ایران خودرو شماره 84 آبان 1382
- ارتبا طات انسانی رمز موفقیت شرکتها - نشریه پیام ایران خودرو
سال 8 شماره 86 دیماه 1382
- مدیریت در دوران سازندگی - تدبیر شماره 68 آذر ماه 1375
- جهان متحول : ارتباطات جهانی و ارزش های فرهنگی - خراسان شماره 14894 22 دی ماه 1379


- The normal paradigm and the systems model, management knowledge No 20 1372
- The media in today’s informative society, Rasaneh Quarterly, 1374
- Teachers delivery in classroom, with Dr. Martin Ramland , paper for communication week , Ohio university 1983.
- Media’s role in cultivation of organizational culture ,Tehran Times October 20 1998.
-culture and mass communication , Ohio university May 1981
- The need for a cultural intermediary in international commerce , n 3 parts
Iran News No.s 229- 230-231 July 1995

منبع :سایت دکتر فرهنگی

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد